Gå til innhold

Gamer for BF3

Anbefalte innlegg

Hei, diskusjon!

Fikk i oppdrag fra en kompis å sette sammen en pc for BF3-spilling. Budsjettet på bare pc var 5500,- og eneste kravet hans var at han ville dra bf3 på High-innstillinger. Jeg brynet meg litt på budsjett og kravet, og tenkte at budsjettet ville bli litt stramt?

Iallefall, her er det jeg satte sammen, og lurer på hva som evt. kunne vært bedre eller hva jeg burde satse på: https://prisguiden.no/liste/135925

Vil ikke sende listen til kompisen min før jeg er sikker på at den fyller kravet hans noenlunde. Så langt mine datakunnskaper strekker ville jeg ha sagt at 5500 er et alt for stramt budsjett om han skal oppnå High med 40-60 fps stabilt (Også i heftige situasjoner innad spillet hvor fps'n ofte dropper). For alt jeg vet har jeg rav ruskende feil og, som sagt, sjekker jeg med noen som kan litt mer først.

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lenke til kommentar

Han kan ikke droppe harddisk framfor SSD. 120GB er ikke nok for alt han skal ha, uansett.

Så det må være i eventuelt tillegg.

Ellers vil han nok få spilt BF3 på high med HD7870 og ultra med en fps på rundt 40-60. :)

Endret av Lami
Lenke til kommentar

@Lami er jo ikke det han mener, jesus .-. As i always will say ssd for os (hvor pcen bruker sekunder på og starte opp, så minst 120gb ssd ja som den @Marius foreslår. Har selv en 60gb, men hadde jeg vært like klok som jeg er idag hadde jeg kjøpt en med mer plass) and hdd for storeages :D Men sant som sies! ;)

Endret av Heinza7
Lenke til kommentar

Edit: Han mener nok sansynligvis nok ssd itlegg til hardisk om jeg ikke tar feil ;) Måten han skriver det på kan jo misforstås ;) Hadde nok sagt det samme selv hvor jeg foretrekker ssd til os og hardisk til lagring. Men kan også være jeg tar feil....

Endret av Heinza7
Lenke til kommentar

Edit: Han mener nok sansynligvis nok ssd itlegg til hardisk om jeg ikke tar feil ;) Måten han skriver det på kan jo misforstås ;) Hadde nok sagt det samme selv hvor jeg foretrekker ssd til os og hardisk til lagring. Værre er det ikke :) Spør uansett @Marius om det skulle ellers være usikkerhet, gidder ikke og gå offtopic her!

Bra du redigerte deg selv der, haha! Holdt på å kommentere "frekkheten" din :D "einstein" meg her! :p Han skriver jo tross alt ingenting om os osv..Så lami hadde rett :D

Lenke til kommentar

Sant xD følte at jeg dro den litt for langt, så jeg gir meg.-. Burde kansje prøve og ikke bli så oppgitt, kan bare gjør meg litt for klar noen ganger.... Takk for at du passer på uansett :D^^ Lurer på om e må stoppe opp n¨r det adrenalinet går over et hvist nivå :O Takket være deg så skal jeg stramme meg litt mer opp! ;) Men nå får mi holde oss ontopic =)

Lurer uansett på om flax lodd eller den kalendern er grunnen til min oppførsel, vinner aldri en drittt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pleier ikke og kommentere så vildt, men redigerte jo da men. en luftetur hjelper alltids...

Endret av Heinza7
Lenke til kommentar

Kaster vel inn en brannfakkel her nå, men en SSD er ikke så innmari viktig som enkelte skal ha det til. Visse brukere her på forumet får det til å høres ut som at en SSD er en eller annen himmelgave som vil endre livet ditt. Sant nok, den vil bidra til adskillig kortere oppstart og kjappere respons fra programmer, og enkelte spill som ligger på herligheten.

I mine øyne vil jeg imidlertid kalle det en liten bonus man ev. kan skaffe på et senere tidspunkt, mao. etter at man har prioritert det som faktisk er viktig for at maskinen skal fungere som tiltenkt. I dette tilfellet bør man definitivt prioritere grafikk- og prosessorkraft først. Å smette inn en SSD og re-installere eller klone OS er uhyre enkelt hvis det senere skulle bli aktuelt.

Endret av Loefthal
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...