Evanta Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 (endret) Jeg skal ha ny mobil til jul, og trenger litt tips til hva jeg skal velge:) Tidligere hadde jeg en Sony Ericsson w995, så dette blir faktisk min første smarttelefon Jeg har sett på både xperia go og acro s, men tror ikke at jeg trenger en telefon som er vanntett og sånt. Rent praktisk bør den ikke være mye større enn en iphone. Den må ha god lagringsplass, eller mulighet for ekstra minnekort. Den må være rask, og ikke henge seg opp. God lyd og klar skjerm er også viktig. Godt kamera er alltid kjekt. Grei batteritid er også viktig, plagsomt med telefoner som er NØDT til å lades hver eneste dag. Må kunne brukes greit på facebook og internett generelt. Den bør ha Android 4. Prismessig bør den ikke ligge over 4000, men er åpen for å betale mer hvis jeg finner en som jeg har veldig lyst på. Egentlig så passer vel de fleste telefoner til dette, men hadde vært kjekt med tips, og erfaringer med ulike telefoner. Ser fortrinnsvis på Sony, Samsung og HTC Endret 16. desember 2012 av Ragnhild1994 Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Jeg skal også skaffe meg min første smarttelefon i år, og gikk for Samsung Galaxy S2. Det første spørsmålet du bør stille deg er iPhone eller ikke. Apple har egen software og hardware og benytter seg lite av standardene alle andre selskaper bruker. Egne kabler, operativsystem og programvare f.eks. Hvis du først går over til Apple, så bør alt være Apple. Andre spørsmål er vel hvor mye du har tenkt å koste på deg. Jeg har sympati med Samsung i krigen mot Apple, så jeg gikk for en Samsung-telefon. Tenkte meg først S3, men etter litt research fant jeg ut at det ikke er mye forskjell mellom S3 og S2, og at det ikke var verdt den ekstra tusenlappen. Hvis du ikke har noe imot å kjøpe en telefon til 4000, så kan du godt velge iPhone 5, Samsung Galaxy S3, HTC One X eller hva alle de nyeste modellene heter. Vil du spare litt, så er som regel fjorårets modell mye billigere og med kun små forskjeller. Og husk at hvis du skal bruke den på nett, så bør du skaffe deg et abonnement med mye gratis nedlasting. Det blir fort dyrt hvis mobilen plutselig finner på at den skal oppdatere seg når du sitter på bussen Lenke til kommentar
Redshift Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Hei, hva med Sonys nyeste flaggskip som akuratt fikk toppkarakter av Amobil? http://www.amobil.no...xperia-v/115077 Skal selv få denne til jul, og gleder meg som en unge! Du kan lese det meste om den i anmeldelsen, men er vantett på lik linje som Acro S, og man skal ikke komme bort ifra at en vanntett telefon kan lønne seg i det Norske været! Den har et 13 megapiksel kamera også, og med Sony sin bildeteknologi får du uten tvil et bra kamera på mobilbasis. Samsung og HTC sine telefoner er også svært bra, men toppmodellene er en del større enn iPhone. Hadde forresten gått for Acro S om ikke xperia v hadde kommet ut dagen jeg var på handletur, så begge xperia telefonene er gode valg! Riktignok ser ikke sistnevnte ut som en murstein, og har mer fremtidsrettet teknologi som blandt annet 4G! Lenke til kommentar
Evanta Skrevet 16. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2012 Jeg har sett på både iphone, acro s, xperia v, s2 og s3. xperia v så jeg litt vekk i fra, siden jeg ikke tror at jeg trenger de tingene som kommer i tillegg til det som var på acro s. Det blir julegave, så jeg har ikke lagt så mye vekt på pris, men vis det blir veldig dyrt, skal jeg ikke se bort i fra at jeg må betale litt selv også, så sånn sett er jeg egentlig åpen for det meste. I forhold til abonnement, har jeg tenkt på ett av disse X ringeminutter, X sms, X MB data greiene. Nå har jeg onecall, men kan godt kjøpe med binding til en annen operatør. Hvordan er iphone 5, får man det man betaler for, sett i forhold til samsung og sony? Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 (endret) Generelt sett vil jeg si at Apples produkter er overprisede. De sier de fokuserer på byggekvalitet. men fakta er vel at epleprodukter er prestisjeprodukter. Og de som kjøper iPhone 5 fordi de bare har iPhone 4S er de som ikke trenger å bry seg så mye om det koster 4000 eller 5000. Det er egentlig ikke så veldig stor forskjell på de ulike smarttelefonene på markedet. Bestem deg for hvor mye du vil bruke, og velg noe i den prisklassen. Og med mindre du har behov for å ha det aller nyeste, så kan du som sagt spare en del på å velge forrige modell. EDIT: iPhone 5 er en iPhone 4S med litt høyere skjerm og et par gram mindre vekt, og med en tusenlapp ekstra i prisen. Endret 16. desember 2012 av moby_duck Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 (endret) Hva med den nye Nexusen? Jeg vet at skal jeg kjøpe Android er det kun Nexus som gjelder. Den blir hvertfall oppdatert Endret 17. desember 2012 av MobilNerd Lenke til kommentar
Evanta Skrevet 17. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2012 MobilNerd skrev (På 16.12.2012 den 23.57): Hva med den nye Nexusen? Jeg vet at skal jeg kjøpe Android er det kun Nexus som gjelder. Den blir hvertfall oppdatert Hvordan er Nexus i forhold til feks. Sony xperia acro s? Er det da LG Nexus 4 du tenker på? Jeg har absolutt ikke peiling på hva jeg skal se på i for å vurdere om en telefon er bra eller dårlig. Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 (endret) Ja tenker på LG Nexus 4. Nexusen har vel bedre på det meste ifht Acro S, kanskje ikke på kameraet. Samtidig vil også LGen få Android oppdateringer med engang de er ute omtrent, mens på andre Android mobiler må du vente lenge, hvis de i det hele tatt kommer ut til din mobil. Dette vet jeg at hvertfall jeg mener er meget viktig. Kjedelig når Android kommer med noe nytt og spennende og du ikke får det før 6 mnd etter at mange andre har fått det. Hvis du er ute etter Acro S eller Xperia V så er de på tilbud i dag med Djuice All in 1 M Web med 600 min/sms/mms og 1000mb data. Da blir totalprisen på de 2: Totalpris: 5237,- for ett år med telefon og abonnement. Der er også tilbud på flere andre telefoner. Jeg tror ikke det er dårlige dealer akkurat og irriterer meg litt at de ikke var forrige uke når jeg byttet til Djuice og kjøpte telefon gjennom de . Jeg må bare si at som første gangs smartmobileier så ville jeg faktisk anbefalt deg Iphone eller Windows phone 8. Selv om jeg nu kommer til å få en hel masse folk som mener jeg tar feil så mener hvertfall jeg at både Operativsystemet som står i Iphone (Ios) og i Windows mobiler (feks Nokia Lumia 920) er lettere og mer oversiktlig å bruke enn Android. Android har endel spennende muligheter. Men er det din første smartmobil så tror jeg du vil få det bedre med en av de 2 andre. Hvis du da ikke er spesielt og meget interessert i Dubbedingser og smartmobiler, for da kan man faktisk få mange spennede muligheter med Android som rooting, bytting av Rom osvosv ;-). Hvis jeg skulle valgt telefon til deg akkurat nå ville det stått mellom: Nokia Lumia 920 - Windows Phone ( https://nettbutikk.djuice.no/Mobil/nokialumia920#! ) Apple Iphone 4s - Ios ( https://nettbutikk.djuice.no/Mobil/appleiphone4s32gb#! ) LG Nexus 4 - Android ( Kommer ut i disse dager så ingen har den på lager atm :-) Lykke til med valget Hvertfall jeg bruker mye tid, og koser meg masse hver gang jeg skal bytte mobil Endret 17. desember 2012 av MobilNerd Lenke til kommentar
Evanta Skrevet 17. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2012 Tusen takk for svar:) Kan si at jeg ikke koser med masse med å finne mobil, blir bare mer og mer forvirret når jeg sitter å ser på ulike telefoner Hvilke endringer er det når andriod oppdateres? Tror nesten at jeg må ta en tur innom elkjøp eller noe for å se hvordan telefonene er Lenke til kommentar
Mala Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Det er helt klart det beste å prøve litt selv, kjenne på forskjellige skjermstørrelser etc. Har selv en iPhone 5 og er veldig fornøyd med å gå tilbake til iOS. Har hatt en S2 og One X etter forrige iPhone. Man blir lei android også Lenke til kommentar
Retrogamesfan97 Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Har Samsung note 2 kjempe fornøyd med den. mobilen er kjempe rask og har et bra kamera pluss at den er enkel og bruke og den har bra batteritid Note 2 har android 4.1 jelly bean nyeste android versjon. Lenke til kommentar
Novazane Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 Høres ut som velging av mobil går veldig kjappt her... Hvis du skal være mest mulig fornøyd med valget av din første smartphone, så burde du gi det en uke til med leting i hvert fall. Sjekk ut reviews på for eksempel amobil og theverge.com. Med å sjekke ut reviews, snakker jeg ikke om å bla ned til konklusjonen dems og karakteren dems. Men les hva produktet faktisk tilbyr, siden konklusjonen tar opp det de selv mener. Du som forbruker har mest sannsynlig en ganske forskjellig mening om mobilen. Enn for eksempel en person som bruker den i jobbsammenheng. Sony har svært gode mobiler. Men liker ikke brukersnittet dems (Timescape). Siden jeg bruker mobilen mer som jobb/notat telefon. Har bare en Xperia Arc S, men den holder i massevis til mitt bruk. Som vil si musikk, notater/jobb, ringing, musikk og atter musikk. Ut i fra mitt synspunkt: Så vet de hvordan en mobil skal designes. I alle fall de nyeste mobilene. Det som er minus med flesteparten av Sonys mobiler er batterilevetiden. For at de skal være behagelige å se på og i tillegg bruke er de blitt gjort så tynne som mulig. Huawei er ikke et dårlig merke, bare fordi den er billig. De lager supre mobiler til den prisen de selger de for. Problemet til folk er at navnet høres billig ut... Samsung, ja. De har fått ganske mye oppmerksomhet i den siste tiden. Så du har sikkert hørt om deres Note II og SIII. Begge mobilene er supre veldig gode ettersom jeg har "testet" de. Batterilevetiden til mobilene er også veldig bra i forhold til skjermstørrelsene. Eneste problemet er at "alle" går rundt med SIII, noe som har gjort den litt kjedelig. Er jo gøy med noe som ikke alle andre har. Men som sagt, tror ikke du blir misfornøyd med valget. iPhone: Ja, du får en mobil med god skjerm. Annet enn det, så ligger den egentlig ganske langt bak de andre mobilene "teknologi"messig. Men skjermen er noe av det viktigste på mobilen, siden det er den du faktisk bruker. Når mobilen er i bruk (som oftest). Brukersnittet er også veldig behagelig, da denne er ganske enkel å håndtere. Men man får ikke mye igjen for pengene hvis du lurte på det. Prisen på iPhone 5 skulle ikke vært høyere enn rundt 4000 for 64gb versjonen. Men driter du i penger, og synes det er gøy å vise frem mobilen. Er denne noe for deg. Men anbefaler den ikke akkurat (pågrunn av prisen)! Quad Core vs Dual core har ikke noe særlig å si. Dagens mobiler trenger langt i fra Quad Core! Det de trenger er en god Dual Core, siden det nærmest IKKE finnes apps som klarer å kjøre en Quad Core prossesor hardt. En god dual core holder masse! Xperia V's dual core slo ut Samsung sin SIII og HTC sin One X lett. Begge de nevnte mobilene har quad core. Men skal ikke argumentere specs for masse, tror ikke det er det du er interresert i. Vet ikke helt hva du leter etter av mobil, men skal du først kjøpe en vanntett mobil. Som er himla hendig! Så anbefaler jeg Xperia V, skal kjøpe den selv. Hvis ikke jeg kjøper en av Sony's mobiler som kommer ut til neste år. Tror ikke jeg vil anbefale Yuga som kommer da denne ganske sikkert kommer til å ha "dårlig" batterilevetid. Lykke til med å finne mobilen. Og husk å sjekke ut mobiler på lefdal/elkjøp eller lignende. Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 20. desember 2012 Del Skrevet 20. desember 2012 For eksemplel Nexus 4, "billig" og god! One S finnes for 2500, og One X for en tusenlapp mer, billig! (One S lagger ved enkelte ting, som enkle spill og sånn, hvis du liker å styre med Sense, så kjøp kjøp kjøp!). S3 er jo ikke så ille den heller, veldig bra skjerm og CPU. Spiller alle spill feilfritt! (S2 er fin den også daa ) Kjøp det du føler for, og bli fornøyd! Lenke til kommentar
poffer Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 (endret) Mest tlf for pengene nå er vel LG optimus 4X. Gikk fra en samsung galaxy S2 (pga et uhell med denne) og har ikke angret et sekund på dette kjøpet! Kanon tlf - vel og merke hvis du ikke er helt avhengig av å ha siste android versjon. 4X leveres med 4.0.3 ice cram sandwich, og er nest siste versjon av android. Ryktebørsen sier at den blir oppdatert til 4.1/4.2 i løpet av første kvartal 2013. For min del så er det ingen krise om dette ikke skulle skje. Endret 21. desember 2012 av poffer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå