mariafelicia Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 (endret) Hei! Jeg har bestemt meg for å studere Nautikk, men jeg er ikke helt sikker på hvor. Jeg har hørt at Høyskolen i Ålesund har bedre simulatorer, mens UIT er bare 'bedre' fordi det er et universitet. Bedre kvalitet av lærerne, pensum osv. Mer avansert kort sagt. Jeg har R-Matte og Fysikk 1, så det er inget problem for meg å komme meg inn på et slikt studie. Jeg ligger an på en god 4rer i alle realfagene, etter masse jobbing, så jeg vet ikke om jeg rett og slett er bra nok for UIT. Dessuten så ligger HIALS mye nærmere enn UIT. Men det finnes da de, som sier at en bachelor fra et universitet ser bedre ut enn en bachelorgrad fra en høyskole. Hva sier dere, UIT eller HIALS? Skriv også gjerne erfaringer o.l. som svar. Tusen takk! Endret 16. desember 2012 av mariafelicia Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 HIALS skal være veldig bra har jeg hørt (jeg vet ingen ting om Trondheim) Ved HILAS har man også nå kunnskapssenteret til rolls royce, så er mulig det også kan bli noe simulatorkjøring der nede etter hvert Lenke til kommentar
mariafelicia Skrevet 17. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2012 HIALS skal være veldig bra har jeg hørt (jeg vet ingen ting om Trondheim) Ved HILAS har man også nå kunnskapssenteret til rolls royce, så er mulig det også kan bli noe simulatorkjøring der nede etter hvert Med UIT mente jeg Universitetet I Tromsø . De har vel ikke fullt så gode simulatorer, og tilbyr heller ikke en komplett opplæringspakke for skip (som HIALS gjør), men det er jo tross alt et universitet. Og de tilbyr nautikk med ingeniörkompetanse . Mine foresatte er for universitet, ettersom de mener at de som har studert ved universitet år bedre lønn, bedre jobber osv.. Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 hahah, jeg hadde reist til Tromsø og Ølhallen hvertfal! Tromsø er en fantastisk by, med amsse deilige studentjenter...! Men jeg tror faktisk ålesund er hakket bedre å gå nautikk På..! Er gode simulatorer der, og det er en veldig fin høgskole 1 Lenke til kommentar
mariafelicia Skrevet 17. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2012 Er det ikke slik at kandidatene fra UIT stiller bedre senere (får bedre jobb og lønn og slikt) enn de fra Ålesund? Sier ihvertfall folk som har gått på Universitet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå