martin9 Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Hei! Når jeg holder på med CSS i Dreamweaver, så må man velge selector type når man skal legge til en ny CSS-regel. De ulike typene er: Class, Tag, ID og Compound. Kan noen gi meg en kort forklaring på hva som er forskjellen på disse fire typene? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 /* Klasse, starter med punktum og påvirker alle elementer som har sin "class"-attributt satt */ .minklasse { color: green; } /* ID, starter med firkant # og påvirker kun ett element med denne ID'en */ #brukernavnboks { background-color: yellow; } /* Tag, starter ikke med noe, men tilsvarer en HTML-tag og vil påvirke alle disse */ a { text-decoration: none; } /* compund, er egentlig bare en kombinasjon av de over. Hvis du for eksempel vil at alle ankertags med klasse "bob" skal stiles spesiellt */ a.bob { text-decoration: underline; } Hvis jeg gjorde leksa di nå så tar jeg 950,- i timen for denne typen arbeid... -C- 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå