HJKL Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Hei:) Jeg lurte på om det er noen som vet om noen gratise skriveprogram til mac? Jeg har LibreOffice fra før, men jeg skulle helst hatt et bedre program. Og det er ikke stavekontroll på LibreOffice? Det jeg skriver blir iallefall ikke rettet. Og når jeg skal lage presentasjoner vil jeg gjerne ha litt mer bakgrunner og annet design å velge i. Er det noen som vet om noen bra skriveprogram for mac? Takk for svar! ) Lenke til kommentar
AppelsinMakrell Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Hva med OpenOffice? Det skal vel gå an å bruke med mac, og det er gratis Lenke til kommentar
Microprosessor Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Har du en Google-konto kan du bruke en tjeneste de tilbyr for det du skriver om. Det heter Google Disk og er gratis i tillegg til å ha mange funksjoner som likner Microsoft Office. En forutsetning er at du må til en hver tid være online. Alt du gjør lagres på din konto og er tilgjengelig på alle enheter så lenge du er innlogget med samme konto. Jeg legger ved et skjermbilde. Lenke til kommentar
HJKL Skrevet 16. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2012 Takk for svar! Er ikke LibreOffice og OpenOffice det samme? Skal prøve det jeg. Jeg har Gmail, er det google konto? Lenke til kommentar
Microprosessor Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Takk for svar! Er ikke LibreOffice og OpenOffice det samme? Skal prøve det jeg. Jeg har Gmail, er det google konto? Ja det er det. Logg inn med den. Når du er inne ser du Søk, Bilder, Google Maps, Play osv. Velg Disk og deretter opprett. Lenke til kommentar
HJKL Skrevet 16. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2012 Det funker bra! OpenOffice er også greit. Nå har jeg begge deler så jeg skal prøve de begge ut litt. Tusen takk for svar!! Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 vet ikke helt hvor "tabu" det er å skrive om, men det er ikke så vanskelig å skaffe pages ifra piratebay Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 vet ikke helt hvor "tabu" det er å skrive om, men det er ikke så vanskelig å skaffe pages ifra piratebay Vet du virkelig ikke det? Har du virkelig ikke lest retningslinjene etter å ha vært på forumet i over et år? Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 (endret) Vet du virkelig ikke det? Har du virkelig ikke lest retningslinjene etter å ha vært på forumet i over et år? ehh... du har sikkert hatt pc-en din i over ett år. har du noen gang lest bruksanvisningen på den? eller telefonen din, eller tv-en din. Jeg har i hvertfall ikke lest en bruksanvisning siden jeg bygde lego og uansett så fant jeg ikke noe om at det ikke var lov å skrive om det. Jeg fant at det ikke var lov til å linke til, eller poste piratkopiert materiale. Endret 16. desember 2012 av 1BlueAnd1White Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Både LibreOffice og OpenOffice har ordretting, i Libre trykk F7 og sjekk innstillinger... (Forøvrig det første valget under verktøy, kan det egentlig bli lettere?). Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Sånn til piratdelen i denne tråden, Pages koster nå ikke så avskrekkende mye i App Store heller da at det gjør noe Lenke til kommentar
LithitiumS Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 pages for 140kr, virkelig verdt de usle kronene.. Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 sammenlignet med microsoft word så er jo pages nesten gratis til 140 kr Lenke til kommentar
HJKL Skrevet 18. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2012 Kan man lage presentasjoner i pages da? Og presentasjonene man lager på Google Disk, kan man lagre de på mac og levere de inn på itslearning.no f.eks? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 (endret) Apple sitt program for presentasjonar heiter Keynote. Red.: Har aldri brukt Pages, men vil ikkje tru det er spesielt godt eigna for presentasjonar, då det er eit skriveprogram, som LibreOffice Writer. Keynote derimot skal vere veldig bra. Ja, du kan laste ned presentasjonar frå Google Disk som t.d. PDF eller PowerPoint-fil. Angåande stavekontroll for LibreOffice (som nesten, men ikkje heilt, er det same som OpenOffice.org) kan det vere det må installerast, i so fall sjå http://extensions.li...kmal-og-nynorsk Endret 18. desember 2012 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå