Gå til innhold

Oppdatert forum


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med å fjerne alle poster eldre enn et halvt år i en kortere periode til dere får en løsning på problemet? Jeg sier ikke at dere skal slette disse postene, men heller flytte dem over på en annen harddisk el. og flytte dem tilbake når løsningen er funnet. Er uansett ikke alle disse postene som er veldig aktuelle å lese i dag og personlig mener jeg at ytelsen til forumet er viktigere enn dette akkurat nå.

Lenke til kommentar

Får ikke posta no...bare heldig nå om denne går gjennom. hver gang jeg klikker "submit" hopper det til log in. Har prøvd å poste flere plasser

 

Edit: wow det virka... Kan dere ikke rappe forumet til kvinneguiden.no eller no? (Uten alle postene da selvf hehe) Dama er der hele forbanna tiden og hun har aldri noen problemer der, ikke er det tregt heller :shrug:

Lenke til kommentar

Dere har ikke vurdert å prøve med PostGreSQL isteden da ?

Den skal være raskere og bedre på større databaser.

 

Hadde den vaert stabil i tillegg saa hadde jo det vaert fint.

 

 

@amund: Problemer med aa registrere ny bruker.

 

Drept alle cookies, faar beskjed om at "det brukernavnet eksisterer allerede", _foer_ jeg skriver et brukernavn. Cookies er enabled.

Lenke til kommentar

Er det mulig å få en oppdatering angående hva som gjøres med hastigheten på forumet her? Så lenge folka som drifter hwn får betalt for jobben de gjør forventes det et visst minimumsnivå på saker og ting. Forumet per dags dato er rett og slett hårreisende dårlig. Når det tar nesten ett minutt å laste en side og feilmeldinger spretter opp i hytt og pine kunne det vært like greit å kutte ut hele greia. Ta rett og slett forumet av lufta og vent med å sette det i drift igjen før det fungerer tilfredstillende er mitt forslag i alle fall.

Lenke til kommentar
Er det mulig å få en oppdatering angående hva som gjøres med hastigheten på forumet her?

 

Hvis du leser litt her under tilbakemeldinger vil du finne to tråder som inneholder oppdatert informasjon om dette:

- http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=148808

- http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=148328

 

Når det tar nesten ett minutt å laste en side og feilmeldinger spretter opp i hytt og pine kunne det vært like greit å kutte ut hele greia.  

 

Hvilke feilmeldinger spretter opp? Hadde vært flott om du kunne sende meg screenshot, feilmelding, URL eller lignende så jeg får sett på problemet. Jeg vet ikke om at noe er feil i forumet i øyeblikket.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar
Hvis du leser litt her under tilbakemeldinger vil du finne to tråder som inneholder oppdatert informasjon om dette:

- http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=148808

- http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=148328

Logisk at oppdartert informasjon ikke ligger under tråden "oppdatert forum" da. Skal jeg tolke innleggene i de to trådene du linket til må vi bare regne med denne hastigheten skal være slik? Dvs, "alle" vil at hastigheten skal bli bedre, men ingen aner noen verdens ting om hvordan en skal fikse dette?

Hvilke feilmeldinger spretter opp? Hadde vært flott om du kunne sende meg screenshot, feilmelding, URL eller lignende så jeg får sett på problemet. Jeg vet ikke om at noe er feil i forumet i øyeblikket.

Er bare å lese denne tråden så finner en ut at siden siste oppgradering har det vært en rekke feilmeldinger og tull. Hadde sikkert vært en fordel å enten teste forumet skikkelig før det settes i drift igjen etter en oppgradering, evt. kjøre en beta-test-server hvor ting testes ut før oppgraderingen gjøres. Det jeg selv "sliter" med av feilmeldinger nå er at jeg ofte får "connection timed out" når jeg prøver å laste en side på forumet, noe som tyder på at saker og ting ikke er helt som det burde være.

Lenke til kommentar
Logisk at oppdartert informasjon ikke ligger under tråden "oppdatert forum" da. Skal jeg tolke innleggene i de to trådene du linket til må vi bare regne med denne hastigheten skal være slik?

 

Vi arbeider fortsatt med å få opp ytelsen enda mer. Planen videre går ut på å installere PHP akselerator, da vi har fått gode tips om at dette har hjulpet andre som kjører svært trafikerte phpBB-forum.

 

Er bare å lese denne tråden så finner en ut at siden siste oppgradering har det vært en rekke feilmeldinger og tull. Hadde sikkert vært en fordel å enten teste forumet skikkelig før det settes i drift igjen etter en oppgradering, evt. kjøre en beta-test-server hvor ting testes ut før oppgraderingen gjøres.

 

Jeg valgte å fokusere på kort nedetid, og heller ta de bugs som måtte oppstå underveis, fremfor å ta ned hele forumet for en lengre periode.

 

Det jeg selv "sliter" med av feilmeldinger nå er at jeg ofte får "connection timed out" når jeg prøver å laste en side på forumet, noe som tyder på at saker og ting ikke er helt som det burde være.

 

Hmm.. Det var merkelig. Er det flere som har opplevd dette? Hvilken temlpate bruker du? Er det noen spesielle URL'er/skript du opplever dette på?

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar
Har og lagt merke til noe annet pussig.

Når jeg klikker meg inn i en kategori så hendere det at litt av siden lastes, så henger den bare i gudene vet hvor lang tid. Har ikke giddet å sjekke hvor lenge. Hvis jeg trykker stop kommer siden helt fint fram  :shrug:

 

Funnet noen løsning enda? Begynner å bli slitsomt...

Lenke til kommentar
Har og lagt merke til noe annet pussig.

Når jeg klikker meg inn i en kategori så hendere det at litt av siden lastes, så henger den bare i gudene vet hvor lang tid. Har ikke giddet å sjekke hvor lenge. Hvis jeg trykker stop kommer siden helt fint fram  :shrug:

 

Funnet noen løsning enda? Begynner å bli slitsomt...

 

Snodig. Vises samtlige poster/tråder på siden, eller er det tydelig at det mangler litt informasjon fra forumet nederst (altså at den står og venter på at mySQL skal spytte ut de siste feltene)?

 

Jeg har ikke opplevd dette etter at vi har oppgradert forumet i helga.

 

Kan du forsøke å skifte til "amac" template? Jeg har strippet den for noen kodelinjer for å se om de kan være årsaken til problemene dine. Hvilken temlpate bruker du forresten?

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar
eg har ikke opplevd dette etter at vi har oppgradert forumet i helga.

Jeg har ikke opplevd det før oppgraderingen ;)

 

De fleste postene og menyen til venstre er med. Menyen til høyre mangler som regel, og det varierer hvor mange poster som mangler, eller om det mangler noen i det hele tatt

 

Bruker default template (hardware). Skal bytte over til amac resten av dagen for å se.

Lenke til kommentar

De fleste postene og menyen til venstre er med. Menyen til høyre mangler som regel, og det varierer hvor mange poster som mangler, eller om det mangler noen i det hele tatt

 

Dette tyder på at forumet bruker svært lang tid på å laste innholdet (postene eller trådene). Ved et par forsøk på klikke "stop" når nedlastingen var treg opplevde jeg også at den ikke hadde lastet mer enn halvparten av trådene.

 

Det ser altså ut til at serveren ikke klarer å mate foruminnholdet raskt nok. Dette virker imidlertid veldig rart, for serveren har storkost seg de siste dagene med svært lite last.

 

Gi meg gjerne en tilbakemelding når du har testet med amac-templaten.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...