Gå til innhold

Vurdering av PC - Pris

Anbefalte innlegg

Hei, trenger hjelp til å vurdere pcen min i prisverdi da jeg skal selge den og skaffe meg en bærbar.

Deler:

Kabinett - Cooler Master HAF 912 Plus m/ en extra 200mm vifte i topp. 660,-

PSU - XFX Core Edition 650 watt, ikke modulær. 670,-

Hovedkort - Gigabyte GA-970A-UD3. 800,-

Harddisk - Seagate Barracuda 750 GB 7200 RPM 500,-

Ram - Corsair 4 GB 1333 MHz m/kjøleribbe 300,-

Skjermkort - Gigabyte HD 6850 1 GB 800 MHz. 1200,-

CPU - AMD Phenom X4 965 3,4 GHz m/stock kjøler. 900,-

Standard CD-Rom - Ikke blueray. 200,-

Utstyr:

Skjerm - BenQ 24" 5ms 1920x1080. 1750,-

Tastatur - Razer Lycosa. 700,-

Mus - Razer Imperator 5600 dpi. 550,-

Prisen som jeg har skrevet inn var når komponentene var ny. Jeg har bygget pcen selv og har hatt den i ca 7 mnd.

Utstyret har jeg hatt i ca 1 og et halvt år. Til sammen kommer totalprisen på nesten 8000,- Men så vil den jo selfølelig synke i pris pga bruk og tid, jeg har behandlet den veldig fint. Mest brukt til gaming :)

Takker for vurderinger!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AMD er ikke så dårlig som alle skal ha det til. Men Intel er klart bedre ja, ingen tvil om det. Men bare 5k? Synes det var veldig lite i forhold til at den ble bygget for 7 mnd siden. 3000,- på 7 mnd synes jeg er litt drøyt.

PCen kjører BF3 på medium 1920x1080 med 55-60 FPS, High rundt 40-50 FPS og Ultra +- 30 FPS

Endret av Agurk 2.1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selger ikke for under 5000 det er ikke akuratt noe du bestemmer, er uansett enig med @Marius her. Hvor noe av prisen du oppgir kan en heler kjøpe deler selv.(som hardisk kan heller få 1tb til 550, dvd room kan en få nytt til 200, ram (8gb for 299,) osv har selv trodd at pcen min var verdt rundt 7000, men er nok mindrer selvom jeg kunne trodd det) Så blir nok under 5000, uansett er det brukt ;) Jeg har tilogmed litt bedre komponenter der igjen og hvist jeg skulle solgt hadde det blitt rundt 5000. Deal with it or not! ;)

Endret av Heinza7
Lenke til kommentar

Skriver du en ekstremt god salgsannonse på finn.no så kan du nok klare å få en 6000kr for den.

Men den er ikke verdt mer en 4800kr som jeg og Marius her mener.

Men som du kanskje ser på finn.no så er det ekstremt mange som legger ut pcene sine overpriset deluxe.

En jeg så, hadde lagt ut en alienware pc til 18 000kr.

Jeg sjekket opp specsa på den og fant at ny pris nå i dag var 11 000kr.

Han hadde dog betalt 20 000kr 1 år tidligere.

Trur han fikk solgt den for 9 000kr, og da hadde han skreve en veldig god annonse også.

Lenke til kommentar

AMD er ikke så dårlig som alle skal ha det til. Men Intel er klart bedre ja, ingen tvil om det. Men bare 5k? Synes det var veldig lite i forhold til at den ble bygget for 7 mnd siden. 3000,- på 7 mnd synes jeg er litt drøyt.

PCen kjører BF3 på medium 1920x1080 med 55-60 FPS, High rundt 40-50 FPS og Ultra +- 30 FPS

Brukt utstyr taper seg voldsomt i verdi, uansett.

Selv om du synes 3000,- i tap på 8 mnd er drøyt, skal du lete lenge etter de her inne som er enig med deg.

Grovt sett kan du regne 50% prisavskrivning i det du mottar delene, og deretter 30% pr år.

Så for din del, 8000,- minus 50% minus 20-25%...

Sett bort i fra dette noe negative regnestykket, er PC-en verdt nøyaktig så mye en eventuell kjøper er villig til å betale :wee:

Lenke til kommentar

Selger ikke for under 5000 det er ikke akuratt noe du bestemmer, [..]

Det er akkurat det han gjør...

Brukt utstyr taper seg voldsomt i verdi, uansett.

Selv om du synes 3000,- i tap på 8 mnd er drøyt, skal du lete lenge etter de her inne som er enig med deg.

Grovt sett kan du regne 50% prisavskrivning i det du mottar delene, og deretter 30% pr år.

Så for din del, 8000,- minus 50% minus 20-25%...

Wtf? 8000 - 50% - 20-25%.. Hva er det for en regning? Trekker du tall ned fra skyene?

Til OP: Jeg skjønner deg godt. Legg den ut for 6500,- så er det rom for pruting. Det vil alltid være en som kjøper tilslutt, uavhengi av tiden. Gjelder bare å vente.

Lenke til kommentar

Det er akkurat det han gjør...

Wtf? 8000 - 50% - 20-25%.. Hva er det for en regning? Trekker du tall ned fra skyene?

Til OP: Jeg skjønner deg godt. Legg den ut for 6500,- så er det rom for pruting. Det vil alltid være en som kjøper tilslutt, uavhengi av tiden. Gjelder bare å vente.

Ja, tror nok den blir kjøpt. Vi får se... ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel egentlig bare og prøve og legge den ute der det passer, slik at du har større sjangs ;) Men du burde jo få rundt 6500 etter jeg har tenkt meg om, var nok litt hard til og komme med :p Er jo fine specs og ekstra utstyr. Du får uansett ha lykke til! :)

Endret av Heinza7
Lenke til kommentar

Det er ikke verdt mer enn ca. 4000kr inklusive skjerm, men hvilken pris du setter er det bare skamvettet ditt som avgjør. Jeg har inntrykk av at alt for mange ser seg blind på "Superduper Gameing PeCe med blåe lys!" og nærmest blir svindlet. 80% av maskinene på Finn.no er nok kraftig overpriset.

Etter min mening burde du ta realitetene ved bruktsalg av PC i betraktning og sette en fornuftig pris. Jeg ville startet på 5000kr med litt rom for pruting.

Lenke til kommentar

Det er vel egentlig bare og prøve og legge den ute der det passer, slik at du har større sjangs ;) Men du burde jo få rundt 6500 etter jeg har tenkt meg om, var nok litt hard til og komme med :p Er jo fine specs og ekstra utstyr. Du får uansett ha lykke til! :)

Takk for det ;)

Det er ikke verdt mer enn ca. 4000kr inklusive skjerm, men hvilken pris du setter er det bare skamvettet ditt som avgjør. Jeg har inntrykk av at alt for mange ser seg blind på "Superduper Gameing PeCe med blåe lys!" og nærmest blir svindlet. 80% av maskinene på Finn.no er nok kraftig overpriset.

Etter min mening burde du ta realitetene ved bruktsalg av PC i betraktning og sette en fornuftig pris. Jeg ville startet på 5000kr med litt rom for pruting.

Som jeg har skrevet tidligere i "emnet": Jeg selger den ikke for under 5000,- Jeg vet at det er mange pcer som er overpriset på Finn.no, men jeg synes absolutt ikke at min er overpriset hvis jeg setter en prislapp på den på rundt 6000,- Det er veldig bra utstyr kjøperen får med, bare til en opplysning, selv om det er brukt...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...