Gå til innhold

Slik vil NRK kreve inn ennå mer penger Nå vil NRK ha din fødselsdato, slik at du ikke kan snike deg unna TV-lisensen.

Kazuo

Anbefalte innlegg

Jeg synes ikke det å finansiere en offentlig drevet tv-kanal er så ille i seg selv, men som mange andre sier er folkene som betaler for dette kanskje ikke helt rettferdig. En ting er pensjonister, disse bruker jo ofte NRK og er særdeles fornøyd med denne kanalen.

Personlig er jeg student, og som student lever jeg ikke akkurat fett, selv om jeg ikke er lutfattig. Jeg ser aldri på TV, og da mener jeg aldri. Jeg ser filmer og serier, men de ser jeg som oftest gjennom PC'en. Men jeg har jo tv, og jeg har jo også TV-Kanaler (Innbakt i husleie). Som student har jeg et LÅN på ca 90 000 i året, skal det virkelig være rettferdig at jeg som student skal bruke et LÅN som jeg tar for å kunne brødfø meg selv under studietiden på å betale lisens på nesten 3 000 kroner?

3 000 kroner er kanskje ikke mye for de fleste, og når jeg er ferdig utdannet så har nok denne summen liten betydning å si på årsbasis. Men nå skal jeg bruke over 3% av mitt årlige budsjett på å finansiere noe jeg ikke kunne tenke meg å se på engang.

I Norge, som mange sier er en velferdsstat har vi det tilfelle at man ikke kan studere, uten hjelp fra foreldre, eller og jobbe ved siden av studiene (Alle vet jo hvor bra det er), fordi man har teite lisensen som NRK, og generelt blitt mer fiendtlig for studenter de siste årene.

Noen som kan rettferdiggjøre det, og forklare hvorfor dette ikke er helt ute på vidda?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...