D3rrick Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Hei Den 13. desember gjennomførte jeg en bestilling på bjorklund.no for et par øredobber til frøkna i heimen. Dette var en tilbudsvare som lå avertert på fremsiden deres. Bjørklund opplyser ikke om lagerstatus på sine varer forøvrig. I går, 15. des får jeg følgende epost fra bjørklund: "Hei Vi er dessverre tom for AGE19000. Beklager dette. Resten av ordren blir ekspedert fra oss i dag." Ettersom dette var en ganske fancy vare til en ganske så god pris så er jeg veldig interessert i akkurat denne og jeg lurer på om jeg kan kreve at de tilbyr meg et tilsvarende produkt til samme pris? Er det i så fall forbrukerkjøpsloven §19 og §24 som er riktige paragrafer å henvise til? Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Spørs litt: Fikk du ordrebekreftelse? Har de tatt forbehold om at tilbudsvarer kan bli utsolgt? Lenke til kommentar
D3rrick Skrevet 16. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2012 (endret) Ja, jeg fikk ordrebekreftelse samme dag som jeg la inn bestillingen pålydende alle varene jeg hadde bestilt. De har ikke tatt noe forbehold i selve ordrebekreftelsen som jeg fikk tilsendt og heller ingen tydelige forbehold i kjøpsbetingelsene sine. De skriver at avvik mellom bestilling og bekreftelse ansees som et nytt tilbud fra de, utover dette har de ikke hatt noen forbehold. I bekreftelsen jeg fikk stod produktet oppført. Endret 16. desember 2012 av D3rrick Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Det er lite tvilsomt at du har krav på tilsvarende vare, evt. kan gjennomføre dekningskjøp, problemet er hva som er "tilsvarende vare" for øredobber... Lenke til kommentar
D3rrick Skrevet 16. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2012 Hehe, jeg ser poenget ditt. I dette tilfellet var det øredobber i hvitt gull med diamant. Jeg ser jo da for meg at en tilsvarende vare er en vare med like "spesifikasjoner". Til den prisen som var avertert var det utelukkende øredobber i sølv med falske steiner tilgjengelig ellers. Lenke til kommentar
Smokeeye Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Vet ikke om tråden som ligger under her kan være relevant? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå