Gå til innhold

Vare ikke på lager og tilsvarende varer


D3rrick

Anbefalte innlegg

Hei

 

Den 13. desember gjennomførte jeg en bestilling på bjorklund.no for et par øredobber til frøkna i heimen. Dette var en tilbudsvare som lå avertert på fremsiden deres. Bjørklund opplyser ikke om lagerstatus på sine varer forøvrig. I går, 15. des får jeg følgende epost fra bjørklund:

 

"Hei

 

Vi er dessverre tom for AGE19000.

Beklager dette.

Resten av ordren blir ekspedert fra oss i dag."

 

Ettersom dette var en ganske fancy vare til en ganske så god pris så er jeg veldig interessert i akkurat denne og jeg lurer på om jeg kan kreve at de tilbyr meg et tilsvarende produkt til samme pris? Er det i så fall forbrukerkjøpsloven §19 og §24 som er riktige paragrafer å henvise til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg fikk ordrebekreftelse samme dag som jeg la inn bestillingen pålydende alle varene jeg hadde bestilt. De har ikke tatt noe forbehold i selve ordrebekreftelsen som jeg fikk tilsendt og heller ingen tydelige forbehold i kjøpsbetingelsene sine. De skriver at avvik mellom bestilling og bekreftelse ansees som et nytt tilbud fra de, utover dette har de ikke hatt noen forbehold. I bekreftelsen jeg fikk stod produktet oppført.

Endret av D3rrick
Lenke til kommentar

Hehe, jeg ser poenget ditt. I dette tilfellet var det øredobber i hvitt gull med diamant. Jeg ser jo da for meg at en tilsvarende vare er en vare med like "spesifikasjoner". Til den prisen som var avertert var det utelukkende øredobber i sølv med falske steiner tilgjengelig ellers.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...