Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

kjørte forbi politibil

Daniboy89

Anbefalte innlegg

Politi bilen oppdaget jo ikke at han kjørte i 130, men derimot litt over 100, men politipilen kjørte enda fortere (120)

Uansett så kjørte han i 120 og kjørte tydelegvis frå politibilen når den låg i 100. Om han tok igjen ein politibil som låg i 120 kjørte han nødvendigvis fortare.

At ein politibil bryt fartsgrensa legitimerer ikkje at du gjer det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor fikk jeg ikke en advarsel ellr bot? Hvorfor bli stoppet da? Kjørte forsvarlig...

Du ble stoppet fordi du kjørte 20-30 km/t OVER høyeste tillatte hastighet. Du (og tydeligvis flere her) synes det var dumt av politiet å stoppe deg. Helt feil. Det var RIKTIG av politiet å stoppe deg. Du kjørte jo med vesentlig høyere hastighet enn fartsgrensa. Dermed hadde du også kvalifisert for å bli bøtelagt, men politiet viste skjønn og lot deg slippe med en lett tilsnakk. Du bør dermed takke politiet for deres godvilje i stedet for å mase om "unødig stopp".

Når det er sagt ligger jeg selv som regel rundt 120-130 km/t på motorveien (hvor grensa er 100). Aldri blitt stoppet. Har passert politibiler mens jeg har hatt 120 km/t. Ikke blitt stoppet da heller. Dersom "maktsyke" og "flest mulig penger i statskassa" hadde vært formålet, hadde de fleste bilister på motorveien blitt stanset hver dag...

Så gi heller politiet honnør for at de var snill med deg.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Å kjøre over fartsgrensa er det same som å akseptere at du heile tida er med i eit lotteri der vinnarane tapar 600-7800 kroner. Samtidig har du akseptert at du kan bli stoppa av politiet på grunn av farten.

Korleis ein kan stille spørsmålsteikn ved dette forstår eg ikkje.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Noen folk er så dumme i skallen at de skulle vært premiert og stilt ut for verden til skue! Politiet kan ikke stoppe en bil som kjører 20-30 km/t engang, uten at det blir sett på som "maktmisbruk", "feil prioriteringer" og "unødig stopp". At det i det hele tatt kan bli en diskusjon av at denne patruljen stoppet TS er jo idiotisk. Ja, det er mange (de fleste) som kjører fort på motorveiene uten å bli stoppet, for både veiene og bilene i dag er gode nok til å holde såpass høy fart. Men, når en patrulje stopper deg av den enkle grunn å be deg kjøre etter forholda er de selvfølgelig i sin fulle rett til å gjøre det, det kalles for forebyggende arbeid i politiet. Politiet kan ikke tråkke et sted uten at de skal bli irettesatt eller bli fortalt hva de burde gjøre av meningmann, som selvfølgelig vet hvordan f.eks. ressurser blir fordelt og brukt innad i etaten. Morsomt å se hvor mange verdensmestre det finnes der ute.

Endret av Downhill
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ja, men politien har ingen grunn til å stoppe karen når de ikke viste om at han hadde kjørt i 130!

Han tok igjen ein politibil som kjørte i 120 og kjørte deretter frå same bilen som kjørte i 100. Alle som kan elementær matematikk forstår at han må ha kjørt over fartsgrensa.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Poenget er at jeg ble tatt i den samme hastigheten som de selv kjørte før jeg tok de igjen. De gjorde samme forbrytelse selv, snakk om dobbeltmoral som nevnt tidligere. Var dette jeg fortalte polisen og, da ble han stum og fortalte at jeg fikn kjøre videre.

Dette kan nok forklare kvifor du berre fekk tilsnakk og ikkje bot.

Det var uansett rett å stoppe deg sidan du kjøyrte for fort, når du då i tillegg kjøyrer forbi ein politibil så gir dette eit signal om at du ikkje kjøyrer etter forholda.

PS, politiet treng ikkje å bruke blålys for å kjøyre utrykkning. Blålys og sirene bruker dei kun når dei krever fri veg.

Lenke til kommentar

Det er kan være en million grunner til at politiet valgte å stoppe TS. De ba vedkommende kjøre etter forholda uten å gjøre noe ytterligere med saken. Det kan være på bakgrunn av bilen TS kjørte, det kan ha vært litt vingling i veibanen eller andre småting politiet legger merke til som de mener er grunn nok til å be folk ta seg sammen og kjøre skikkelig. Det er uansett helt utrolig at folk bruker så mye tid og krefter på en så liten sak som dette faktisk er. Jeg kan skjønne det hvis politiet hadde fulgt opp med en saftig bot og noen prikker, men politiet utviste her skjønn og kom egentlig kun med en oppfordring. TS snakker om dobbeltmoral, hvor er denne dobbeltmoralen? Du kjører FORBI en politibil og holder dermed høyere fart enn den (attpåtil 20-30 km/t over fartgrensa), deretter stopper politiet deg bare for å komme med en oppfordring om å kjøre aktsomt, når du først skal kjøre så fort. Og til deg BirgerCaC, du misser poenget.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det er kan være en million grunner til at politiet valgte å stoppe TS. De ba vedkommende kjøre etter forholda uten å gjøre noe ytterligere med saken. Det kan være på bakgrunn av bilen TS kjørte, det kan ha vært litt vingling i veibanen eller andre småting politiet legger merke til som de mener er grunn nok til å be folk ta seg sammen og kjøre skikkelig. Det er uansett helt utrolig at folk bruker så mye tid og krefter på en så liten sak som dette faktisk er. Jeg kan skjønne det hvis politiet hadde fulgt opp med en saftig bot og noen prikker, men politiet utviste her skjønn og kom egentlig kun med en oppfordring. TS snakker om dobbeltmoral, hvor er denne dobbeltmoralen? Du kjører FORBI en politibil og holder dermed høyere fart enn den (attpåtil 20-30 km/t over fartgrensa), deretter stopper politiet deg bare for å komme med en oppfordring om å kjøre aktsomt, når du først skal kjøre så fort. Og til deg BirgerCaC, du misser poenget.

Du må lære deg å lese tror jeg. Jeg kjørte forbi polisen da han SENKA farten opp en bakke, og da jeg var forbi la jeg meg i den farta han hadde før han senka farten i bakken. Ja dobbeltmoral.

Han tok igjen ein politibil som kjørte i 120 og kjørte deretter frå same bilen som kjørte i 100. Alle som kan elementær matematikk forstår at han må ha kjørt over fartsgrensa.

Synd at enkel matematikk og logikk ikke er et bevis da...

Lenke til kommentar

Synd at enkel matematikk og logikk ikke er et bevis da...

Bevis for kva? Er du blitt påklaga for retten? Nei. Du kjørte for fort og vart stoppa av politiet. Kva er problemet?

Ein politibil har lov å stoppe deg utan at dei har gjennomført fartsmåling. Ved uaktsam kjøring der politibilen ligg bak deg kan du og bli bøtelagt. Om dei har kamera i bilen som bevis, eller at politiet som vitne er godt nok veit eg ikkje.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Forebyggende arbeid, er vel ikke værre enn det?

Jeg ble tatt i 70 i 40-sona i fjor, fikk samme beskjeden som TS. Hjalp det? Ja, jeg vil da påstå at det gjorde det.

Edit: tror de enten må være to i bilen eller ha kamera for at du skal kunne få en bot.

Endret av Hotel Papa
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...