Gå til innhold

Vil nytt skjermkort være beste investering ?

Hveding

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Tenkte å oppgradere en eller annen del i maskinen for økt ytelse, å faller på nytt skjermkort.

Min maskin inneholder:

Prosessor: AMD phenom ii x4 965 3,4Ghz black edition.

Ram: Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 4GB

Skjermkort: MSI GeForce GTX 560 Ti 1GB Hawk

SSD: Saumsung 830 Series 128GB

HDD: Samsung 500GB 5200rpm

Prosessor, SSD og ram holder vel enda mål for dagens spill å andre krevende oppgaver ?

Spiller, ser på film, nettsurfing, Sony vegas og ellers vanelig bruk.

Så hvordan skjermkort må jeg invistere i ? Holder meg langt unna disse 5000kr kortene.. For meg blir det litt før høy pris.

Merker jo at maskinen sliter litt med Far Cry 3 på med/high settnings. Tenker det meste har med skjermkortet å gjøre..

Fps ligger rundt 25-50, alt utifra hva som skjer på skjermen.

Mvh Pat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! :)

Tenkte å oppgradere en eller annen del i maskinen for økt ytelse, å faller på nytt skjermkort.

Min maskin inneholder:

Prosessor: AMD phenom ii x4 965 3,4Ghz black edition.

Ram: Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 4GB

Skjermkort: MSI GeForce GTX 560 Ti 1GB Hawk

SSD: Saumsung 830 Series 128GB

HDD: Samsung 500GB 5200rpm

Prosessor, SSD og ram holder vel enda mål for dagens spill å andre krevende oppgaver ?

Spiller, ser på film, nettsurfing, Sony vegas og ellers vanelig bruk.

Så hvordan skjermkort må jeg invistere i ? Holder meg langt unna disse 5000kr kortene.. For meg blir det litt før høy pris.

Merker jo at maskinen sliter litt med Far Cry 3 på med/high settnings. Tenker det meste har med skjermkortet å gjøre..

Fps ligger rundt 25-50, alt utifra hva som skjer på skjermen.

Mvh Pat.

Jeg mener du absolutt burde invistere i en ram-brikke til. 4GB er rett og slett ikke nok. Dette er en billig oppgradering, så jeg ville anbefalt deg å kjøpe dette først, før du vurderer videre oppgradering. evt. dette i tillegg til skjermkort. om du skal kjøpe skjermkort mener jeg Radeon HD 7870 (billig alternativ) og Nvidia Geforce GTX 670 (bedre, men dyrere) er de løsningene som gir mest for pengene. Lykke til!

Lenke til kommentar

4GB holder vel sånn passe akkurat... Har kun problemer når mange programmer kjører samtidig, utenom det så har jeg lite problem. Har sett at spill sjeldent krever mer enn 3,5GB ram minne under load.

Men har absolutt tenkt på ram oppgradering, evt kjøpe samme minne å legge til slik at jeg har 8GB :)

Er Radeon HD 7870 virkelig et stort nok steg å ta med tanke på at jeg har 560Ti ? Har ikke sjekket det ut, å vet svært lite om Radeon serien.. men legger merke til hvor billig Radeon HD 7870 er. Fant det kortet til 1600kr. Vet at prisen ikke alltid er hva man ser etter, men syntes det var utrolig billig for en oppgradering.

Endret av Hveding
Lenke til kommentar

4GB holder vel sånn passe akkurat... Har kun problemer når mange programmer kjører samtidig, utenom det så har jeg lite problem. Har sett at spill sjeldent krever mer enn 3,5GB ram minne under load.

Men har absolutt tenkt på ram oppgradering, evt kjøpe samme minne å legge til slik at jeg har 8GB :)

Er Radeon HD 7870 virkelig et stort nok steg å ta med tanke på at jeg har 560Ti ? Har ikke sjekket det ut, å vet svært lite om Radeon serien.. men legger merke til hvor billig Radeon HD 7870 er. Fant det kortet til 1600kr. Vet at prisen ikke alltid er hva man ser etter, men syntes det var utrolig billig for en oppgradering.

Windows holder alltid av en viss del av minnet, 3.5GB er praktisk talt grensen for et 4GB-system.

Et 7870 vil være en mindre oppgradering, hadde ikke vurdert noe mindre kraftig enn HD 7950 Boost (Radeon) eller GTX 670 (Geforce.) Med en Phenom II vil du ikke akkurat klare 60 fps konstanti Far Cry 3 på maksimale innstillinger, men det vil være en klart merkbar oppgradering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...