Gå til innhold

tidenes metal låt??????

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tidenes metal låt finnes ikke :lol:

Så dropp disse idiotiske innleggene, man kan ikke være enige i alt her i verden, da hadde det vært fred. Det er synd du ikke liker ekte musikk.

Sorry måtte bare :o er for meg helt ubegripelig at noen virkelig liker sånt møøl, musikk kan det ihvertfall ikke kalles, selv om noen mener det, måtte bare igjen, sorry.

Hva er din betegnelse på musikk, min ville vært den typen man kan spille på ett instrument. Metal sjangeren er en av de få rene sjangere som er igjen, det en artist eller ett band vil miste all respekt hvis man finner ut at de mimer på scenen, slik mange av dagens liste topper gjør, og hvor man ikke bruker sminke teknologi når man lager platen (hvem har ikke hørt Enriqe Iglesias synge ordentlig). Enkelte metal band bruker en del lyder som er forhånds innspilt, men dette er av praktiske grunner, det er ikke lett å drasse rundt på ett helt orkester eller kor.

Dessuten har metal sanger en del dypere tekster, mye mer handling enn dagens liste topper, som regel kun består av "han elsker meg, han elsker meg ikke" og tusen andre varienter, noe som blir kjedelig i lengden.

Musikk er ikke å bruke musa di og plukke forskjellie lyder og sette dem sammen, da er du IKKE musiker, en DJ er heller ikke en musiker, du blir ikke musiker av å putte en CD i spillern eller en LP plate på spillern, du er heller ikke musiker om du tar en sang, og setter dunke lyder på den, det kalles hærverk.

For dere som vil vite hva EKTE musikere synes om miming, last ned Iron Maidens opptreden på tysk TV på midten av 85-tallet, hvor de ble tvunget av plateselskapet til å mime til "Wasted Years"

Og til dere som syntes Metal er tankeløst, sjekk ut låter som:

Iron Maiden: "Afraid to Shoot Strangers"

Iced Earth: "Melancholy (Holy Martyr)"

Iced Earth: "A Question of Heaven"

Helloween: "How Many Tears"

Helloween: "Mr. Torture"

Helloween: "Rise and Fall"

Metallica: "Unforgiven"

Disse har en dypere mening, og det finnes tusenvis av slike metalsanger.

Lenke til kommentar
Tidenes metal låt finnes ikke :lol:

Så dropp disse idiotiske innleggene, man kan ikke være enige i alt her i verden, da hadde det vært fred. Det er synd du ikke liker ekte musikk.

Sorry måtte bare :o er for meg helt ubegripelig at noen virkelig liker sånt møøl, musikk kan det ihvertfall ikke kalles, selv om noen mener det, måtte bare igjen, sorry.

Har en teori om at de som ikke liker metal, er utstyrt med dårligere ører enn oss andre.

Dette spesielt når jeg hører hvilket søppel mange av disse istedetfor hører på.

Jeg liker musikk i enhver sjanger, så lenge det er bra. Men hvorfor hører ikke-metal-folk helst på DÅRLIG musikk fra andre sjangre?!

[/ liten utblåsning av innestengt bitterhet]

Meget godt sagt:)

Skulle gjerne tatt min lyd teori (som faktisk har fakta som støtter seg også : )

Men beste metal låt.. vet jeg ikke..

Hallowed Be thy Name, Aces High, the Trooper, Afraid to Shoot a Strangers, Dance of Death(jepp nye til maiden:) og Paschendale er jo brae sanger:)

Men det er så mangt mer...

alt fra Creamatory, REM, Dimmu Borgir, Pearl Jam til Pink Floyd :)

Lenke til kommentar
Fy F.aen så skada mange Metal hoder er..  "De som liker metal har bedre ører", "Techno er ikke musikk" ..  

Håper for deres egen skyld at dere er 14år gamle, og umodene for alderen.

Spesielt lurt ser det ut når alle står og head-banger .. en særdeles stilfull og fantasifull dansestil. Kanskje er ikke alle technohoder muikalske, men god damn de danser fletta (lange sorte håret) av dere.

Før noen tar denne posten veldig seriøst, så les posten en gang til og tenk dere godt om.  

BTW: jeg snakker kun om noen få individer, så ikke bli sint om du liker metal, og vet med deg selv at du har skrevet en fornuftig post ;)

For det var jo så meget bedre og danse i et rom med lys som flasher

mens du heller ned på xtc og alt salgs annet dop for og få mer ut av musikken, err.. unskyld, jeg mente Dunkinga og de forferdelige halvdøde data lydene som en hvilken som helst 3åring kan sette sammen med

"DJ whatever Mix Master 2000".

--

Men når det er sagt, så er det Smak og Behag alt sammen.

Men en ting kan dere ikke si imot, og det er at Metal folk er noen av de

flinkeste til og lage musikk, og jeg lover deg, det er ****** vansklig og lage metal musikk.

Det er *mye* vanskligere og bruke instrumenter en og bruke et "DJ whatever" mixe program , og stå og snurre på en LP plate.

Lenke til kommentar

Yngwie Malmsteen med "on the run again" fra "marching out" (1985) er den låten som gir meg aller mest og noensinne har gitt meg så mye så lenge.

Dagens rockere veit jo ikke hva dem snakker om, det er jo enten superkommersielt eller superteknisk (og superumelodisk) :) (sikter ikke til noen her på forumet da jeg ikke har lest noen andre forslag)

For øvrig er Marching Out mitt favorittalbum noensinne også.

Lenke til kommentar

nå som jeg har lest de siste postene må jeg bare komme med en pekefinger: hva i hel_vete er det som er vitsen med å diskutere hva som er best? Alle veit jo at man ikke kommer noen vei, og at alle argumenter er nøyaktig like håpløse. Jeg er imot generalisering selv, og skulle ønske flere levde med samme tanke. Jeg hører selv på hardrock, men som jeg skrev i forrige post er det svært lite moderne rock som er tilfredsstillende. Enten blir det for kommersielt, eller så blir det for teknisk jukk.

Det viktigste er å høre på musikk man LIKER, for H*E*L*V*E*T*E

Og er man bundet til en sjanger, så stakkars.

Det handler selvfølgelig hovedsaklig om miljø, og ikke arv. Kjenner man masse råfete techno-folk så er det det miljøet man havner, og hører på den slags musikk. Jeg kommer fra et miljø kjemisk renset for dansemusikk (med unntak av dagens populærmusikk selvfølgelig som har infisert hver krok av landet) men jeg hører gjerne på god techno, men som sagt er jeg usikker på hvor jeg skal lete.

Lenke til kommentar

En av de sangene som for inn i hodet på meg: Borknagar - Colossus

Blir ALDRI lei den sangen..

Ellers:

Iniquity - The Bullets Breath

Disturbed - Voices eller Meaning of life

Within Temptation - Ice Queen

Altså, man kan jo fortsette, men det kommer som regel an på humøret mitt hvordan JEG definerer tidenes metall låt.. :shrug:

Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker på om det hører til metal eller prog. rock, men her er ihvertfall mine favoritter:

Dream Theater: The Glass Prison

Dream Theater: Six Degrees Of Inner Turbulence (42:04!!)

Dream Theater: The Silent Man

alt av Liquid Tension Experiment og Rudess Morgenstein Project

og ellers alt som ligner på dette.

Lenke til kommentar
nå som jeg har lest de siste postene må jeg bare komme med en pekefinger: hva i hel_vete er det som er vitsen med å diskutere hva som er best? Alle veit jo at man ikke kommer noen vei, og at alle argumenter er nøyaktig like håpløse. Jeg er imot generalisering selv, og skulle ønske flere levde med samme tanke. Jeg hører selv på hardrock, men som jeg skrev i forrige post er det svært lite moderne rock som er tilfredsstillende. Enten blir det for kommersielt, eller så blir det for teknisk jukk.

Det viktigste er å høre på musikk man LIKER, for H*E*L*V*E*T*E

Og er man bundet til en sjanger, så stakkars.

Det handler selvfølgelig hovedsaklig om miljø, og ikke arv. Kjenner man masse råfete techno-folk så er det det miljøet man havner, og hører på den slags musikk. Jeg kommer fra et miljø kjemisk renset for dansemusikk (med unntak av dagens populærmusikk selvfølgelig som har infisert hver krok av landet) men jeg hører gjerne på god techno, men som sagt er jeg usikker på hvor jeg skal lete.

Meget godt sagt spør du meg. Etter min mening vil jeg faktisk si at både metal og trance rent musikalsk er dårlig sammenlignet med f.eks. symfonier og klassiksk musikk. Hører stort sett på metal, trance og hip hop selv, men den musikalske er rævva hvis du sammenligner med skikkelig musikk. Må også si at jeg ikke er no stor fan av klassisk musikk, men det ER faktisk dette som skikkelig og krevende musikk. Egentlig foreslår jeg bare at trancehuer og metalhuer bare holder kjeft og godtar at det er forskjellig musikksmak, og faktisk ingen av genrene er bra sammenlignet med gammeldags musikk som faktisk har overlevd århundrer.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner folk som headbanger til metalmusikk (faktisk en del intelligente folk), synes det er litt søtt med langt svart hår på gutter, og er av den typen som generelt sett synes metal er bråk (men tekno er verre)

Men Metallicas "Unforgiven" og "Nothing else matters" er nydelige... og jeg hørte en utrolig fin sang av Ozzy Osborne på radioen her en natt også (har ikke peiling på hva den heter, siden jeg har null peiling på musikken til Ozzy, og aldri har hørt på det før)...

Så, liker egentlig hverken tekno, trance, rap, "fjortisspop" eller metal, men, ingen regel uten unntak.

De fleste sjangere har noen virkelige bra sanger, god musikk og talent kan skjule seg over alt, så eneste man oppnår ved å være trangsynt og holde seg blindt til en sjanger er å gå glipp av mye bra musikk (og masse søppel :p ).

Lenke til kommentar

Må bli noe av Metallica.

The Unforgiven, Master Of Puppets, Leper Messiah, ...And Justice for all også videre. Ellers liker Jeg Iron Maiden - Rime of the ancient Mariner og SoAD - Toxicity, og chop suey.

Når det gjelder Diskusjon om hva slags musikk som er best sier jeg bare: Hør på hva dere vil, jeg bryr meg ikke. Personlig skjønner jeg ikke at folk synes det er givende å sitte å høre på masse sammensatte kjedelige lyder, istedenfor sanger med mening som de jeg nevnte ovenfor. Dette er kun min mening, men jeg vil anbefale alle her å "kjøpe" noen av de sangene jeg nevnte ovenfor og høre på dem. Jeg tror dere vil bli positivt overraskede :yes:

Gleder meg som en unge til Metallica-konserten :D

Lenke til kommentar

Kanskje vanskeligere å lage bra metall en bra dæinse (nei ikke vikingarna) musikk, men da snakker jeg om selve produkajsonen.

En dj som skal lage en god danse låt som fenger de fleste osv har ikke en enklere jobb foran seg en en låtskriver i et metall band.

Musikken skal oppdages og skrives ned hos de begge. Ny musikk er vanskelig å lage uansett sjanger. At det er lettere å lage en top dj låt på en mac eller pc vs. metal band med studio, bnad osv osv er jeg enig i, men da kun produksjonsmessig.

en ny ide er vanskelig uansett sjanger.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...