Gå til innhold

tidenes metal låt??????

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tidenes metal låt finnes ikke :lol:

Så dropp disse idiotiske innleggene, man kan ikke være enige i alt her i verden, da hadde det vært fred. Det er synd du ikke liker ekte musikk.

Sorry måtte bare :o er for meg helt ubegripelig at noen virkelig liker sånt møøl, musikk kan det ihvertfall ikke kalles, selv om noen mener det, måtte bare igjen, sorry.

Lenke til kommentar

Så dropp disse idiotiske innleggene, man kan ikke være enige i alt her i verden, da hadde det vært fred. Det er synd du ikke liker ekte musikk.

Sorry måtte bare :o er for meg helt ubegripelig at noen virkelig liker sånt møøl, musikk kan det ihvertfall ikke kalles, selv om noen mener det, måtte bare igjen, sorry.

Du hører vel på trance/techno/dance ? Og du kaller det musikk :o

Det er metal, rock osv som faktisk er musikk !

Det å sette i sammen masse lyder som vi har hørt utallige ganger fra før (trance/techno/dance) synes jeg er talentløst.

edit: tehcno låter pleier somregel være døgnfluer, en låt er sjelden populær mer 1 uke eller 2.

Lenke til kommentar

TNT - Deadly Metal.

Fantastisk låt som har alt: Hviinende vokal, cheesy tekst, drivende riff og en sinnsyk "machine-gun" gitarsolo. Avslutningen når også nærmest nye høyder innefor kastrat-sanger sjangeren. Alle som ikke har hørt den bør lytte til den så fort som mulig. :yes:

(fra albumet "Knights of The New Thunder")

Lenke til kommentar

Har en teori om at de som ikke liker metal, er utstyrt med dårligere ører enn oss andre.

Dette spesielt når jeg hører hvilket søppel mange av disse istedetfor hører på.

Jeg liker musikk i enhver sjanger, så lenge det er bra. Men hvorfor hører ikke-metal-folk helst på DÅRLIG musikk fra andre sjangre?!

[/ liten utblåsning av innestengt bitterhet]

Lenke til kommentar

Har en teori om at de som ikke liker metal, er utstyrt med dårligere ører enn oss andre.

Jeg liker musikk i enhver sjanger, så lenge det er bra. Men hvorfor hører ikke-metal-folk helst på DÅRLIG musikk fra andre sjangre?!

:lol::lol:

Lenke til kommentar

Jeg støtter den teorien din, har noen venner som ikke hører på metal og de hører bare på tragisk/talentløs musikk (musikk som jeg ikke har noe sansen for). Hvorfor er det sånn ?

Ofte så hører ikke-metal-folk på techno/trance. De pleier somregel å være non-musikale, mao de klarer såvidt å plystre rent :lol:

Jeg klarer rett og slett ikke å høre på " dunk,dunk, dunk" :x

Metal forever, sier jeg :wink:

Lenke til kommentar
Metal forever, sier jeg  :wink:

Yeah! m/:yes:m/

Synes personlig techno/trance trossalt høres bedre ut enn rap. Greit nok, techno er talentløse lyder som er satt sammen (gjerne vha. eJay :o ), men det er noe ved tekster som "yeah bitch, i'm a motha fucking niggah in da hood, yo! Gonna bust a cap in yo ass, bitch. f*** f*** f*** f*** niggah", som får meg til å bli fysisk kvalm. Kanskje litt satt på spissen, men det er søren ikke langt fra sannheten.

<ontopic>

Vanskelig å velge akkurat én.. er så mange bra, f.eks:

Hypocrisy - A coming race

Dark Tranquillity - Cathode ray sunshine

Dark Tranquillity - The wonders at your feet

At the gates - The flames of the end (gjør vondt i øret, men er utrolig stemningsfull)

++++

Lenke til kommentar

Ser meg selv som metal-person. Og techno-electronica-jazz-prog-folk-black-opera-rock-vise-klassisk-musikal-person. Håper ikke det diskvalifiserer meg her (trodde for øvrig lenge at country var umulig å like, til jeg fikk høre 16 horsepower. Nå er det bare svensktoppar som enda har til gode å gi meg noe). Jeg tror vel at når jeg synes enkelte har utrolig dårlig musikksmak, så er det ganske gjensidig.

Men tilbake til topic:

Hvis det er lov å regne en hel plate som en sang, siden det ikke er tracks på den og alt går i ett:

-Fredrik Thordendals Special Defects: Sol Niger Within

Hvis ikke:

Grip Inc.: Griefless

Lenke til kommentar

Ooooh, denne er vanskelig. Har så mange gode forslag, at jeg tror ikke jeg kan bestemme meg.

Noen forslag:

Noe av Manowar, ikke de gamle heavy-rock sangene (fighting the world, blow your speakers osv) men noen av de ekte stemningssangene; Achilles, agony and ecstasy f.eks. Ellers har Hammerfall veldig mange bra sanger, The Dragon Lies Bleeding er vel favoritt. For veldig lenge siden fant jeg et italiensk (?) band som heter White Skull som spiller bra heavy metal med genial stemning og veldig spesiell vokal, dem må også opp på listen min... og og og og!

Uff, må bare kutte her, det er alt for mange sanger som fortjener plass på en ekstremt lang liste. ;)

Lenke til kommentar

Jeg støtter den teorien din, har noen venner som ikke hører på metal og de hører bare på tragisk/talentløs musikk (musikk som jeg ikke har noe sansen for). Hvorfor er det sånn ?

Ofte så hører ikke-metal-folk på techno/trance. De pleier somregel å være non-musikale, mao de klarer såvidt å plystre rent  :lol:

Jeg klarer rett og slett ikke å høre på " dunk,dunk, dunk"  :x  

Metal ligger nærmest hjertet, men det finnes også mye anna som er bra. Blues, jazz, symfonier, electronica, rave, techno... Så lenge det er kvalitet.

Ikke-metal-menneskene som bommer på generell kvalitet og som faktisk ikke skjønner poenget med HiFi eller har forståelse for at noen ligger bedre lyd enn det som kommer ut av et 80-kroners Trust-headset... Grøss!

Metal forever, sier jeg  :wink:

Yeah!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...