Weir Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Heisan, da har jeg problemer med maskinen, igjen. Har googlet og googlet uten å ha funnet noe som kan hjelpe. PC: Asus n73sv - http://www.asus.no/Notebooks/Multimedia_Entertainment/N73SV/ OS: Windows 7 Home Premium Vet ikke om det er nødvendig å legge ved dxdiag.txt, så si ifra om den trengs Jeg har en hovedbruker på min asus som jeg ikke får logget inn på. Når jeg skal logge inn som den hovedbrukeren så kommer det opp "Forbereder ditt skrivebord" uten at noe mer skjer. Alt startet med at maskinen plutselig ble treg og programmer frøs, til slutt så frøs hele operativsystemet, og ta skrudde jeg av maskinen ved å holde inne power-knappen. (Dette ble gjentatt ett par hundre ganger fra start til det øyeblikket jeg skriver dette innlegget) Jeg startet maskinen på nytt og logget inn med hovedbrukeren helt uten problemer. Sjekket msconfig, oppgavebehandling osv. etter hva som kunne ha forsaket dette uten hell. Fant heller ingen mistenkelige prosesser. Opprettet en ny administratorbruker kalt "Test Bruker" for å se om dette kun gjaldt min bruker eller hele maskinen. Logget inn med Test Bruker og ja, her frøs programmer og slikt som på hovedbrukeren min. Etter ørten restart prøvde jeg en selektiv oppstart i msconfig med der jeg skrudde av "Last inn oppstartselementer", så tok jeg restart. Logget inn med Test Bruker igjen, fremdeles tregt. Prøvde det samme med "Normal oppstart" med samme resultat. Tenkte jeg skulle prøve med hovedbrukeren min på nytt, men når den skal logge seg på så dukker dette opp: "Forbereder skrivebord". Viser ingen tegn på at den vil logge inn. Litt google så tyder det på at hovedbrukeren kan være korrupt. Da gikk jeg inn på Test Bruker igjen, googlet litt og fant dette http://windows.microsoft.com/en-US/windows-vista/fix-a-corrupted-user-profile Jeg tok å opprettet en ny bruker på maskinen igjen som skrevet i linken over. Alt gikk bra helt til jeg kom til "To copy files to the new user profile" punkt 4: "Click the View tab, click Show hidden files and folders, clear the Hide protected operating system files check box, and then click OK." Problemet jeg får nå er at innstillingen jeg endrer i mappealternativer ikke blir lagret. Prøvde flere ganger, også etter restart. Til slutt så prøvde jeg å endre en innstilling i "oppgavelinje" for å se om endringene ble lagret der, men her ble innstilingene også tilbakestilt. Og nå sitter jeg her å skriver på forumet med Test Bruker som merkelig ikke fryser lenger. Mulig det er noe jeg har klemt å skrive her, men men. Noen som har noen løsninger? Lenke til kommentar
Weir Skrevet 17. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2012 Bump. Er det noen løsning på dette? Virker som innstillinger og slikt ikke vil lagres i registeret av en eller annen grunn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå