Gjest medlem-82119 Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Sony satser nå på "vanntette" telefoner, hvor de bl.a har laget tettere tetninger rundt luker på kontakter og rundt batterilokk. Er skeptisk til hvor bra det er over tid, men har ikke erfaring med det. Lokket over ladekontakten skal vel av og på minst en gang om dagen, når telefonen låser seg så skal vel batteriet ut, og vann kommer seg vel helst inn der det ikke skal komme seg inn. Siden dette er vanntette/vannbeskyttede telefoner, så er det vel garantier og reklamasjoner knyttet til det. Reklamasjonstiden på mobiler er 5 år, og er skeptisk til om et lokk som tas av og på minst 365x5 ganger (1825 ganger) fortsatt holder vannet ute. Synes også det er feil å oppfordre til litt mishandling av telefonene (og nettbrett) bare på grunn av at de tåler mer vann enn andre. Selv om de er mer beskyttet, så skal man vel være forsiktig med det og ikke skrelle appelsiner på den eller bade med den. Lurer også på hvor godt den tåler andre væsker. Om noen søler konjakk, halvlitere, tynner, white spirit, hjemmebrent, bensin, osv på den så er vel fortsatt ikke det bra, men man ser jo tester hvor de legges i drinker. Er telefonene og nettbrettene som er vanntette så bra som de fremstår som, eller er de bare litt mer beskyttet og ikke noe man tar med på dykkerturen. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Håper de er bedre enn motorolas: http://www.dinside.no/878551/vanntett-mobil-maa-ikke-bli-vaat Lenke til kommentar
madmats Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Med sony sine vanntette står de i manualen at telefonen ikke må utsettes for saltvann. Temmelig sikker på at det står noe om dette i motorola sin også.. Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Jeg har Sony Ericsson Xperia Active og Sony Xperia Go. Begge har vært med på hver sin ferie til Tyrkia og Kypros, og blitt meget flittig brukt i vannet. Har svømt under vann med dem begge, filmet og tatt bilder. Xperia Go la jeg på bunnen mens den filmet oss der vi svømte over den. De var mye under vann, og relativt dypt også. De ble også flittig brukt i bassenget. Begge lever i beste velgående den dag i dag. Ingen har vist noe tegn på vannskade. Så jeg har ingen problemer med å stole på at de er vanntette. Lenke til kommentar
jsw Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Lokket over ladekontakten skal vel av og på minst en gang om dagen, når telefonen låser seg så skal vel batteriet ut Min Acro S ha ladestativ, dvs ingen gummpropp ut. Flere av Sonys telefoner har dette mener jeg. Batteriet sitter permanent - ingen demontering. So far - no problems Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Jeg ser for meg at noen om ikke så lenge leverer en telefon uten noen som helst porter du kommer til utenfra.. Altså et vanntett deksel over batteriet, og inni her også en micro-usb. Videre må man da selvsagt ha trådløs lading, og vips så har man en sak som skal tåle det meste. Jeg vet ikke om noen slik på markedet enda, men tiden er vel moden for det snart, så jeg tipper vi får se den første modellen uten noen som helst fysiske tilkoblingsmuligheter (med unntak av en godt skjult USB-port) på markedet i løpet av det kommende året.. Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Burde vel være mulig å lage en kontakt som er vanntett videre inn til telefonen selv uten deksel. Så kunne det i såfall vært en mekanisme som sperret kontakten om den ikke er i bruk for å unngå kortslutning. Men jeg har dessverre ikke sett noen telefoner laget slik. Det sikreste er nok fortsatt vanntett pose. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 med trådløs lading og trådløse tilkoblinger så er det teknisk sett ikke behov for fysiske tilkoblinger og man kunne laget en hermetisk lukket mobiltelefon som var vann og støvtett. Ville vært et unikt produkt som første selskap som slipper en slik blir alene om å tilby. Jeg skulle også tro at å lage en hermetisk lukket mobil er billigere enn å ha luker, lokk, knapper og kontakter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå