janingar Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 (endret) Hei. Har fått et lite problem nå. 1. desember ble jeg i praksis arbeidsledig da vikariatet opphørte. Samtidig driver jeg å leser på egenhånd for å ta opp igjen en eksamen 2. januar. Det er også slik at jeg skal begynne i ny jobb den 1. februar 2013. Så er ikke snakk om mer enn 2 mnd. jeg er arbeidsledig, men for å klare meg økonomisk i den perioden så trenger jeg noe støtte. Blant annet skal jeg flytte til en annen kant av landet. Søkte i den tro at det skulle være lett å få dagpenger, men neida. Fikk avslag grunnet at jeg er "student". Så jeg lurer derfor på hvilke muligheter har jeg nå til å klage på dette og få en eller annen økonomisk støtte av NAV for disse 2 månedene så jeg ikke går personlig konkurs i mellomtiden? Lånekassen er uaktuell da jeg langt i fra oppfyller krav til antall studiepoeng for at de vil gidde å gjøre noe. Syns det er horribelt om man skal være tvunget til å avbryte eksamen bare for å kunne få dagpenger, noe som er lite aktuelt da faget jeg skal ta eksamen i utgår og ikke vil være mulig å ta senere. Noen som kjenner til denne problemstillingen? Endret 15. desember 2012 av janingar Lenke til kommentar
L4D4L Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Kan desverre ikke gi noe annet tips enn banken... For du kan egentlig ikke få noe støtte av NAV om du er fulltidsstudent. Da er du for frisk og rask i deres øyne. Såklart finnes det unntak om du har et hardicap eller har fått skolegang gjennom NAV. Uansett er NAV er uendelig papirmølle som vil bruke opp til fler mnd å behandle din sak ferdig om du klager. Har selv opplevd å vente ca 4 mnd på et nei når jeg satt i en ganske lik situasjon som deg. Håper det ordner seg for deg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå