ppplll Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Er en gutt på 22 år som veier ca 100kg. Begynner å bli en stund siden jeg sto på vekta. Har lenge vært glad i mye god og lettvindt mat og drikker mye brus. Og trener så og si Ingenting. Begynner å kjenne hvordan jenter har det uten bh når de løper^^ haha Men uansett så trenger jeg kanskje et trenings program og en diet hvor jeg kan gå ned i vekt så raskt som mulig.Kanskje komme ned i 80kg vertfall ikke mer. Noen som har tips å komme med, eller link til en bra side som beskriver et trenings opplegg og kanskje en diet? Thanks for your time Lenke til kommentar
TheConvict Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Det blir en hard vei ned igjen.. Mitt tips for deg er at du løper dødelig lenge.. Vent med å trene styrke til vekten går litt ned.. Sats på å forbrenne mye av fettet imens.. Jeg har helt motsatt problem, er altfor tynn og kjempe dårlig kondis.. Lenke til kommentar
ppplll Skrevet 15. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2012 Styrken tar vi senere ja. Er bare gira på å gå ned i vekt... Klarer godt meg uten brus osv mens jeg går ned i vekt. Dette skal jeg klare koste hva det koste vil!! Er lei disse wiskey titsa mine^^ Lenke til kommentar
exonum Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Hei! Bare å stå på, så går dette bra! Opprett deg en treningslogg her på forumet, så får du nok mange tips underveis. Ser du skriver at du veier 100kg, men hvor høy er du? Og er det noen aktiviteter du liker bedre enn andre, eller er det hipp som happ? Lenke til kommentar
aomt Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Det blir en hard vei ned igjen.. Mitt tips for deg er at du løper dødelig lenge.. Vent med å trene styrke til vekten går litt ned.. Sats på å forbrenne mye av fettet imens.. Jeg har helt motsatt problem, er altfor tynn og kjempe dårlig kondis.. Det er mest idiotiske råd du kunne gi han. For det første, så er løping enorm belastning på knær. For ein som har ikkje trent vil det ta lang tid å bygge opp muskler rundt knær for å kunne løpe mye (og forbrenne nok kcal), for å ikkje snakke om, at han må bygge kondis også, som tar ganske lang tid. For det andre, så vil han miste det lille av muskler han har under fett. Du bør lese litt om trening og korleis kroppen fungerer, før du gir ut slike råd! @TS Tren styrke for å bevare muskler, spis mindre enn du forbrenner (kcal underskudd), få i deg nok protein (ca 150g-200g pr. dag) og få nok søvn/restitusjon. Du trenger ikkje trene meir enn 2-3 gonger i uka og ha kanskje 1 joggetur, berre for å brenne av ekstra kcal og få bedre kondis. Søk på RYP og følg opplegget, det står alt godt forklart. Lykke til! Lenke til kommentar
ppplll Skrevet 15. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2012 (endret) Har nettopp vært ute å jogget 4km Liker veldig godt å spille fotball, innebandy,basket eller vollyball. Men blir kun i gymtimene på skolen det skjer. jeg er 1.80 Endret 15. desember 2012 av southwings Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Anbefaler å lese denne linken: https://www.tn.no/drivkraft/artikler/effektiv-forbrenning-med-4-x-4-intervaller Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver, OP. Jeg veide selv rundt 110 kg, men for vel et år siden ble jeg litt mer seriøs på treningen. Råder deg til å starte i det små, ikke kjør fult ut med 5 ganger i uken. Jeg gjorde det for et par år siden og brant meg ut etter bare noen månder (derfor jeg sluttet da). Jeg satser på minst 2 ganger i uken, målet er 3 ganger i uken. Jeg kjører ikke intervall akkuat for øyeblikket ettersom jeg ikke helt liker den formen for trening. Jeg kjører heller 30-45 minutter på 70-80% av makspuls. Forbrenner snaderlig godt, og hjelper litt på kondisen og. Jeg råder deg og til å finne en form for trening du trives med. Jeg f.eks hater tredemøller, jeg føler meg som en forbanna dott når jeg trør på disse, og vingler mye frem og tilbake. Så jeg bruker en elipse fra Technogym som funker utmerket for meg. Og den har puls målere så jeg vet når jeg er i forbrennings sonen. Per dags dato har jeg gått ned ca 20 kg og 2 bukse størrelser. Kostholdet har jeg ikke nevneverdig lagt om, men jeg har aldri vært en person som spiser mye junkfood heller, lager meg heller mat av friske råvarer og grønnsaker til middag, koster mindre og metter mer Lykke til. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå