Subzero245 Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Hva jeg gjorde. - Laget ett image av disken med windows 7 sin egen image back tool(husker ikke navn) på en tom HDD - Formaterte SSDen med OSet på - Satte i den nye SSDen og satt dem i raid0 - Startet windows repair og overførte imaget fra tidligere, uten noen problemer. Men nå når jeg starter maskinen får jeg blå skjerm når jeg kommer til loggin menyen. Jeg enteopp med å bare formatere igjen og instalere windows på nytt. Det jeg lurer på er om det finnes andre programmer som kan lage et image på nytt så jeg kan prøve dette igjen? Og om det er noen grunn til å ta SDDene ut av raid og få på plass det gamle imaget og prøve igjen? Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 hei, den BSOD har en code som her:The STOP 0x00000004 error . hvilket BSOD får du? man kan Google BSOD*en f.e. http://pcsupport.about.com/od/findbyerrormessage/a/stop0x00000004.htm lykke til Lenke til kommentar
Subzero245 Skrevet 15. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2012 BSOD var ikke synlig mer enn et halvt sekund, så jeg vet ikke hvilke nummer den hadde. Jag har en mistanke om at det er forskjelig firmware på de to SSDene siden de ble kjøpt 1,5 år fra hverandre kan dette være en grunn til BSOD ? Lenke til kommentar
chariot Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Jeg mistenker at du opprettet imaget uten at kontrolleren som disken var koblet til var satt til RAID mode, men heller AHCI eller iDE og dermed ble det tull med diskkontroll-driverene windows hadde installert mot hva som ble realitet når du du endret fra AHCI/IDE til raid og satte diskene i raid. Hvis du ville at dette skullle ha fungert burde du ha hatt kontrolleren satt til raid uten å ha konfigurert noen raidenheter, deretter tatt image og deretter satt i ny disk og konfigurere de sammen i raid før du tok en image recovery. Lenke til kommentar
Subzero245 Skrevet 15. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2012 Jeg vil nå prøve og sette instillingene tilbake og kjøre image recovery på den samme disken, ikke satt i raid og hvis det funker, så prøve på nytt med din metode, takk! Lenke til kommentar
chariot Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Hvis du gjør så, en ekstra liten sikkerhet vil være å bare manuelt installere drivere som raidkontrolleren din bruker. Slik at imaget allerede har disse installert Lenke til kommentar
Subzero245 Skrevet 15. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2012 Mener du da å installere dem før jeg lager et nytt image? eller før selve image recovery prosessen? :o Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå