Gå til innhold

(Hjelp) Ang. Saksøking? Stjålet musikk verk.

CjOnTheBeat

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp her av folk som er erfarne med rettigheter osv..

Ok, så jeg er da en 17år gammel gutt som lager beats som hobby.

Har holdt på i noen år og har begynt å gjøre det relativt svært.

Jeg har da laget en "Horror beat" som har fått relativt greit med visninger, den er nå oppe i 76,000 visninger og i beskrivelsen under videoen har jeg lagt fram en gratis nedlastnings link for beaten da.

Beaten er tagget med artistnavnet mitt (spilt inn stemme) gjennom beaten for å forhindre at den skal bli stjålet.

Så kommer det gøye,

en fyr kontaktet meg og sa han hadde vært på en festival som et selskap kalt "Kings Dominion" (fornøyelsespark, noe likt Tusenfryd osv) hadde arrangert, jeg har da fått vite av han at de har brukt denne beaten min i festivalen sin. De har ikke på noen måte gitt meg credits som produsenten av beaten (dette er jo kjipt nok, men over tid har jeg blitt vant til det) men så kommer det stygge. Ikke nok med at de har stjålet beaten men de har faktisk redigert den om for å klippe vekk tagsan mine.

Dette her er noe jeg tar utrolig personlig. Flere videoer fra festivalen er blitt lagt ut på youtube (populært arrangement) hvor du blant annet hører beaten, det som suger er at siden de har klippet vekk tagsan mine er det ingen som vet hvem som har laget den. På de fleste kommentarene på videoene er det mange som spør "Who the fuck made that sick trap beat" osv. DET suger maks, for der mister potensielle kjøpere og seere.

Jeg har klart skrevet "Free downloads does NOT mean free beats" og at all bruk av min musikk skal ha "Produced by CjOnTheBeat / Prod. CjOnTheBeat" på sang tittelen/video tittelen/albumet/mixtapen/hva enn i verden det måtte være.

Jeg har skrevet et facebook innlegg på sida de si som jeg har fått svar på med en mail adresse jeg måtte sende til. De har ikke svart på noen av mailene mine og jeg har søkt opp så gått jeg har kunnet på sida de si for å komme i kontakt med de. Tror de har blokket mailen min eller noe lignende.

---

Så kommer bevisene;

FRA FESTIVALEN:

BEATEN SOM ER BLITT TATT:

---

Har ikke jeg noe form for krav på et eller annet her?

Jeg mener, ikke nok med at de tok en av sangene men de har brukt den til en del av festivalen sin, som de har tjent penger på, altså "profitable usage".

Høres sikkert ut som en overdrivende dude, men tar dette veldig personlig :|

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"I have added an annotation to the beginning of the video giving 'CJOnTheBeat' credit for the background music that is playing."

Kan hende jeg ikke leste hele posten din, så vet ikke om du ville ha creds på videoen eller på fremføringen live. Regner med det siste, så da har ikke jeg noe mer å komme med. Over og ut.

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar

"I have added an annotation to the beginning of the video giving 'CJOnTheBeat' credit for the background music that is playing."

Kan hende jeg ikke leste hele posten din, så vet ikke om du ville ha creds på videoen eller på fremføringen live. Regner med det siste, så da har ikke jeg noe mer å komme med. Over og ut.

Snakka med han som eier den brukeren.

Er fremføringa live som jeg ikke likte. Som sagt, en ting er at de bruker en beat det er jo bare fet det, men at de synker så lavt at de klipper den i stykker for å skjule tagsan mine blir bare for dumt, syns nå hverfall jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...