trulte1978 Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Jeg har et objektiv der autofokusen ikke fungerer lengre når jeg bruker den med mitt nikon d40. Nå har jeg tenkt å kjøpe meg nytt kamerahus (mest sannsynlig nikon d7000). Er det sannsynlig at objektivet vil kunne brukes med autofokusen på det nye kameraet siden det har autofokusmotor i huset? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Kommer litt an på hvilket objektiv du har. Lenke til kommentar
trulte1978 Skrevet 15. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2012 Det er et Sigma 70-300mm F4-5.6 Lenke til kommentar
ventle Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Dette objektivet finnes både med og uten fokusmotor, så det er fortsatt umulig å si basert på de opplysningene du har gitt. Hvis autofokus har fungert med D40'en tidligere, men så sluttet å fungere, så vil det mest sannsynlig ikke fokusere med noe annet kamera heller (gitt at feilen ligger i objektivet). Objektivet er enten laget for å fokusere med sin innebygde fokusmotor, eller med fokusmotor i kamerahuset, har objektivet innebygget fokusmotor kan det ikke drives av fokusmotor i kamerahuset. 1 Lenke til kommentar
trulte1978 Skrevet 15. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2012 Det er en litt rar feil med det som oppsto plutselig. For å få autofokusen til å virke, må jeg sette bryteren på objektivet på M, trykke på utøseren, deretter slå av kameraet, sette bryteren på AF igjen og slå på. Da fungerer autofokusen på 2-3 bilder før det ikke virker mer. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Prøv og rens de elektriske kontaktflatene imellom kamera/objektiv, kan hende det er litt dårlig kontakt der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå