Gå til innhold

Norge -Er det ikke på tide med frihet igjen?

Anbefalte innlegg

Da kan man jo bare flytte? ;)

Men seriøst. Det er nok mye verre for folk å pålegge mer omfattende lover jo nærmere de samme er hverandre. Kan du tenke deg å tvinge dine familiemedlemmer eller venner til å være enig med deg for eksempel?

Det samme gjelder jo Norge i dag.

Og jeg tar flyttingen seriøst.

Muslimske og kristne kommuner vil bli svært problematiske å bo i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For en gangs skyld, så er jeg UENIG med Austrian Economist her. Jeg vil ikke ha en situasjon hvor 5 naboer er uenige med et tre jeg har på tomta mi, og kan presse igjennom sanksjoner ved hjelp av mafia-taktikk under små forhold.

Er det noen prinsippiell forskjell mellom 5 og 5 millioner?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vi kan starte med å gi mer makt til kommunene, og da tenker jeg hovedsaklig på bestemmelse av lover som skal gjelde innad i kommunene. Dette kan bestemmes ved direkte demokratiske avstemninger. Større kommuner som Oslo kan deles opp i mindre deler(for eksempel utifra postnummer), siden det vil gjøre den demokratiske prosessen mer oversiktlig. Etter en viss tid med gradvis overtagelse av styringen kan man deretter overlate all styringsmakt til kommunene, noe som også innebærer at staten ikke lenger kan skattlegge kommunene. Dette med sikte på å desentralisere makten ytterligere, helt til den er på linje med Norge på 800-tallet.

Kan du noe om lokaldemokrati? Kan du noe om hvordan kommunestyrer fungerer i praksis? Jeg anbefaler å snakke med noen som enten er i kommunestyret eller melde deg inn i et parti selv. Det er ikke spesielt vanskelig å komme inn i kommunestyret det er bare å være engasjert.

Det du vil lære av dette er at lokaldemokrati i form kommunestyrer ikke gir mer demokrati, det gir bare mer lobbyvirksomhet og mer kameraderi. Kommunestyret er akkurat som en guttelkubb hvor de som kjenner hverandre får det meste.

Mer frihet? Anarki er løsningen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det ikke bare å starte en bevegelse for det er vel nok av folk som ønsker frihet... Jeg er en av de mange og folk flest er allerede hjernevasket til å tro at de har frihet.

Det vi kan gjera er å okkupere eit stykje av Noreg.. Det finst nukk tå både plass og rum i Norge og Norge vil ikke ta skade om tek over eit stykje dypt inne i Hedmark eller eit område i gudsforlatte Finnmark...

Hva blir problemet?

Norge mister eit lite stykje jol og vi får bot før å stjæla eit umråde. La oss si at vi danner en gruppe med 20.000 frihets-soldater. Vi melder oss ut av Norge, møtes i Finnmark, kjøper et stort område og bygger en by der fordi dersom vi eier området har vi rett på å bygge en by eller et eget frihetsamfunn... Altså en fristad I Norge og den skulle egentlig ha vært i Oslo men jeg mener at det vil være lettere i Finnmark.

Det å forsøke å få frihet tilbake i Norge eller mer frihet i norge kommer aldri til å bli noe av. De rikeste ville ikke tjent noe på mer eller mindre frihet for det virker som de rike i Norge er beskytta mot alt som kan ødelegge for dem og de er vel de som er best likt i en kombinasjon med at dem har mye makt og bare dette viser hvor lite frihet vi egentlig har.

Personlig så driver jeg med trening til å bli sterk nok til å leve godt ute i naturen som et dyr og det finnes ingen grenser på hvor sterk det går an bli og det bekymrer meg for det er veldig mange pingler rundt om i Norreg som uheldigvis setter standard for andre folk igjen. Latskap, sløvhet, grådighet og dovenhet er noe som har blit typisk norsk de siste årene. Derfor tror ikke jeg at det er så mange som hadde klart å få gjort noe.

Den beste medisinen for meg var å komme ut av steinen og slutte å tenke som en stein og etter det så har jeg sett hvor lite frihet folk har. Folk er slaver uten at de vet det selv...Alle må jobbe og betale skatt for å et verdig liv i vårt samfunn og det er greit men jeg savner muligheter til å leve selvstendig og tenke selv som beveger seg ut i fra det ordinære samfunnet vårt som også er svært kynisk. Alt handler om å jobbe, stresse mest mulig for å få gjort alt man må hver dag og dette med stress er noe som stjeler tilstedeværelsen hos folk slik at folk som jobber skal tenke minst mulig på naturen og detaljene rundt seg. Man skal bruke så mye energi på å skole og jobb slik at ingen orker å lære seg hvordan vår verden egentlig fungerer. Natur er eksistens og jeg vil ha et samfunn som er bygget på kun naturlige verdier og det er det som vil føre til gode liv og det er det som er frihet. Ikke slik som mennesker driver i dag og det er bare tull at informasjonsalderen skaper mer frihet, tvert i mot den gjør folk mer stressa og enda mindre tilstedeværende, tenkende og dette samfunnet er jo perfekt til å lure folk. Folk får jo penger også noen uker med ferie og jeg kaller ikke dette for frihet og jeg syns man skulle få mulighet til å velge om man skal betale skatt eller ikke men på en betingelse om at man ikke har rett på velferdstjenester og jeg mener at dette bør være valgfritt men her i Norge så henger ikke lovene på greip lenger. Det er så mye som skulle ha vært ulovlig med dagens lovgivningslogikk at vi ville ha stått igjen med bare fisk, meieri produkter, grønnsaker og kjøtt i butikkene+standard hygene utstyr. En pakke i året for hver nordmann. En for kvinner og en pakke for menn. Det er bare slik at det skjer ikke fordi det passer ikke inn i et samfunn som er bygget på kun økonomi og økonomi er ikke noe annet enn grådighet, korrupsjon og konspirasjoner. Det er ikke bare mer tid som er frihet men også penger, overfloid og fråtsing. Det å være selvforsynt er frihet. Det å være selvstendig er frihet men jeg er redd for at folk skal tro at selvstendighet ikke handler om samarbeid men det jo akkurat det det gjør. Det handler om godt samarbeid og godt samarbeid vil føre til selvstendighet med frihet for flest mulig folk. Det er veldig mange som ikke har evne til å samarbeide og det er også noe som skremmer meg slik at jeg tror ikke at det er noen som ville ha vært med.

Jeg har kompetanse til å bygge hus og når det er noe vanskelig så er det noe jeg finner ut av så lenge jeg får nok tid så jeg vil være en god ressurs så lenge jeg får røyka hasjen min i fred, spist og drukket nok og sovet godt hver dag så har jeg alt jeg trenger til å produsere det jeg kan.

Lenke til kommentar

Det samme gjelder jo Norge i dag.

Og jeg tar flyttingen seriøst.

Muslimske og kristne kommuner vil bli svært problematiske å bo i.

hmmm....

Selv bor jeg i bygde-Norge og det er ikke bare muslimene som ødelegger. Nordmenn er så forbanna naive, sosiale tapere, idioter, klossmajorer, ku pakkere og støv... Ikke alle men veldig mange nordmenn er slik og det er også veldig mye sauer og griser i folk.

Helt ærlig... Jeg må seriøst flytte etter nyttår fordi hele slekta mi har svikta meg og fått meg til å bli voldsdømt på grunn av en liten episode og de har gjort alt for å lage helvete for meg når jeg flytter på grunn av det så blir jeg det som å være flyktning. Og det er ikke kult å være flyktning i Norge. Jeg ser bare mer og mer negere i min lille kommune og det siste året så har det kommet en haug av flere afrikanere. For 5 år siden så kom de første. 3 år siden så kom det asylmottak med 400 plasser i min lille kommune så dette merkes veldig godt her i bygda. Folk liker det ikke og jeg har opplevd situasjoner med mørke folk slik at jeg kan bli forbanna når jeg ser negere fordi det provoserer meg. Bare jeg ser en mørking så kan jeg bli provosert til å bli forbanna. Det er slik at hjertet mitt begynner å slå, jeg begynner å svette, jeg begynner å følge med på hvor de går hen og dersom jeg følger instinktene mine så hadde jeg vært ute å jakta på negere slik at jeg må ta meg sammen og tenke flere ganger for å kontrollere meg selv til å ikke følge instinktene mine.

Men flytte skal jeg uansett. Det jeg tenker er også at dersom vi flytter så viser det at vi gir opp men vi vet jo hva som skjer dersom vi gjør noe for det er ingenting som er lov som gjør at vi kunne ha fjerna mørkingene fra bygde norge... Det er ikke lenger bare byene. De kommer i haugevis til bygde norge og vi som bor oppi her er også vi som ser dette.

Jeg er også narkoman og jeg blir straffet for dette. Tenker på å reie til Holland for å flytte dit eller dra dit for å finne meg ei søt hollandsk dame på min egen alder som også har et godt forhold til hasj slik som meg. Jeg er slik at jeg har røykt hasj i 18 år og det er ikke mange damer for meg å møte i Norge som er likesinnet uten at det er ekle junkis kjerringer eller typisk norske bleikfeite slaktekjerringer..

Da drømmer jeg om ei lita søt blond hollandsk dame som er like glad i å røyke hasj som det jeg er og jeg kan ikke si at når man fortsatt digger hasj etter 18 år så er det noe som jeg bør få lov til og dersom jeg mister tilgangen i Norge så er det ingen folk og lover som skal få stoppe meg i å røyke hasj :D

Lenke til kommentar

Så lenge vi skyver frykten foran rasjonalitet, er frihet uoppnåelig. Da vil vi søke til de samme idiotene som vi gjør i dag for trygghet. Dette vet politikerne godt, og derfor maler de helt konkrete politiske temaet fullstendig i stykker, nettopp for å opprettholde makta si. Folk går ikke med pistol på seg uten å frykte, de holder ikke barna sine unna nærkisser fordi de ikke frykter disse, og de er ikke skeptiske til muslimer på fly uten grunn. Alt dette svadaet er skapt av maktmenneskene for å kunne fremstå som en kilde til trygghet.

Opp i det hele har man etablert et sort-hvitt bilde som ikke ligner grisen: En tegneseriefremstilling av verden, der handlingene man begår, enten er rett eller galt. Og med én gang man innfinner seg i at dette sort-hvitt bildet bør være et gjeldende pekepinn på atferden vår, mister man valgfriheten sin. Da har man blitt en simpel pingle som ikke er i stand til å tenke på egenhånd og som lener seg på undertrykkende teser uten reell substans, fordi det disse maktmenneskene sier, virker trygt nok i seg selv.

Dersom Norge ønsker frihet, må vi akseptere at det ikke eksisterer en ting på jorda som ikke er greit,

Lenke til kommentar

Hvis man ønsker å desentralisere makten og effektivisere det offentlige så er ikke måten å gjøre det på å lage tusenvis av nye og mindre organer hvertfall.

Frihet er i praksis 7 mrd. desentraliserte maktorganer, så jeg ser ikke helt poenget ditt.

Kanskje vi heller skal lage én..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...