Gå til innhold

Problemer med avspilling av engelsk BD lydspor på en DENON AVR-2311 Receiver.


Anbefalte innlegg

Promblemer med engelsk BD lydspor på en DENON AVR-2311 Receiver

Problemer med avspilling av engelsk BD lydspor på en DENON AVR-2311 Receiver.

 

Jeg har en Sony blu-ray spiller S580 som er koblet til min Denon forsterker AVR-2311 via en noname HDMI kabel.

 

Avspilling av dvd med dts eller Dolby Digital fungerer uansett hvilket språk lydspor som vises/spilles av.

 

 

På Blu-ray kan forsterkeren spille av DTS-HD, Dolby Digital og vanlig DTS så lenge det ikke er engelsk lydspor ! ( Jeg har ingen Dolby TrueHD filmer tilgjengelig). Alle andre lydspor (fransk,spansk,tysk) vises med korrekt betegnelse i displayet på forsterkeren ( DTS-HD Hi RES). BD spilleren viser hva slags lydcodec som sendes videre til forsterkeren ( DTS-HD Hi RES). Når jeg prøver med Engelsk lydspor står det bare "multi ch in".

 

Filmene jeg har prøvd med er Cliffhanger, Ørnen har landet og den første filmen fra Star Wars serien( alle BD). Jeg har prøvd å bytte hdmi ledningen fra DVD til BD og tilbake uten forandring.

 

Litt Søkt ide men kan det være at det bare er HDCP beskyttelse på det engelske lydsporet?

 

Link til manualen:

http://www.manualowl.com/m/Denon/AVR-2311/Manual/242923

Endret av Rascal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå inn i menyen til BD spilleren og slå av Secondary Audio som skal finnes der ett eller annet sted.

 

Dette er en funksjon for å legge inn kommentarspor osv på BD filmer, og annet ekstra matriale. Siden spillerene ikke kan mikse dette inn i verken DTS MA eller Dolby True HD, så blir det sendt som PCM.

 

Selv om PCM ikke er noe minus i forhold til de andre lydformatene, de blir uansett i forsterker dekodet til PCM. Så er det ett stort minus, med denne funksjonen så bruker de ikke HD sporene. DTS bruker DTS Core signalet, mens Dolby henter frem ett skjult DD spor.

 

Slå denne funksjonen av, og hvis du ser noe ekstramatriale som ikke gir lyd, gå inn og slå den på når det trengs.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Jeg prøvde alle mulig innstillinger i Blu-Ray spiller og Surround forsterker.

 

Løsningen var å koble en 1.4a+ HDMI kabel til flatskjerm-tven jeg lånte fra lefdal via surround forsterker.

Det fungerte ikke med scart fra Blu-Ray spiller til ( ikke flatskjerm ) tven for bilde og HDMI kabel for lyd til surroundforsterker.

 

Selv om jeg ikke overførte lyd til tv-en ( hverken via scart eller hdmi ), så fungerte det bare hvis det var koblet 1.4a+ HDMI kabel fra Blu-Ray til Surrond forsterker og videre HDMI kabel til flatskjerm tv.

 

Who knew?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...