Gå til innhold

Ingen dekning etter oppgradering til ICS

Degeim

Anbefalte innlegg

Hepp!

Jeg har en LG Optimus 2X, og har så langt hatt Android 2.3 uten nevneverdige problemer. Nå har akkurat ICS kommet ut til denne telefonen, så jeg startet oppgraderingsprosessen torsdag kveld. Hendelsesforløpet var som følger:

• Begynte med Android 2.3. Alt fungerte fint.
  • Startet LG PC Suite, og satte i gang oppgraderingen.
  • Etter 15-20 minutter rapporterte LG PC Suite tilkoblingsproblemer (jeg mistenker at USB-kabelen ikke var helt frisk), og avbrøt oppgraderingen.
  • Mobilen min viste nå "Software upgrading"-skjermen konstant, selv etter omstarter. Jeg løste dette ved å installere 2.3-rom herfra.
  • Nå virket alt igjen, inkludert dekning, men jeg var tilbake til 2.3, som jo ikke var målet mitt.
  • Jeg prøvde LG PC Suite, men den bare gjentok at jeg hadde nyeste versjon nå.
  • Inspirert av hvor enkelt det var å installere 2.3-romen, prøvde jeg meg på "Official ICS ROM". Installasjonen gikk fint, men nå fikk jeg ikke dekning.
  • Sjekket APN, og alt ser ut til å være i orden.
  • Installerte 2.3 igjen for å få dekning, men nå hadde jeg ikke dekning der heller.

Hva i all verden er det jeg har gjort med dekningen min nå? Jeg mistenker at det var noe som skjedde da jeg oppgraderte til ICS, siden det altså fungerte i 2.3 før, men ikke etter. Jeg tror APN er korrekt, men hvis noen har en oversikt over hvordan den skal se ut for Telenor, så tar jeg imot med takk.

Hvis noen har løsningsforslag som involverer mer flashing, så er det helt i orden, da jeg ikke har noe å tape lenger uansett. Jeg har altså prøvd de to romene jeg nevnte over, og har nå installert ICS-romen igjen siden jeg like godt kan ha ICS når jeg uansett ikke har dekning noen steder.

Kan det ha sammenheng med at jeg installerte EUR-utgaven av ICS, og ikke en spesifikk NOR-utgave?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...