Rattata12 Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Hadde mitt første "oppdrag" i går, og når jeg skrur kamera på, og prøver å ta første bilde, dukker "er 30" opp på skjermen. Fortvilet tar jeg frem mitt andre 7D som jeg heldigvis tok med sånn "in case" og brukte det resten av kvelden. 7D'en er kjøpt Juni 2010 hos Elkjøp.no for 9995 (vet ikke om dere husker det, men var sånne super tilbud på 7D den gang hos noen forhandlere). Grunnet dårlig dekning så fikk jeg ikke googlet problemet før jeg kom hjem (var et utested). Ser nå at det er lukkeren som prob. har tatt knekken og at dette skal dekkes på garanti. Problemet er at jeg ikke husker påloggings detaljene hos elkjøp da jeg har hatt 3 emailer siden den-gang (hotmail -> gmail -> @me fra Apple nå i dag). Noen som vet hva man kan gjøre? Noen som kjenner til policy til elkjøp at jeg kan gå å levere den i nærmeste butikk (Åsane for dere Bergensere her inne) ? Kamera har ca. 20 000 eksponeringer, kanskje mot 30 000 Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Elkjøp finner deg igjen på navn, hvis ikke på serienummeret på kameraet. Lenke til kommentar
Rattata12 Skrevet 15. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2012 Elkjøp finner deg igjen på navn, hvis ikke på serienummeret på kameraet. Det er ikke kjøpt gjennom butikk, men via nettsidene til elkjøp. Er det bare å stikke innom butikk fordiom? Hvor lang rep. tid tror du? Lenke til kommentar
torve Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Det er ikke kjøpt gjennom butikk, men via nettsidene til elkjøp. Er det bare å stikke innom butikk fordiom? Hvor lang rep. tid tror du? Kan du ikke bare sende en mail til kundeservice? Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Noen som vet hva man kan gjøre? Noen som kjenner til policy til elkjøp at jeg kan gå å levere den i nærmeste butikk (Åsane for dere Bergensere her inne) ? Hos Elkjøp velger du selv hvor du vil levere inn, uansett om det er kjøpt i butikk eller på nett! 1 Lenke til kommentar
Rattata12 Skrevet 15. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2012 Kan du ikke bare sende en mail til kundeservice? Har gjort det, men det kan ta inntil 4 dager å få svar (altfor treigt spør du meg) Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Det er ikke kjøpt gjennom butikk, men via nettsidene til elkjøp. Er det bare å stikke innom butikk fordiom? Hvor lang rep. tid tror du? Ja. Kameraet må sendes til Canon (Oslo?), repareres og sendes tilbake til Elkjøp. Du kan sikkert regne minimum 2 uker, sikkert 3-4. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Problemet er at jeg ikke husker påloggings detaljene hos elkjøp da jeg har hatt 3 emailer siden den-gang (hotmail -> gmail -> @me fra Apple nå i dag). Er det ikke bare og prøve og logge på med alle epost-adr'ene, du får jo beskjed hvis epost-adr. er feil, og trykke på glemt passord knappen. Lenke til kommentar
Rattata12 Skrevet 15. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2012 (endret) Er det ikke bare og prøve og logge på med alle epost-adr'ene, du får jo beskjed hvis epost-adr. er feil, og trykke på glemt passord knappen. God idé, prøvde med epost adressene men kun med et par passord EDIT: Prøvde men det gikk ikke... Serienummeret har jeg lagret, tror du jeg kan gjøre det med elkjøp også? At det ligger der? Endret 15. desember 2012 av Rattata12 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 (endret) Uansett så er du registret i Elkjøp sitt system så når du er i butikken og sier navnet ditt skal kjøpet komme frem, såfremt kameraet ble kjøpt i ditt navn da . Endret 15. desember 2012 av Nautica Lenke til kommentar
Rattata12 Skrevet 15. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2012 (endret) Uansett så er du registret i Elkjøp sitt system så når du er i butikken og sier navnet ditt skal kjøpet komme frem, såfremt kameraet ble kjøpt i ditt navn da . Fikk fakturaen nå på email, der jeg skrev opp alt jeg husket Hun skrev i mailen også at jeg måtte ta den med til nærmeste butikk så skulle de se på det der! Endret 15. desember 2012 av Rattata12 Lenke til kommentar
tech8 Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 (endret) Error 30 er at lukker setter seg fast i åpen stilling. Noen ganger kan en få det etter bruk av Liew view. I mange tilfeller er løsningen så enkel som at man setter kamera på seriebilde, 8bps, og fyrer av noen lange serier med bilder (30-40), dette hjelper til å få smørt opp lukkermekanikken igjen. Hadde selv dette problemet noen ganger, og fant løsning på google, og har ikke hatt problemet igjen etter å ha utført teknikken over. Endret 15. desember 2012 av tech8 Lenke til kommentar
Rattata12 Skrevet 16. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2012 (endret) Error 30 er at lukker setter seg fast i åpen stilling. Noen ganger kan en få det etter bruk av Liew view. I mange tilfeller er løsningen så enkel som at man setter kamera på seriebilde, 8bps, og fyrer av noen lange serier med bilder (30-40), dette hjelper til å få smørt opp lukkermekanikken igjen. Hadde selv dette problemet noen ganger, og fant løsning på google, og har ikke hatt problemet igjen etter å ha utført teknikken over. Prøver imrg, takk så langt, gir en lyd hva jeg får til! EDIT: Nei, kamera lar meg ikke ta serieopptak, det viser bare meldingen etter hvert bilde. Så jeg får bare tusle med kamera ned til de å høre Endret 16. desember 2012 av Rattata12 Lenke til kommentar
Spook Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Denne er markert som løst, men du har ikke skrevet hva løsningen var. Det er "god skikk og bruk" på nettet å oppgi hva som til slutt ble løsningen, og det kan hjelpe andre som har samme problem. Jeg kan nesten ikke tenke meg noe mer irriterende enn å finne en beskrivelse av eksakt samme problem som jeg selv måtte ha samt å se at det har blitt løst men ikke hvordan... Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 27. desember 2012 Del Skrevet 27. desember 2012 Denne er markert som løst, men du har ikke skrevet hva løsningen var. Tror tittel fikk tilføyd [Løst] samtidig med TS' siste innlegg, altså innlevering for reparasjon. Lenke til kommentar
Rattata12 Skrevet 1. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2013 (endret) Tror tittel fikk tilføyd [Løst] samtidig med TS' siste innlegg, altså innlevering for reparasjon. Korrekt, levert på Elkjøp Åsane (altså butikk), der ble den sendt til Serviceproffen, regner med å få den denne uken Alt går også på garanti * Endret 1. januar 2013 av Rattata12 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå