Tollari Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Fjern kameraderiet som brukes som utgangspunkt av norske arbeidsgivere, og langt flere innvandrere vil være i jobb. Og når du en gang holder på, hva om du også går inn for å stoppe usaklig behandling av søknader ved å kaste CVer kun fordi de har utenlandske navn? http://www.tv2.no/nyheter/politisk/siv-jensen-krever-innvandrerregnskap-3947727.html Og ikke minst, hva om du stiller samme krav til nordmenn når det gjelder viljen å gå på jobb og betale skatt når det gjelder å få videre offentlige ytelser? Men det gjør du nok ikke, nei. For da vil jo Frp miste en av deres kjernevelgere - nemlig uføretrygdete og andre NAVere. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Nå kan vi for ordens skyld holde kameraderiet i det offentlige utenfor, og ikke bruke det argumentet for at staten aldri vil kunne gjøre noe med kameraderi noe annet sted (de er alt for glad i det), og spørre: Hvordan skal staten fjerne kameraderiet i det offentlige næringsliv? Skal man forby alle ansettelser som ikke gjøres forskriftsmessig? 2 Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 15. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2012 Nå kan vi for ordens skyld holde kameraderiet i det offentlige utenfor, og ikke bruke det argumentet for at staten aldri vil kunne gjøre noe med kameraderi noe annet sted (de er alt for glad i det), og spørre: Hvordan skal staten fjerne kameraderiet i det offentlige næringsliv? Skal man forby alle ansettelser som ikke gjøres forskriftsmessig? Det finnes like mye kameraderi hvis ikke enda mer i privat sektor. Må være en del av norsk kultur hvor kameraderi går foran kompetanse i ansettelsesprosesser. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Og da gjenstår altså spørsmålet mitt: Hvordan skal man tvinge private til å ikke bedrive kameraderi? Og ikke minst: Hvorfor? Som det ble gjort ganske klart i en tråd her på forumet for ikke lenge siden i forbindelse med et leserinnlegg fra en fyr i Rød Ungdom eller noe - Hvorfor skal ikke jeg få bruke mine eiendeler slik jeg føler for å bruke dem? Hvorfor skal staten legge seg borti hvem jeg ansetter og ikke ansetter? 7 Lenke til kommentar
Politrikks Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Hvorfor skal ikke jeg få bruke mine eiendeler slik jeg føler for å bruke dem? Hvorfor skal staten legge seg borti hvem jeg ansetter og ikke ansetter? Fordi din frihet må vike for andres maktbe..hrm.. trygghet. 3 Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Fjern kameraderiet som brukes som utgangspunkt av norske arbeidsgivere, og langt flere innvandrere vil være i jobb. Og når du en gang holder på, hva om du også går inn for å stoppe usaklig behandling av søknader ved å kaste CVer kun fordi de har utenlandske navn? http://www.tv2.no/ny...ap-3947727.html Og ikke minst, hva om du stiller samme krav til nordmenn når det gjelder viljen å gå på jobb og betale skatt når det gjelder å få videre offentlige ytelser? Men det gjør du nok ikke, nei. For da vil jo Frp miste en av deres kjernevelgere - nemlig uføretrygdete og andre NAVere. Ja for staten skal bestemme hvem en privat arbeidsgiver skal ansette ikke sant Tollari? Vi skal ikke bare innføre planøkonomien med en gang da Tollari? 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Jeg handler med glede på Ikea. Ikke på grunn av varene, eller den flere kilometer lange labyrinten som tvinger deg forbi alle hyllene i hele varehuset, men fordi det jobber mennesker der av alle etniske varianter, med og uten hijab. Det samme på min lokale Meny-butikk. Om noen forteller meg at en arbeidsgiver nekter innvandrere jobb så lar jeg antagelig være å handle der. (Om jeg har noe valg.) Jeg tror at vi forbrukere klarer å stemme med lommeboka i denne som i andre saker. Vi trenger ikke statlig hjelp til det. Og ja, det betyr i teorien at det vil være et marked for butikker som henvender seg til nasjonalistene og skaprasistene der ute. Om de vil ha en etnisk norsk betjening så vær så god. Jeg merker meg at det var stakkarslige 40 deltagere i NDLs antiislamske demonstrasjon i går, de internasjonale gjestene inkludert. De må gjerne ha sin egen butikk, alle 40 av dem. Geir 3 Lenke til kommentar
Politrikks Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Jeg merker meg at det var stakkarslige 40 deltagere i NDLs antiislamske demonstrasjon i går, de internasjonale gjestene inkludert. De må gjerne ha sin egen butikk, alle 40 av dem. Geir Det er ikke dårlig med en økning på 300 % siden sommeren 2011 var det vel. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 - Til salgs - NDL selger sitt landsstyrekontor da det er blitt for lite for oss. Rimelig ved hurtig avgjørelse. Fraktes på kjøpers regning og ansvar. NB! Bare norske budgivere vurderes. 3 Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 16. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2012 Det er ikke dårlig med en økning på 300 % siden sommeren 2011 var det vel. Ja, det viser at enda flere ikke har lært av 22.07.11. Ikke at jeg er særlig overrasket over det. Folk flest er like mye rasistiske hvis ikke verre som de har vært før Breivik, så da kan de like godt droppe det hykleriet med disse demonstrasjonene mot ekstremisme og vise ansikt for hva det er de egentlig står for: Det er ikke noe rom for minoriteter i Norge. Alt som ikke er norsk er ikke bra. Lenke til kommentar
Politrikks Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 (endret) Nå blander du rasisme med monokulturalisme. Endret 16. desember 2012 av Austrian Economist Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Det finnes like mye kameraderi hvis ikke enda mer i privat sektor. Må være en del av norsk kultur hvor kameraderi går foran kompetanse i ansettelsesprosesser. Kamerateri i det offentlige kan ikke sammenlignes med det private. I det private er det dine egne penger du bruker på å kanskje ansette en person som ikke er så dyktig som en annen. Mens i det offentlige er det mine og dine penger som blir sløst med. Det blir uansett helt tullete at "noen" skal blandet seg inn i noe slik. 1 Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 17. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2012 Kamerateri i det offentlige kan ikke sammenlignes med det private. I det private er det dine egne penger du bruker på å kanskje ansette en person som ikke er så dyktig som en annen. Mens i det offentlige er det mine og dine penger som blir sløst med. Det blir uansett helt tullete at "noen" skal blandet seg inn i noe slik. Ok, da har vi fått det skriftlig: Diskriminering i offentlig sektor = fy-fy. Diskriminering i privat sektor = helt ok. Dette er enda en grunn å for hindre enda mer privatisering pluss strengere kontroller fra arbeidstilsynet med utvidete oppgaver om å kontrollere at folk blir ansatt for deres kvalifikasjoner og ikke fordi de er beste kumpis til lederen. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Haha, for en debatt. Hvor gammel er du, Tollari? Ingen påstår diskriminering i privat sektor er OK. Folk gjør fæle ting, og det er fælt. Folk er teite. Det betyr ikke at man skal tvinge folk til å slutte å gjøre fæle ting og å være teite. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 De som tror at staten er noen garanti mot noenting kan jo gruble på arbeidsministerens uttalelse til Aftenposten idag, når de konfronterte henne med at staten var en versting på midlertidige ansettelser: Arbeidsminister Anniken Huitfeldt er innbitt motstander av at private bedrifter kan bruke midlertidige ansatte, men mener at staten må få gjøre det fordi statlig ansatte har så sterkt vern mot oppsigelser. Geir 7 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 (endret) Ok, da har vi fått det skriftlig: Diskriminering i offentlig sektor = fy-fy. Diskriminering i privat sektor = helt ok. Dette er enda en grunn å for hindre enda mer privatisering pluss strengere kontroller fra arbeidstilsynet med utvidete oppgaver om å kontrollere at folk blir ansatt for deres kvalifikasjoner og ikke fordi de er beste kumpis til lederen. Du snakker om kammerateri, jeg har ikke nevnt noen ting om raser. Men i det private kan man ta seg mer frihet for der går dårlige avgjørelser til slutt kun utover en selv/den private eieren. I det offentlige sløses det med mine penger, det er ikke OK! Edit: når man er inne på dette så er det jo egentlig også helt på tryne med å innkvotere kvinner og innvandrere i visse yrker også. Du er opptatt av at den som er best egnet skal inn, det er jo ikke tilfellene i slike lovpålagte ting og tang. Endret 17. desember 2012 av PatSharpX 1 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 http://www.tv2.no/ny...ap-3947727.html Er helt enig med Siv i det hun sier her. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Dette er enda en grunn å for hindre enda mer privatisering pluss strengere kontroller fra arbeidstilsynet med utvidete oppgaver om å kontrollere at folk blir ansatt for deres kvalifikasjoner og ikke fordi de er beste kumpis til lederen. Men hva med innkovoteringen av kvinner i ulike yrker da? Dette vil jo sette en stopper for slikt, siden innkvotering setter kvalifikasjoner til side. Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 17. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2012 Er helt enig med Siv i det hun sier her. Bare at Norge ville stoppet opp uten innvandring. Men for all del, vi kan jo la frp-ere la gjøre alle de så kalte "drittjobbene" som nordmenn ikke vil ha. Dessuten løy Frp allerede når det gjaldt oljepengebruket i deres alternative budsjett. Så dette regnskapet hennes har null troverdighet for meg. Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 17. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2012 Men hva med innkovoteringen av kvinner i ulike yrker da? Dette vil jo sette en stopper for slikt, siden innkvotering setter kvalifikasjoner til side. Så du mener at kvinner generelt er mindre kvalifiserte enn menn? Er det det du prøver å si? For øvrig finnes det også mange innvandrere som har bedre kvalifikasjoner enn deres norske konkurrenter i arbeidsmarkedet. Det er synd at disse ikke vinner fair square fordi de ikke har et norsk navn på CVen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå