Marius-90 Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Sliter med dedicated server gjennom steam. Her er en kopi av en henvendelse jeg sendte til Canal Digital. Jeg er fiberkunde med 70/70 linje. Burde funke greit men gjør ikke det. Er det noe opplagt jeg kan ha oversett? Folk kan ikke connecte til min spillserver. Jeg har portforwardet og satt opp statisk IP både på host PC og router. Jeg har koblet kabel direkte til PC, utenom router. Det er akkurat samme opplevelse for klientene uansett. De kan ikke se serveren, og får opp server is not responding. Alle på LAN netverk kan connecte, og ja det er "internet game" jeg lager. Bruker dedicated server gjennom steam til å spille counter-strike 1.6. Jeg har ingen antivirusprogram eller brannmur på PCen. (Eneste er microsoft security essentials til virus scan.) Siden alle på LAN kan connecte må problemet ligge i boksen deres. Er det noen form for brannmur eller lignende i den som dere kan deaktivere? Er det noen porter eller en dynamisk ip adresse dere kjører på den? Kan jeg få forresten få DNS adressen, den jeg får opp i CMD er samme som ip adressen til PCen, og er usikker på om det er korrekt. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Du får prøve å fokusere på det som er viktig... Hvilket routermodem er det du har hos CD? Hvilke porter har du forwardet i det routermodemet (til IP som du har på PC)? Lenke til kommentar
Marius-90 Skrevet 15. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2012 (endret) Forwardet 1200,27000-27015,27020-27039. Jeg har en merkelig hvit sak montert på veggen, står ingenting på den og det er ingen resetkanp/stikkontakt å ta ut. Eneste måten er å ta sikringen. Det er ikke wi-fi i denne. Routeren min er en NETGEAR N750 WNDR4000. Edit: det er to "nettverk" på den. En 2,4 ghz og en 5 ghz. Jeg kjører på 5 ghz netverket, vet ikke om det har noe å si. Endret 15. desember 2012 av Marius-90 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Logg inn på routeren og se hvilken IP-adresse det er på internettporten (WAN). Er denne adressen 10.x.x.x, 172.x.x.x eller 192.x.x.x, så har du et routermodem fra CD. Det har ikke noe å si hvilket trådløsbånd du bruker. Du har forwardet riktige porter. Merk at disse må forwardes enten med både UDP og TCP eller slik: 1200-1200 UDP 27000-27015 UDP 27030-27039 TCP Lenke til kommentar
Marius-90 Skrevet 15. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2012 Har satt opp alle portforward med både og. På WAN setup er det en mulighet å velge en default DMZ server som begynner på ip 192. Den er imidlertid satt opp med disable IGMP proxying. Det er flere alternativer jeg kan prøve meg på her da. Er det noe av dette som fucker? "Disable SIP ALG" - man kan velge secured / open. Den er secured. "Respond to Ping on Internet Port" - ikke valgt. "Disable Port Scan and DoS Protection" - ikke valgt. Setter pris på all hjelp! Lenke til kommentar
Marius-90 Skrevet 15. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2012 Har fått svar fra canal digital om at de bruker dynamisk ip og DNS. De mente at dette ikke skulle ha noe å si. Kopi av svar: "Hei Takk for henvendelsen. Her er det da slik at Canal Digital kjører på dynamisk IP-adresse, det samme gjelder for DNS adressen. Brannmur er heller ikke noe som Canal Digital har i vårt system, da dette er noe man selv setter opp, enten i PC eller via trådløs router. Ser ikke noe i våre systemer som kan hindre deg i å opprette en spillserver. Det eneste som vi kan se som et problem er det at du har stilt inn på statisk IP-adresse, noe man som regels gjør da man er på LAN, for å få alle på samme nettverk. Her må det likevel da endres til dynamisk IPadresse. Om det er en internettgame, med dedicated server gjennom Steam, så skal det uansett være en IPadresse knyttet opp mot serveren, mener her altså at det ikke skal være en enkelt- "host" knyttet opp mot server slik det er på en normal LAN-game. Da vi søker på DNS her finner vi frem: 193.213.112.4 130.67.15.198 130.67.60.68 Det kan hende at dette er adressen til de DNS-serverne vi benytter oss av. Håper dette løser problemet ditt! God jul! " Lenke til kommentar
Marius-90 Skrevet 15. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2012 (endret) Så det er wi-fi routeren min jeg logger meg på altså. Og serveren virket ikke uten router heller. (altså med kun interenttledning fra veggen og rett i pcen.) Syntes ikke det var så mye hjelp i svaret deres. Kan problemet må vel ligge hos de siden det ikke funker uten routeren min også? Eller kan det ligge i PCen min? Jeg har prøvd med både statisk og dynamisk IP på pcen. Dette får jeg ikke til å velge når jeg er rett på WAN porten i veggen, da jeg sikkert bruker canal digital sin dynamiske IP. Men det er jo som de sier at serveren har en statisk IP. Endret 15. desember 2012 av Marius-90 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 (endret) OK, da burde det fungere hos deg. Sjekk om portene virkelig er åpne med denne løsningen: http://portforward.c...p/portcheck.htm Du bør endre til dynamisk IP på internettadressen. Ellers kan du klusse det til for ISP. Du kan få en fast adresse ved å bruke f.eks http://dyndns.org eller http://no-ip.com, men ikke tenk på det før du får det til å fungere. Endret 15. desember 2012 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
Marius-90 Skrevet 15. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2012 (endret) Ja, portene var åpne. Men bare når jeg hadde oppdatert portforward til min nye IP på PCen. Så det virker som det er lurt å ha statisk IP slik at man slipper å oppdatere dette hver gang man rebooter router ieller PC. Men er ingen online til å teste serveren min nå da, så man får se senere... Ser i vedlegget hvordan jeg må velge PC og IPen vil jo forandre seg dersom den ikke er statisk. Endret 15. desember 2012 av Marius-90 Lenke til kommentar
Marius-90 Skrevet 15. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2012 Nå har jeg testet det. Sjekket at portene var åpne før og etter jeg laget server. Server is not responding de opp. Jeg kan joine siden jeg finner den i lan games. Jeg kan adde den i favoritter men kan ikke joine den veien, da får jeg server is not responding. Lenke til kommentar
Marius-90 Skrevet 15. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2012 Ringte canal digital igjen. De sier at de kun har port 25 helt åpen i modemet. Det var ikke mulig for de å åpne andre porter. Så skrev han ned portene eg ville ha opp, så skulle han komme tilbake. Men han tvilte på at det kom til å funke. Kan dette stemme? Det port check programmet funket jo, men kanskje det bare gjelder for LAN. Hvis ikke de pinger meg fra server utenfor netverket, men da burde jo portene i modemet være åpen. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Det programmet som sjekker porter gjør det fra din PC og tester mot internett. Da er alt i orden med porter der. Du kan selvsagt ha statiske adresser på ditt eget LAN (192.168.1.xxx), men helst ikke på internettporten til router. Der får du nemlig offisiell internettadresse fra CD og den skal kunne endre seg ved behov hos ISP. Det at portene er åpne høres jo veldig logisk ut. Du skal kun behøve å åpne de i routeren og det har du tydeligvis gjort. Pass på at du ikke bommer på TCP/UDP når du sjekker! Hva som da er problemet vet jeg ikke. Kan det være en ide å avinstallere og reinstallere Steam og CS? Lenke til kommentar
Marius-90 Skrevet 16. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2012 (endret) Hva med at canal digital sier at de ikke kan åpne portene i modemet? Har ikke det noe å si siden programet sier at portene er åpne? Når jeg sjekker portene sjekker jeg de på UDP. 27030-27039 på TCP Endret 16. desember 2012 av Marius-90 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 (endret) Et modem er normalt åpent mot internett. Så vidt jeg vet, så er det bare et rent modem i GET-PVR. Men hvis de sier at kun port 25 er åpen i det, så kan man jo begynne å lure... I følge det jeg leser i en tråd fra 2011, så sier de bare at GET kun sperrer porter som er til sikkerhetsrisiko for kunden. Dette er garantert ikke de portene for Steam... Du kan sjekke dette ved å se hvilken internettadresse (WAN) du har i D-link. Er den lik denne: http://whatismyipaddress.com/ så er alt trolig OK inn til router. Endret 16. desember 2012 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
Marius-90 Skrevet 16. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2012 (endret) Bruker netgear router. Den er satt opp med dynamisk ip. Dersom jeg skal velge en statisk ip i internet setup så fåreslår den nettopp den ipen som kommer i linken din. Så sånn sett stemmer det nok overens. Eneste mulighet jeg ser nå er å reinstallere alt sammen, men er mye savegames og maps å backe opp hvis jeg skal reinstallere hele steam, så det er litt stress da. Men er frustrerende at canal digital ikke kan si at det IKKE er deres feil at dette ikke funker (med tanke på modemportene). GET er vel ikke det samme som canal digital? Her er en kopi av samale jeg hadde med canal digital på chat: MEG: ønsker at dere åpner portene 1200-1200 UDP 27000-27015 UDP 27030-27039 TCP eller TCP/UDP på alle er dette mulig? i forbindelse med hosting av spillserver slik at andre kan connecte over internett DE: Jeg beklager, men vi har ikke mulighet til å åpne disse portene. Den eneste porten vi har styring over er port 25, men den vil nok ikke hjelpe deg i dette tilfellet. MEG: men kan dere lage en sak utav dette? det burde jo være mulig å bruke internett fra dere til å hoste server. det er jo halve poenget med å ha bra "opp-linje" DE: Dessverre så har vi ingen mulighet til å åpne disse portene. MEG: er det mulig å få et nytt modem? er det mulig for meg å åpne de? jeg er sikker på dere leverer nett til folk som hoster servere, så det må jo være mulig. DE: Dersom det er feil på fiberboksen/CPE'en du har i dag så kan vi bytte denne, dersom det ikke er en feil med CPE så er det ingen grunn til å bytte denne. Ut i fra det jeg vet så kan du ikke åpne portene selv. MEG: så du sier at jeg har et produkt som ikke kan hoste server? DE: Det jeg sier er at vi ikke har mulighet til å åpne portene du har nevnt. MEG: ja, beklager at jeg er litt oppspilt, men jeg har veldig lyst å få dette til. så dere kan ikke gi meg noe serivce på dette? dere leverer ikke noe produkt som kan ha disse portene åpne? DE: Jeg forstår, hadde jeg hatt mulighet til å åpne disse portene skulle jeg selvfølgelig ha gjort det. Som sagt så er det port 25 den eneste porten vi har styring over. MEG: dere har ingen forslag til å løse problemet? hadde satt veldig pris på om dere kunne tatt dette videre og komme med en tilbakemelding. Jeg forstår ikke hvorfor det må være slik. dere har jo ikke noe ansvar for om noen hacker meg etc. DE: Nei, dessverre så kan vi ikke åpne disse portene pr i dag. Grunnen til at vi ikke kan åpne disse portene er å forhindre uønsket trafikk. MEG: dere leverer vel til folk som trenger å levere en host tjeneste? hva koster det for å få et slikt produkt fra dere? regner med det er et annet modem. DE: Hvis vi leverer dette til noen andre så er det i så fall til bedrifter. MEG: ja, men uønsket trafikk? det er jo min linje, og det begrenser jo trafikken på nettet deres. kan jeg skrive en søknad om å få det åpnet? det verker helt søkt for meg. DE: Ja, du kan selvfølgelig sende en skriftlig henvendelse på dette. Så forklarer han meg hvor jeg kan sende det osv osv. Syntes det var merkelig, det virker som de medgir å være årsak til problemet men viser ingen vilje til å ordne det. Kan det være tilfelle at de faktisk ikke er problemet og ting ordner seg når jeg bare reinstallerer? Endret 16. desember 2012 av Marius-90 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Gikk litt i surr med routerne her, holder på med en annen tråd samtidig. Men som du sier, så har du sjekket at portene er åpne og da er det greit fra ISP sin side. Du må bare få software til å fungere som den skal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå