Gå til innhold

Ny prosessor til bærbar

El-Marty

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å bytte ut en P4M 1,7GHz med en større, vet noen hvor man i det hele tatt får kjøpt slike? Har prøvd endel store nettbutikker, men de selger ikke til bærbare...

På HP sine sider lister de bare reservedeler opp til 1,8GHz CPU.

Men noen som vet hvor det går an og skaffe dette?

mvh,

Martin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er et par butikker som selger dette... F.eks. pcbutikken eller itbutikken (tror det var en av disse..). Ringe Dell er også en mulighet eller gjør et produktsøk på hardware.no..

Jeg har en 1,7 cpu selv og har tenkt på det samme... Jeg har kommet frem til at prisen blir for drøy for en forholdsvis liten ytelsesforskjell.. (Tror en 2,4 cpu koster om lag 2400 kr..) Og hva gjør du med den gamle??

Hvis du leser sammenligning av prosessorene hos Intel kan det hende du ombestemmer deg.

Jeg ville heller byttet ut maskinen om en stund (om du ikke har akkutt behov for mer cpu-kraft da..) Er andre ting som minne og harddisk som vil utgjøre større flaskehalser i systemet

Lenke til kommentar

Der ja! Der var det;-)

Jeg har tenkt litt på harddisken, å gå fra en 4200rpm til 7200rpm vil være den desidert beste ytelsesøkningen, men det koster enda mer.

Så er foreløpig litt usikker. Det var faktisk veldig dyrt med cpu og.

Selv om det er 'gammel' teknologi.

Men så lenge muligheten er der, så får vi heller klare oss med 'den gamle haugen' en stund til!

Takk for hjelp

martin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...