Gå til innhold

Xp eller 2000

Neo_mandal

Anbefalte innlegg

Må nesten ha et operativ system på den nye pc`n min, men hav bør jeg velge? xp eller 2000? lurer litt på om skjermkort eller hovedkor5tet mitt ikke støtter xp?hmm.

men allikavel: jeg bruker p`c`n til tunge 3d spill, litt divx og linker nokså ofte.

Vil ha et greit operativsystem som har drivere til nyere periferier..

Noen som kan være til hjelp??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Xp. Ingen kommentar.....

Ok, en liten en:

Det er igrunnen det samme hva du velger. Begge er gode OS (ok, til å være MS!). XP "bygger" jo på w2k kjernen (NT), så der egentlig d samme. Vil du ha (ha muligheten til) mye dilldall er nok kanskje XP best. Men d går for d samme. Ta d du finner billigst du!

(ok, ble litt mer en enn LITEN kommentar)

Lenke til kommentar

Har konge pc = xp

har vanlig pc = win 2k

vil ha kjedelig os= win 2k

vil ha farger og tøft design= xp

det mest stabile er win xp

på min pc da

men du må ha masse ram

BYE BYE BLUESCREEN!!!!!!!!!!!

ps. win xp er verdt penga not

windows er ikke verdt eska denn kommer i men til den dagen linux blir lett og tar over verden!!!

windows :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad:

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd xp noe særlig , men win2k er veldig greit til lan.

Det er også veldig stabilt hos meg.

Når det gjelder drivere så tviler jeg på at hverken w2k eller xp har alle driverene. Jeg lastet ned drivere til alt periferi utstyr før jeg innstalerte w2k(heldigvis!!!)

Lenke til kommentar

Det er foreløpig en del hardware som ikke funker 100% i XP (f.eks. mitt SB Audigy Platinum ex); dessuten er XP litt "umodent" foreløpig. Win2K med service pack 2 har vært suverent stabilt for meg, har aldri sett en BSOD. XP har forresten ikke BSOD, det rebooter momentant i steden - så praktisk, jeg slipper å trykke på reset-knappen ... Ville ventet med XP til det har kommet minimum en service pack. Hvis du ønsker fancy design & gimmicks, og du ikke har særlig eksotisk hardware, kan XP være bra likevel. For stabilitet & sikkerhet -> Win2K (når man først må velge mellom onder ...)

Lenke til kommentar

år det gjelder windows 2000 og spill(cstrike-ghostrecon. er det bra? har lest litt om windows 2000, men det såt rjo bare om forskjellige server typer og dill dall for forretningsfolk- Hva med oss gamere? ingen som tenker på at vanlige folk kan tenke seg å kjøpe win2000?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...