Lakus Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Det er bare syv dager i en uke. At ting da skjer på en fredag er det 1/7 sannsynlighet for. Minst. Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Det er bare syv dager i en uke. At ting da skjer på en fredag er det 1/7 sannsynlighet for. Minst. Samt at det kun er skole på hverdager, så 1/5. Ellers vet jeg ikke om det er forsket på hvorvidt det skjer oftere i begynnelsen av uken eller slutten av uken. Men fredag blir jo en "logisk" dag om man ikke skal vente til neste uke. Problemet er at det er vanskelig å finne noe som ikke støtter det synet at dette er en ny falsk flagg aksjon utført av myndighetene. Jeg finner nesten ikke ord. Alt som skjer i verden er jo en konspirasjon ifølge noen av dere. Den psykoligiske mekanismen bak tilsier noe slikt som at det er lettere for en del folk som lider av paranoia å se verden på en måte hvor en sentral kraft står bak det onde istedet for å innse at det finnes godt og ondt i alle mennesker. 1 Lenke til kommentar
Fibonacci Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 (endret) Denne tråden gjør meg litt trist. Forum.no har blitt helt invadert av mer eller mindre paranoide mennesker som ser en konspirasjon i alle situasjoner. Uansett hvor tragisk og ille det som har skjedd er, bruker konspirasjonsteoretikerene situasjonene for alt de er verdt for å mele sin egen kake og prøve å spre sin sprø propaganda. Uansett hva som er realitetene i situasjonen, velger konspifolket den stikk motsatte og helt usannsynlige alternative forklaringen. Uansett hva som skjer i verden er det visst Illuminati eller NWO eller noe annet pølsevev som står bak. Det må være både travelt og slitsomt å tro at en ond elite styrer alt som skjer i verden. Sannheten er nok at samfunnet er langt mer gjennomsiktig og langt mindre spennende enn konspifolket liker/håper å tro. Endret 15. desember 2012 av Fibonacci 1 Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 (endret) In 2011 hand guns killed 8 people in Britain, 48 in Japan, 52 in Canada, 42 in Germany, 21 in Sweden and 20728 in the United States #Freedom Bad food kills 1260 per dag i USA, og 460.000 per år Kanskje på tide med et forbud her? Endret 15. desember 2012 av Rosario Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Det blir bare født 400 000 amerikanere i året. Utrydder de seg selv med dårlig mat?? Hvor mange av de 460 000 er det som er drept av dårlig mat som andre tvang dem til å spise i løpet av et sekund eller to på 3-200 meters avstand uten øvrige trusler? 2 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 For amerikanere er Søndag den første dagen i uken. Dette skjedde altså på den sjette... vent. Sjette?!??!?!?! 6?? 666!!! 1 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Samt at det kun er skole på hverdager, så 1/5. Ellers vet jeg ikke om det er forsket på hvorvidt det skjer oftere i begynnelsen av uken eller slutten av uken. Men fredag blir jo en "logisk" dag om man ikke skal vente til neste uke. Jeg finner nesten ikke ord. Alt som skjer i verden er jo en konspirasjon ifølge noen av dere. Den psykoligiske mekanismen bak tilsier noe slikt som at det er lettere for en del folk som lider av paranoia å se verden på en måte hvor en sentral kraft står bak det onde istedet for å innse at det finnes godt og ondt i alle mennesker. Vel, verden er ikke som du tror den er, og historien er heller ikke som du tror den er. Og våre ledere og politikere er kun interessert i å øke sin egen makt, de bruker folket som brikker i et spill for å oppnå det de vil. Og de tilber denne verdens "gud" som kalles satan. Noen av dem kaller ham for lucifer, men det er det samme uansett. Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Wikipedia har faktisk en bra side om akkurat dette som lenker sammen hovedtankene. Jeg tror ikke man skal sykeliggjøre konspirasjonsteoretikere for mye. Jeg tror heller det er snakk om en slags psykologisk stress eller utmattelsestilstand kanskje i kobling med manglende tillegnet kritisk tenkning. Man tror altså at man bedriver kritisk tenkning, men gjør egentlig det motsatte. http://en.wikipedia.org/wiki/Conspiracy_theory#Psychological_origins Sentrale begreper står som regel lenket i blått. F.eks search for meaning, confirmation bias, cognitive dissonance, communal reinforcement, psychological projection osv. osv. 4 Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 For å finne ut om slike skytinger som denne virkelig er falsk flagg aksjoner som noen av oss har påstått, så må vi også prøve å finne et mønster dette. Og av en eller annen grunn så skjer dette på bestemte dager, og av de siste aksjonene så har 22 juli i Norge skjedd på en fredag. Skytigen 20 juli i år i colorado skjedde på en fredag. Og denne foreløpg siste skytingen i connecticut skjedde på fredag. Hvor stor er sjansen for at bare tre slike "tilfeldige" og "spontane" skyteepisoder i forskjellige stater og forskjellige land kan skje på samme ukedag ? Du er en forunderlig skapning, kan jeg melde deg til staten? Diverse kliniske studier ville kanskje vert interessert i deg... Har hørt det er noen ledige plasser ved rom-vesen laboratoriene hos Area 51.. Men sånn seriøst, er du seriøs? :nei2: Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Vel, verden er ikke som du tror den er, og historien er heller ikke som du tror den er.Og våre ledere og politikere er kun interessert i å øke sin egen makt, de bruker folket som brikker i et spill for å oppnå det de vil. Og de tilber denne verdens "gud" som kalles satan. Noen av dem kaller ham for lucifer, men det er det samme uansett. Du synes ikke det er litt merkelig at det kun er du og noen få andre som har klart å avsløre disse store løgnene? Hvordan i all verden skulle slike store konspirasjoner holdes hemmelige om så mange tror på dem? Lucifer er ikke samme figur som Satan, men "Lysets Engel". Lucifer motsatte seg guds overgrep mot menneskeheten. Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 (endret) Det blir bare født 400 000 amerikanere i året. Utrydder de seg selv med dårlig mat?? Hvor mange av de 460 000 er det som er drept av dårlig mat som andre tvang dem til å spise i løpet av et sekund eller to på 3-200 meters avstand uten øvrige trusler? Du roter. Du synes ikke det er litt merkelig at det kun er du og noen få andre som har klart å avsløre disse store løgnene? Det er folk som ikke tenker selv som ikke ser løgnene. De andre gjør det Eksempel (hver uke harselas med løgnene - de mangler aldri stoff) http://www.youtube.c...c.1.ThAm91PORRI Endret 15. desember 2012 av Rosario Lenke til kommentar
Fibonacci Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Unnskyld, men har du en diagnose? 2 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 (endret) Ja det gjør jeg. Og jeg er ikke redd for å innrømme det. 4 000 000 amerikanere blir født hvert år. Den var bare hjernen min som prompet -- jeg har til og med nevnt det riktige tallet tidligere i denne tråden, eller det andre sporet av diskusjonen. Min feil. Carry on. Det er folk som ikke tenker selv som ikke ser løgnene. Det andre gjør det Og likevel så er det klinisk umulig for samtlige konspirasjonsteoretikere å komme opp med ETT ENESTE koherent og konkret bevis for NOEN konspirasjonsteorier. Jeg skal legge meg nå, så jeg hopper til poenget: For at jeg skal ha rett i min hypotese, så må overbeviste konspirasjonsteoretikere ha et annet syn på beviser enn deg jeg har. Mitt syn på beviser er konkrete etterprøvbare opplysninger, og/eller informasjon som er falsifiserbar som gir oss ny innsikt i fenomenet som diskuteres. Dette synet deler ikke konspirasjonsteoretikere, åpenbart. Hvilket bevissyn har da konspirasjonsteoretikere? De har en religiøs tro på konspirasjonene. De tar først utgangspunkt i at de har rett, og søker så UKRITISK etter beviser som støtter deres sak, og finner kun anekdotiske beviser eller falske beviser, men vil ikke akseptere sannheten fordi de har en tro på det motsatte. Endret 15. desember 2012 av Red Frostraven 2 Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 (endret) Masse synsing. Ingenting dokumenteres Bad food kills 1260 per dag i USA, og 460.000 per årKanskje på tide med et forbud her? Kilde: CDC Type død: Acute Cardiac Death Endret 15. desember 2012 av Rosario Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Du er en forunderlig skapning, kan jeg melde deg til staten? Diverse kliniske studier ville kanskje vert interessert i deg... Det tviler jeg ikke på. For folk som sier sannheten og ellers prøver å trenge gjennom myndighetenes teppe av løgner for å finne ut hva som virkelig skjedde er mangelvare i denne verden og mange syns disse folkene er "underlige" Slike er forøvrig allerede utpekt som statens fiender,. Men sånn seriøst, er du seriøs? :nei2: Ja. Lenke til kommentar
blueshit Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Breaking news. Moren var våpensamler og pleide å ta med barna på skuddtrening hver uke. En god mor altså. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Lucifer er ikke samme figur som Satan, men "Lysets Engel". Lucifer motsatte seg guds overgrep mot menneskeheten. Lucifer er den samme som satan. satan ble skapt som lysets engel, og da hadde han navnet lucifer. Da han gjorde opprør mot Gud og ble Guds fiende, så fikk han navnet satan. Gud har forøvrig aldri gjort noe "overgrep" mot menneskene. Men det har sannelig satan gjort. Hvorfor skulle Gud gjøre noen "overgrep" mot mennesker ? Og hva er det for slags "overgrep" du mener ? Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 (endret) Hvordan kan en/flere fiktive figurer utføre et overgrep mot mennesker? Isåfall er det psykisk terror utført av din egen hjerne. Endret 15. desember 2012 av iNzzain Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 (endret) Hvordan kan en/flere fiktive figurer utføre et overgrep mot mennesker? Isåfall er det psykisk terror utført av din egen hjerne. Disse folkene var reelle nok Knights Templar (Baphomet var gudebildet) Endret 15. desember 2012 av Rosario Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Ja, men i konteksten til Baltazar var det snakk om gud og satan.. ikke Knights Templar.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå