Gå til innhold

Skolemassakre i USA (Konspirasjonstilnærmingen)

Anbefalte innlegg

Hva som etterlyses er

2) Dementi i CNN på egen melding om at Bushmaster 0.223 ble funnet i bilen

Hvorfor? Uavhengig av om de går tilbake på den første påstanden i artikkelen om at riflen ble funnet i bilen, og hva denne forklaringen er, viser fortsatt videoen din at det er en hagle, og ikke en rifle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå trenerer du bare Rosario. Du har fått link til artikkel fra den 19. hvor CNN poster nye opplysninger i forhold til dem de postet den 15. Du kan ikke fortsette å referere til den første når senere artikler fra samme kilde har ny og oppdatert informasjon.

Pressekonferansen kan det nok kanskje bli en råd med å finne opptak av, men det får bli en annen gang.

Geir :)

Lenke til kommentar

Du etterlyser kjelder til dine eigne påstandar?

Det er du som meiner dei fant ein Bushmaster i bilen. Alle kjelder viser at dei fant ei hagle i bilen. Inkludert dine kjelder. Bushmaster-rifla fant dei ved Lanza. Det var den han for det meste brukte på skulen.

Jeg skrev at alle mine kilder sier at politiet fant en Bushmaster i bilen. Beklager at mine kilder ikke var fra 19. desember eller senere, mine kilder var fra 14-16 desember.

Jeg påstår ikke at CNN dementerer noe som helst, snarere at de ikke dementerer, men begynner å skrive om historien (se Wikipedia for historieforfalskning)

Nå trenerer du bare Rosario. Du har fått link til artikkel fra den 19. hvor CNN poster nye opplysninger i forhold til dem de postet den 15.

Når gamle fakta blir erstattet med "nye fakta" da omskriver man historien :(

(Vi har tid å vente på at dere rydder opp og finner kilder for pkt. 1-4)

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Ah, hvis du ikke stoler på dine egne kilder, så kommer vi vel ikke lenger. Da vil alt du får servert kunne avfeies med at det er løgn og forfalskning. I så fall kan vi avslutte den delen av diskusjonen.

Når det gjelder offisielle utsagn, se fra ca. 4:20 i dette opptaket fra pressekonferansen lørdagen, hvor rettmedisineren bekrefter at alle han undersøkte var skutt med rifla.

http://www.youtube.com/watch?v=zE0OT5od9DA

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Jason Ritter sier noe av det samme:

"I think one of the reasons that we like conspiracy theories is I think that we like to feel like there is a group of people who are so smart and powerful that they can pull the wool over an entire country or in fact even an entire world's eyes. That certainly makes us feel like somehow we're protected, even if it's not in our best interest."

• Liker 2
Lenke til kommentar

Medical examiner

Journalist sier at "the long rifle was found in car" (refererer til hva politiet hadde medelt allerede). Medical examiner kan ikke svare men en politimann putter inn "Not correct" mens medical examiner strever med å finne ut hva han skal svare.

(Jeg regner med at det er dette opptaket som gjelder som "pressekonferanse lørdag" om hvilke våpen som ble brukt. Jeg trodde det var en annen pressekonferanse jeg ikke hadde sett)

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

(Vi har tid å vente på at dere rydder opp og finner kilder for pkt. 1-4)

Nei, det er det dere ikke har. For jo lenger tid som går, jo færre bryr seg om deres konspirasjonsteorier rundt denne saken. Når folk snakker om Sandy Hook om et år er det ingen som kommer til å snakke om konspirasjonen.

Er saken stor nok, som 9/11, så lever konspirasjonsteoriene en stund , hvis ikke så dør de.

Lenke til kommentar
Hva som etterlyses er

Hvorfor? Uavhengig av om de går tilbake på den første påstanden i artikkelen om at riflen ble funnet i bilen, og hva denne forklaringen er, viser fortsatt videoen din at det er en hagle, og ikke en rifle.

Du har enda ikke svart på dette.

Lenke til kommentar

Medical examiner

Journalist sier at "the long rifle was found in car" (refererer til hva politiet hadde medelt allerede). Medical examiner kan ikke svare men en politimann putter inn "Not correct" mens medical examiner strever med å finne ut hva han skal svare.

Prøv igjen. Uten konspirasjonsfilteret mellom PC'en og høyttaleren.

Journalisten spør hvilket kaliber av handgun og rifle som ble mest brukt. (Litt utydelig på slutten av setningen.)

Rettsmedisineren sier: "All the ones i know of by this point was caused by the long weapon."

Journalisten sier: "So the rifle was the primary weapon?"

Rettsmedisineren sier: "Yes"

Begynner på 4:20

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror du feilvurderer litt her. Det tok et par år før alternative media fikk sving på seg med å avsløre Hollywood 911. Når har de 10 års mere erfaring. Sandy Hook Elementary School ble avslørt på 10-11 dager, før globalistene egentlig har oppnådd noe som helst. Nå er alt sammen bare er bedre versjon av Mr. Beam

Prøv igjen. Uten konspirasjonsfilteret mellom PC'en og høyttaleren.

Journalisten spør hvilket kaliber av handgun og rifle som ble mest brukt. (Litt utydelig på slutten av setningen.)

Rettsmedisineren sier: "All the ones i know of by this point was caused by the long weapon."

Journalisten sier: "So the rifle was the primary weapon?"

Rettsmedisineren sier: "Yes"

Ja da, journalister spør om det også. Ingen påstår at Adam Lanza brukte pistol.

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Dette var ganske oppklarende. Essensen er at konspirasjonsteoretikere i utgangspunktet ikke tror på NOE SOM HELST, med mindre de faktisk har vært på stedet og opplevd situasjonen personlig. Alt som ikke er selvopplevd er falskt/eksisterer ikke.

Du eksisterer ikke, Rosario, for jeg har aldri møtt deg. Du er en datamaskin. Jeg vet jeg har rett, for du kan ikke motbevise det. Ergo eksisterer du bare i form av bits og bytes.

Endret av Fibonacci
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette var ganske oppklarende. Essensen er at konspirasjonsteoretikere i utgangspunktet ikke tror på NOE SOM HELST, med mindre de faktisk har vært på stedet og opplevd situasjonen personlig. Alt som ikke er selvopplevd er falskt/eksisterer ikke.

Skal vi se, du svarer på En bedre versjon av Mr Bean bare noen minutter etter at jeg poster melding. Men video var på 7 minutter, så du kommenterer videoer uten at du vet hva du kommenterer :(

Hvorfor gjør du det?

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Jeg så halve, og det var mer enn nok, med mindre de bare tullet i starten og sa det hele var ironi på slutten?

"Tell me what you've actually seen of Sandy Hook. We have not seen blown out windows, we have not seen dead bodies. Call me a dick, but I have not seen anything. In fact, in fact the parents have not even seen the bodies. They were taken away in a refidgerated van. Are you kidding me? This whole thing - Sandy Hook may not even exist for all I know. I don't know, I've never been there. For me, this is no different than the moon landing."

That seals it for me.

De tar utgangspunkt i at alt er falskt eller iscenesatt, og underbygger sitt syn med alt de kan finne ut i fra det.

Endret av Fibonacci
Lenke til kommentar

Rosario, har du et svar på hvorfor våpenet i videoen du postet, ikke kan være en Bushmaster?

Jeg etterlyser

1) Opptak av pressekonferanse på lørdag hvor politiet snakker om sine våpenfunn.

3) Kilde for Wikipedia "A shotgun was found in the car Lanza had driven to the school.[5]"

4) Detaljer om "hagle", modell, antall skudd, pris, hvor man kan kjøpe dem, forventet fraktkostnader osv.

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Jeg etterlyser

1) Opptak av pressekonferanse på lørdag hvor politiet snakker om sine våpenfunn.

3) Kilde for Wikipedia "A shotgun was found in the car Lanza had driven to the school.[5]"

4) Detaljer om "hagle", modell, antall skudd, pris, hvor man kan kjøpe dem, forventet fraktkostnader osv.

Kilder for disse påstandene?

Endret av Berniy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg etterlyser

Du klarer jo ikke å svare. Se videoen igjen vær så snill. Det er din egen kilde, og den er på under 1 minutt. Mener du det ser ut som en Bushmaster?

Kan du godta at CNN rett og slett har rapportert feil i starten, at de har gjort en ærlig tabbe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...