Gå til innhold

Skolemassakre i USA (Konspirasjonstilnærmingen)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Video

Sandy Hoax (Parker update 12/26/2012) No body Died Period.

Video viser at noe interessant, at Emilie Parker levde i beste velgående 2 dager etter "massakren" :(

(det krever litt fotoanalyse for å være sikkert, men den observasjonen overrasker ikke meg. Jeg vil bli mere overrasket om hun ikke lever).

Ehm.. Dersom man skal gjennomføre et komplott der man angivelig later som man tar livet av et barn, hvor lurt er det da å ta med det påstått døde barnet på en fotoshoot sammen med selveste presidenten to dager senere?

Tror dere ikke noen ville lagt merke til at "oi, men der er hun jo"? Eller kanskje du er en av de eneste i verden som er så særdeles skarp og observant.

Det er for øvrig ekstremt ufølsomt å anklage en familie som nettopp har mistet barnet sitt for slike hinsidiges påstander. Og omtale en skutt seksåring som "bullcrap child" er bare trist på vegner av mentalpasienten som laget videoen.

PS: Jeg svarer deg, Rosario, siden du er hakket mer fornuftig å føre en debatt med enn din ignorerte meningsfelle Baltazar.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Altså 3 våpen. Her kan vi se at geværet hentes fra bilen.

Se på den selv. Det er nettopp haglen han tar fram der. Sammenlign med bilder av bushmasteren, og se hvordan han tar ladegrep for å tømme haglen for patroner. (Som en kommentar får til å bli at han "tørker fingeravtrykk av den".)

Merk også at dere bruker samme kilde, din fra en artikkel lørdagen. (Oppdatert 05:19 GMT, hvilket betyr at det ennå var rundt midnatt i Connecticut, og et halvt døgn før politiets pressekonferanse lørdag ettermiddag. Det var altså den informasjonen CNN hadde klart å samle på det tidspunkt.

Red Frostravens artikkel er ganske riktig fra den 19., altså fire dager senere, når man hadde de offisielle uttalelsene fra politiet.

Geir :)

Lenke til kommentar

Alle de kildene jeg leste meldte at Bushmaster ble funnet i bilen og ingen nevner "hagle". Så endrer CNN sin egen versjon - da må man dementere. Alle sammen må dementere selvfølgelig :)

(Regner ærlig talt ikke med at Wikipedia kommer til å dementere noe som helst - ut fra erfaring)

Hvor kommer "hagle" inn i bildet? Politiet har ikke oppgitt noen modell. CNN har ikke oppgitt hvilken modell. "Medical examiner" nevner at de fant "mange flere våpen" når han får spørsmål om hvilke våpen som ble brukt.

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Ha tålmodighet Rosario. Alt kommer nok for en dag. Det tjener alle parter: En god konspirasjonsteori må jo ha de uomtvistelige faktaene i orden.

Det er derfor det er folk som hevder at Holocaust rett og slett ikke skjedde, mens jeg ennå har tilgode å se noen som hevder at 9/11 ikke skjedde. Man hadde neppe fått mange troende om man sa at: "Nei, jeg tror ikke tårnene falt jeg, det er sikkert bare spilt inn i Hollywood. Det var aldri noen tårn der til å begynne med."

Historien må tilpasses fakta. Derfor benekter man ikke at tårnene falt, man lanserer alternative teoarier om hva som fikk dem til å falle, og hvem som sto bak.

Det samme gjelder her. Skal du ende opp med en teori som kan brukes om et år eller to, så må du ikke basere deg på foreløpige detaljer som kan bli oppklart. Haglen lå i bilen. Det er den vi ser på videoen. Bushmasteren hadde han med seg inn på skolen, sammen med de to pistolene. Ytterligere våpen ble funnet i hjemmet, de tok han ikke med seg.

Jeg våger å anta at det vil være konsensus hos de fleste kilder om noen dager, og da er det dumt å bygge bevisene for konspirasjonen på en misforståelse.

Lenke til kommentar

Når i videoen?

Etter 0.00-0.26, da de tar haglen ut av bilen -- du ser det på størrelsen på hylsen som pumpes ut -- så ser vi bare nyhetsreporterene etter det.

Feil video?

Geværet i bilen ble omtalt som Bushmaster .223. Kompetansen i det lokale politiet er slik at de ser ikke forskjell på hagle og Bushmaster, men forhåpenligvis gjør FBI det.

Jeg våger å anta at det vil være konsensus hos de fleste kilder om noen dager, og da er det dumt å bygge bevisene for konspirasjonen på en misforståelse.

De må få skikk på dette, eller så står de der med akkurat det Baltazar sier, mange døde men intet mordvåpen :(

Litt skuffende at Wikipedia ikke fant kilde for "shotgun". Trodde vel at redaktørene der borte hadde som krav at det skulle være logikk i strukturen.

PS. Bushmaster er kraftige saker, men vi har enda ikke sett et ødelagt vindu etter 100+ skudd.

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Omtalte politiet våpenet i videoen som bushmaster .223?

Kilde?

AP | Posted: 12/15/2012 8:58 am EST

http://www.huffingto..._n_2306736.html

A third weapon, a .223-caliber rifle, was found in the car, and more guns were recovered during the investigation.

Har dere en helhetlig og etterprøvbar hypotese snart eller skal dere fortsette å gripe etter halmstrå og bygge stråmenn?

En hypotese her er at begravelsene var "mock funerals" (globalistene omtaler "mock funerals" som hva som kan brukes for å overbevise folk). Istedenfor lik bruker man sandsekker :)

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

(Gene Rosen er en stråmann, som det drives hets mot.)

Ingen sak for stor eller for liten til å drive litt jødehets. :ermm:

Den eneste måten å overbevise dere på er vel at dere fysisk reiser til USA, graver opp kistene og ser på barnelikene.

De hadde neppe latt seg overbevise av det heller. Jamnfør kidnappingsteorien og ofringene til djevelen...

Lenke til kommentar

Litt amatørfeil er ingen big deal for meg, derimot at bestefars "horn-signal" forsvant på foto. Hva jeg skjønner er at dette lokalsamfunnet ikke er hvem som helst, her er samholdet ekstraordinært, de er troende til hva som helst hvis det kreves. Folk flest har ikke peiling på hvem disse folkene er.

Mine kilder nevner ikke "hagle", men "Bushmaster". Hvilke kilder oppgir "hagle"?

(Man trenger ikke mye hagle når man har Bushmaster)

For eksempel: http://edition.cnn.com/2012/12/18/us/connecticut-lanza-guns/index.html

Hvilke kilder oppgir Bushmaster i bilen?

Det gjør ikke det. Fotomanipulasjon gjør det. Vi har originalt bilde, uten slik feil.

Feil. Flere journalister kan ha tatt biler av bildene. Noen kan ha tatt bilde i vinkel, mens andre kan ha fått scannet bildet.

Video

Sandy Hoax (Parker update 12/26/2012) No body Died Period.

Video viser at noe interessant, at Emilie Parker levde i beste velgående 2 dager etter "massakren" :(

(det krever litt fotoanalyse for å være sikkert, men den observasjonen overrasker ikke meg. Jeg vil bli mere overrasket om hun ikke lever).

La oss puste lettet ut over at tilsynelatende kom ingen til skade :)

Med andre ord, en egenskap/kvalifikasjon du ikke har. :) Bevismengden for at hun er død er langt større enn en video som i dine øyne er tvilsom. Hun er død, sammen med de andre.

Lenke til kommentar
Mine kilder nevner ikke "hagle", men "Bushmaster". Hvilke kilder oppgir "hagle"?

(Man trenger ikke mye hagle når man har Bushmaster)

For eksempel: http://edition.cnn.c...guns/index.html

Hvilke kilder oppgir Bushmaster i bilen?

Cnn rapporterte December 15, 2012 kaliber .223 i bilen, som alle andre kilder.

http://edition.cnn.c...ting/index.html

Three weapons were recovered from the school: a semi-automatic .223 Bushmaster found in a car in the school parking lot, and a Glock and a Sig Sauer found with Lanza's body, a law enforcement official familiar with the investigation said. The weapons were legally purchased by Lanza's mother, the official said.

Altså 3 våpen.

newtown-guns-12152012-390.jpg

La oss puste lettet ut over at tilsynelatende kom ingen til skade :)

Med andre ord, en egenskap/kvalifikasjon du ikke har. Bevismengden for at hun er død er langt større enn en video som i dine øyne er tvilsom. Hun er død, sammen med de andre.

Du må da være litt glad for at ingen veloppdragen 20-åring fra beste familie går rundt og skyter unger som en tulling?

Nå kan vi avblåse diskusjonen om private våpen eller ikke. Ikke noe problem likevel :)

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Han sier "oppgir", ikke "oppga". Mediene rapporterte det de visste på et gitt tidsspunkt, og på fredags natt var det den informasjonen de hadde, ut fra kilder de hadde snakket med. Et halvt døgn etterpå hadde politiet den første av flere pressekonferanser, og da kom etterhvert de offisielle opplysningene, som altså sa at det var funnet flere våpen enn det media opprinnelig meldte, at våpenet i bilen var en hagle (uten at man ga nærmere detaljer, kanskje ingen spurte) og at bushmaster-rifla ble funnet ved gjerningsmannen.

Vi har vært igjennom dette noen ganger nå, og det er strengt tatt ikke så vanskelig å få kabalen til å gå opp, med mindre man er spesielt vrangvillig.

Lenke til kommentar

Du må da være litt glad for at ingen veloppdragen 20-åring fra beste familie går rundt og skyter unger som en tulling?

Jeg hadde vært glad om det var slik. Men det er det ikke. Og en svale gjjør uansett ingen sommer. Det er nok av uforståelig vold i verden.

Og når det er sagt: Jeg er ikke sikker på om det hadde gjort meg gladere å vite at de som styrer ofrer barn til satan og lager konspirasjoner.

Nå kan vi avblåse diskusjonen om private våpen eller ikke. Ikke noe problem likevel :)

Det er ov å håpe... :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Et halvt døgn etterpå hadde politiet den første av flere pressekonferanser, og da kom etterhvert de offisielle opplysningene, som altså sa at det var funnet flere våpen enn det media opprinnelig meldte, at våpenet i bilen var en hagle (uten at man ga nærmere detaljer, kanskje ingen spurte) og at bushmaster-rifla ble funnet ved gjerningsmannen.

Den pressekonferansen gikk jeg glipp av. Når skjedde den pressekonferansen?

Bildet av hagle-modell mangler i media. Når vi har det bildet kan vi studere video på nytt.

Se&Hør magasinet HuffingtonPost.com pleier ikke å mangle fotomateriale, men i tilfelle Adam Lanza fant de bare et 10 år gammel bilde

s-ADAM-LANZA-NEWTOWN-SCHOOL-SHOOTING-large.jpg?6

http://www.huffingto..._n_2306736.html

Her tror leserne selvfølgelig at Adam Lanza ligner på dette. Hva vi burde skjønne er at Adam Lanza ikke ønsker at folk skal vite hvordan han ser ut idag. Det kan bli vanskelig å få jobb hvis arbeidsgiverne gjenkjenner han som "The Adam Lanza" :(

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Den pressekonferansen gikk jeg glipp av. Når skjedde den pressekonferansen?

Lørdag ettermiddag var den første. (Edit: Hvor de kom med slike detaljer.)

Bildet av hagle-modell mangler i media. Når vi har det bildet kan vi studere video på nytt.

Vi mangler bilder av alle våpnene. Alt er illustrasjonsfoto.

Se&Hør magasinet HuffingtonPost.com pleier ikke å mangle fotomateriale, men i tilfelle Adam Lanza fant de bare et 10 år gammel bilde

Det høres sikkert rart ut for folk som er vokst opp med Facebook og Instagram, men det finnes faktisk folk der ute som det ikke finnes så mange bilder av. Og de kunne ikke akkurat gå til moren og spørre om et...

Her tror leserne selvfølgelig at Adam Lanza ligner på dette. Hva vi burde skjønne er at Adam Lanza ikke ønsker at folk skal vite hvordan han ser ut idag. Det kan bli vanskelig å få jobb hvis arbeidsgiverne gjenkjenner han som "The Adam Lanza" :(

For ikke å snakke om hvis han ligger død og begravet...

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mange opplever Sandy Hook tragedien som traumatisk, med påfølgende behov for medisinering

WeAreNewtown.org

http://www.youtube.com/watch?v=7PIHdCxlSFM

Amazing song by an mazing singer :) This song is in honor of those angels we lost on December 14..please show your respect and find more at wearenewtown.org

I dette tilfelle er sannheten den beste medisinen.

121222101020-03-newtown-funerals-1222-horizontal-gallery_0.jpg

Newtown (mock) funeral

Volunteers are needed to pose as bereaved family members

newtown-memorial-003.jpg

A police officer carries flowers into a funeral service for Noah Pozner

Vi får håpe at alt sammen blir overtidsbetaling

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...