Gå til innhold

Skolemassakre i USA (Konspirasjonstilnærmingen)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noterer meg at tankekontrollen til rampage har slått inn i denne tråden også.

Noterer meg at det å bare sitere sitt eget innlegg for å gjenta det er spam og derfor forsvant innlegget og at du bør holde deg god for å kommentere moderering i tråder. Videre kommentering tas på PM.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Modell, med eller uten burst? Greitt, dere har ikke svar. Politiet vet svaret her, de har bare ikke fortalt det enda. Vi får vente. Tviler ikke på det. Det beste er om alt henger sammen etterhvert. Helst at noe kan bevises. Jeg vil så gjerne at noe er beviselig slik at vi kan se hva som ikke er beviselig :) Da blir alt så mye enklere.

Jeg har ikke lest alle nyhetene, men såvidt jeg har forstått, og som det har blitt rapportert i de fleste medier, så ble det funnet en hagle i bilen. Riflen, dvs. Bushmasteren, ble funnet sammen med Adam, sammen med håndvåpen som han brukte til å ta sitt eget liv. Jeg antar det var et sivilt og ikke et militært våpen, så det var semi-automatisk med mindre det har blitt modifisert. Ingen burst eller helautomatisk skuddtakt. Du kan fortsatt tømme et magasin på singelskludd på under 10 sekunder uten problemer, og det høres nesten ut som helauto eller burst.

Adam Lanza, takket være sin kjærlige mor, får drive på med hva han liker best, data.

Det vil si, han var ensom.

Han har ingenting uoppgjort med barn - i alle fall ikke tilfeldige barn.

Nei, men han har noe uoppgjort med moren.

Han har ikke problemer, og moren støtter han på alle måter.

Jo, det har han, og kanskje hun støttet han på alle måter, men det er lett for han å mislike det, hun ville tross alt få han lagt inn. Jeg har for eksempel en lillebror som kunne trengt en liten oppstramming når det kommer til ryddighet og en mor som maser for å få han til å bli mer ryddig. Det er til hans eget beste, men han hater maset.

De som ikke elsker sin mor er ikke mange - alternativet for Adam Lanza er gata, gatekjøkken og ingen data.

De er i fåtall, men de finnes. De var i så fall alternativer til en innleggelse. Uansett, alle kan klikke eller være forbanna etter en diskusjon eller krangel med hvem som helst. Med svært effektive verktøy, laget for å drepe i nærheten, er det lett for at man ender opp med en tragedie.

For å oppleve "15 minutters fame" maskerer han seg slik at ingen ser hvem han er, og tar livet av seg selv før TV får anledning til å vise han fram.

Hvorfor påstår du at han var ute etter 15 minutter i rampelyset? Det er feil. Breivik var ute etter det, derfor overgav han seg. Men ikke før han hadde gjort mye skade.

Han vil ende livet sitt og bruker skuddvest (?) (hvor kom den fra?), og han prøver å skyte flest mulig men tar livet av selv før en eneste politimann har dukker opp.

Han vil ikke ende livet sitt før han har fullført det han ønsket å oppnå. Hva dette er kan jeg ikke vite sikkert, men det ser ut til å hevne seg på moren sin. Hvilken bedre måte å gjøre dette på enn å både drepe henne, og utslette de hun var glad i. Hvorfor han tok selvmord når han gjorde kan man bare spekulere i.

Lite logikk her

:)

To rette :)

Eldre enn da hun døde? Du antar det selv eller?

Lenke til kommentar

Endelig et nyere bilde av Victoria Soto. Men hva er feilen her?

Victoria-Soto_1355763357876_341306_ver1.0_640_480.jpg

Jeg skal lære deg ganske elementær fysikk...

La oss begynne med tegning.

Arket ligger foran deg på bordet.

Du ser på en vase.

Så ser du ned på papiret og tegner den helt nøyaktig.

Hva skjer?

Jo -- på grunn av at enden av papiret er lengre vekke enn bunnen, mens objektivet ditt står horisontalt, så tegner du feil -- objektet du tegner blir lengre på papiret enn det du selv trodde at du tegnet.

Derfor vil tegnere alltid tegne på skrå vegger rettet direkte mot øynene deres -- heller enn å tegne på en bordflate.

NØYAKTIG det motsatte skjer om du fotograferer et liggende bilde:

Bildet blir kortere enn det skulle vært.

Dermed så kan man med litt fotoredigeringserfaring og erfaring med tegning raskt korrigere feilen:

post-110514-0-47437600-1356569351_thumb.jpg

Og plutselig så ligner hun på seg selv.

De har altså tatt et bilde av et fysisk bilde.

Det samme forklarer også det lange ansiktet til gjerningsmannen.

Dette var et stående foto; portrett.

Bildet av Adam var et liggende foto fra et klassebilde; landskap.

Hva gjør en journalist når han skal ta bilde av et portrett med mobilen sin?

Han tar bildet med mobilen stående.

Hva gjør en journalist når han skal ta bilde av et klassebilde med "landskap/liggende" form?

Han snur bildet, ikke mobilen, (eller tar ett skritt på skrått for å ta bilde fra siden) og fjeset blir langt i stedet for kort.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt amatørfeil er ingen big deal for meg, derimot at bestefars "horn-signal" forsvant på foto. Hva jeg skjønner er at dette lokalsamfunnet ikke er hvem som helst, her er samholdet ekstraordinært, de er troende til hva som helst hvis det kreves. Folk flest har ikke peiling på hvem disse folkene er.

Jeg har ikke lest alle nyhetene, men såvidt jeg har forstått, og som det har blitt rapportert i de fleste medier, så ble det funnet en hagle i bilen.

Mine kilder nevner ikke "hagle", men "Bushmaster". Hvilke kilder oppgir "hagle"?

(Man trenger ikke mye hagle når man har Bushmaster)

Det samme forklarer også det lange ansiktet til gjerningsmannen.

Det gjør ikke det. Fotomanipulasjon gjør det. Vi har originalt bilde, uten slik feil.

Video

Sandy Hoax (Parker update 12/26/2012) No body Died Period.

Video viser at noe interessant, at Emilie Parker levde i beste velgående 2 dager etter "massakren" :(

(det krever litt fotoanalyse for å være sikkert, men den observasjonen overrasker ikke meg. Jeg vil bli mere overrasket om hun ikke lever).

La oss puste lettet ut over at tilsynelatende kom ingen til skade :)

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

En ugle.

Er det illuminati også nå?

Det er i alle fall bra at de ikke valgte illuminati-duen eller illiuminati-vannmelonen eller illuminati-hjertene eller bildet som ligner mistenkelig på illuminati-Hillary Clinton.

=========

Og angående Soto...

Hva var egentlig problemet der?

Ukjent alder:

victoria-soto-300-e1355678797580.jpg

Nylig tatt:

post-110514-0-47437600-1356569351_thumb.jpg

Ukjent alder fra nyere tid:

Hva var det dere konspirasjonsteoretikere ønsket å få fram med henne?

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Svaret på problemet ditt ligger allerede 4 sekunder inn i videoen:

Det er det nest eldste barnet som bruker sin søster sin kjole.

Når hår og skille ikke stemmer blir det feil svar. Jeg så ikke forskjell. Men vanskelig å si noe sikkert.. Men vi trenger ikke si noe sikkert heller, det er nok å legge sammen indikasjoner.

Hva var det dere konspirasjonsteoretikere ønsket å få fram med henne?

1. Media bruker et gammelt bilde av Victoria. Hvorfor gjør de det?

2. Så bruker de et uklart bilde fra noen år tilbake

3. Så bruker de et bilde hvor hun har mørke briller

(Men heldigvis finner vi et nyere bilde på nettet - vet ikke hvorfra - det med "horn-tegnet")

Er Victoria den samme Victoria som drømmer om å bli skuespiller?

Vanskelig å si. Men en ting er sikkert, hun kan ikke bli skuespiller hvis folk gjenkjenner henne som Victoria Soto, heltinnen fra Sandy Hook

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Jeg brukte navngitt kilde for hvilke våpen som ble funnet i bilen. Har du noen annen konkret kilde på hvilke våpen og modell som ble funnet i bilen? (glem Wikipedia)

I tilfelle H2 (ingen ble drept), det impliserer at foreldrene driver skuespill. Og omvendt, hvis foreldre driver skuespill ble neppe noen drept. :) Ingen stor sak med andre ord, unntatt i media.

Det første som må verifiseres er: Finnes det noen lik her?

Vi trenger å verifisere det også, hva slags modell var dette, med eller uten burst.

Jeg gjentar at de er ikke jøder, men at de omtales som "jøder".

Først og fremst, kilden du etterspør er din egen, selv du bør forstå dette selv.

For det andre, En "burst", tilsvarer det vi på norsk kaller en byge, om en norsk sivil kaller det å få en bye mot seg for nettopp en byge vil jeg gjerne se din reaksjon på det

Lenke til kommentar

Jeg brukte navngitt kilde for hvilke våpen som ble funnet i bilen. Har du noen annen konkret kilde på hvilke våpen og modell som ble funnet i bilen? (glem Wikipedia)

I tilfelle H2 (ingen ble drept), det impliserer at foreldrene driver skuespill. Og omvendt, hvis foreldre driver skuespill ble neppe noen drept. :) Ingen stor sak med andre ord, unntatt i media.

Det første som må verifiseres er: Finnes det noen lik her?

Vi trenger å verifisere det også, hva slags modell var dette, med eller uten burst.

Jeg gjentar at de er ikke jøder, men at de omtales som "jøder".

Du har utgitt deg for å ha vært befal. Da vet du at halvautomatvåpen kan skyte bygevis

Lenke til kommentar
In the car he left a shotgun, about which police have offered no details. Lanza used one of the handguns to take his own life, although police haven't said whether the gun was the Glock or the Sig Sauer.

http://edition.cnn.c...guns/index.html

Dato for kilde var December 19, 2012 -- Updated 1511 GMT (2311 HKT)

Ingen detaljer om "hagle" oppgis

http://edition.cnn.c...ting/index.html

Three weapons were recovered from the school: a semi-automatic .223 Bushmaster found in a car in the school parking lot, and a Glock and a Sig Sauer found with Lanza's body, a law enforcement official familiar with the investigation said. The weapons were legally purchased by Lanza's mother, the official said.

Altså 3 våpen. Her kan vi se at geværet hentes fra bilen.

media, get out of town - hmm

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...