Gå til innhold

Skolemassakre i USA (Konspirasjonstilnærmingen)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja.

Og du misforstår fordi du vil misforstå. Og det vil du fortsette med fordi det er alltid noe du kan gripe fatt i og bruke som grunn til å "misforstå" på nytt.

Beklager, men det er ganske lett å misforstå når det er komplett umulig for dere å svare på enkle spørsmål eller gi en utgreiing om hva dere egentlig mener!

Dere sitter og spyr ut ville påstander på rekke og rad med bisarre youtubevideoer som "bevis", og når noen ber dere foklare logiske brister blir spørsmålene enten ignorert eller dere tyr til hovne one-linere.

Skal du/dere ha noe som helst håp om å overbevise oss om noe som helst, må dere skrive klart og greit hva dere egentlig prøver å få frem. Dere er like enkle å kommunisere med som en toåring.

Kanskje kan du prøve å svare på spørsmålet i posten du siterte i stedet for å drite deg mer ut.

Endret av Fibonacci
Lenke til kommentar
A large quantity of unused ammunition was recovered from the school along with three semi-automatic firearms found with Adam Lanza: a .223-caliber Bushmaster XM-15 rifle,[61] a 10mm Glock 20 SF handgun [5][62] and a 9mm SIG Sauer handgun.[4][63] A shotgun was found in the car Lanza had driven to the school.

http://en.wikipedia....School_shooting

Nå er det fult mulig at jeg har misforstått sammenhengen, at han kun brukte pistoler under skytingen. Det regner jeg med vi får mer orden i etterhvert. Men å drepe mange mennesker med pistol er ikke spesielt vanskelig i trange lokaler.

Jeg brukte navngitt kilde for hvilke våpen som ble funnet i bilen. Har du noen annen konkret kilde på hvilke våpen og modell som ble funnet i bilen? (glem Wikipedia)

H1: Kidnappede barn ble drept på skolen, foreldrene er skuespillere.

H2: Ingen ble drept, foreldre er skuespillere

Begge hypotesene følger det logisk at ingen av de andre på skolen eller i samfunnet kjenner de kidnappede barna.

I tilfelle H2 (ingen ble drept), det impliserer at foreldrene driver skuespill. Og omvendt, hvis foreldre driver skuespill ble neppe noen drept. :) Ingen stor sak med andre ord, unntatt i media.

Det første som må verifiseres er: Finnes det noen lik her?

Du kan skyte en "burst" med skudd uten ett våpen der treskuddsbyger er ett alternativ.

Vi trenger å verifisere det også, hva slags modell var dette, med eller uten burst.

Jeg har min egen teori.

Jødiske romvesen har i flere år flydd over de aller fleste byer og hus bortsett fra noen få bygninger her og der, det er det som er grunnen til at det finnes folk som har sett gjennom løgnene. Disse jødiske romvesnene var tidligere med på å starte Illuminati, en organisasjon som alle verdens styresmakter er medlem av og hvor øgle-familien Bush er stormestere. ...

Jeg gjentar at de er ikke jøder, men at de omtales som "jøder".

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Føler du at du har lukkast med dette?

Nei.

Selv strutsen er for smart til å stikke hodet i sanden når fare truer, men de fleste på dette forumet gjør akkurat det.

De stikker bare hodet så dypt ned i sanden som de kan, og tror at alt vil bli som før når de drar opp hodet igjen..

Men det kunne jo hende det likevel er noen som etter hvert vil våkne opp av dvalen og sin tro på myndighetene, selv om de som er her nå antakelig ikke vil våkne før det er for sent..

Lenke til kommentar

Beklager, men det er ganske lett å misforstå når det er komplett umulig for dere å svare på enkle spørsmål eller gi en utgreiing om hva dere egentlig mener!

Dere sitter og spyr ut ville påstander på rekke og rad med bisarre youtubevideoer som "bevis", og når noen ber dere foklare logiske brister blir spørsmålene enten ignorert eller dere tyr til hovne one-linere.

Skal du/dere ha noe som helst håp om å overbevise oss om noe som helst, må dere skrive klart og greit hva dere egentlig prøver å få frem.

Jeg har selv vært på den politisk korrekte siden i mange år, og jeg vet når spørsmålene er stilt kun for å gripe fatt i nye ting som kan brukes som grunn til å "misforstå" eller for å latterliggjøre debattmotstanderen.

Hvis du tenker litt selv, så er det ikke vanskelig å forstå hva vi mener. Mao feilen ligger hos deg selv.

Du må bare prøve å tenk selv uten å tro blindt på myndigheter og statskontrollerte medier og "eksperter"

Lenke til kommentar

Ok, jeg konkluderer med at du er ute av stand til å svare på spørsmålet som har blitt stilt flere ganger av flere personer i denne diskusjonen. Det er derfor meningsløst å diskutere mer med deg. Jeg melder meg herved ut av debatten og ønsker deg lykke til videre.

PS: Se opp for alien-jøder som kommer for å plante mikrochip i hjernen din.

Lenke til kommentar

Jeg vet det.

Jeg håper bare at konspirasjonsteoretikerene forstår at de i realiteten bare griper etter halmstrå, og egentlig aldri har noe håndfast utenom alle halmstråene sine -- og stråmennene de klarer å bygge av halmstrå.

Dersom bare EN av dem faktisk prøver å gjøre seg en virkelighetstilnærmelse ut av konspirasjonteorien så kan ikke vedkommende fortsette å tro på denne da vedkommende uten tvil vil oppdage at hele konspirasjonsteorien er en inkoherent smørje som faktisk ikke henger sammen ett sekund dersom man forsøker å etterprøve den i sin helhet.

Gjesp

Er det kjent? Jeg trodde han hadde en Bushmaster halvautomatisk rifle med seg, og at det var en hagle som ble funnet i bilen...?

Har du uttalelser fra politiet som sier at det ikke stemmer?

At Bushmaster ble funnet i bilen sies mange steder. Men hva er kilden på at en "hagle" ble funnet i bilen .. og hvordan ser den haglen ut? Jeg vet ingenting om noen "hagle".

Helt utrolig at paranoide forumbrukere i Norge har funnet ut av alt dette uten at det er godt kjent i verden. Dere hadde virkeleg vært en fantastisk ressurs for f.eks Kripos og Interpol.

Noen gjør seg dum

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Kva fare utgjer dette for oss?

Dersom det faktisk er noko i konspirasjonsteoriane og det faktisk utgjer ein fare for alle, er det ikkje snodig at så få blir overbevist?

Faren ligger i det at det er et globalt totalitært regime på gang, og USA er siste skanse. Lykkes myndighetene med å avvæpne folket i USA så er løpet kjørt.

Det er ikke noe snodig at folk flest ikke oppdager hva som skjer, for de er jo opplært gjennom mange år til kun å tro på staten og statskontrollert media.

Så for å si det på en annen måte så er folk opplært gjennom mange år til å tro blindt på sine bødler.

En morder sier jo ikke til sitt offer "kom hit så skal jeg drepe deg" Men han går frem med list og får offeret til å stole på ham først, slik at han kan slå til og drepe offeret når han eller hun minst venter det.

Lenke til kommentar
Jeg håper bare at konspirasjonsteoretikerene forstår at de i realiteten bare griper etter halmstrå, og egentlig aldri har noe håndfast utenom alle halmstråene sine -- og stråmennene de klarer å bygge av halmstrå.

Gjesp

Så du har en konkret helhetlig forklaring som ikke faller på sin egen urimelighet?

Hvorfor har du ikke presentert den enda?

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Vi trenger å verifisere det også, hva slags modell var dette, med eller uten burst.

Bare for å gjøre det klart. Våpenet må ikke nødvendigvis ha burst. Burst finnes ikke på særlig mange våpen, og ikke på Bushmaster, eller M4-lignende modeller. Likevel, beskrivelsen "Burst" i massemedier kan like godt beskrive grupper av sludd, som 5-6 raske enkeltskudd om gangen, før han bytter mål eller lignende.

Det irriterer meg at dere påstår å utlyse kildekritikk, men nekter å akseptere at mediene kan gjøre ærlige feil. De kan rapportere ting som ved senere tidspunkt viser seg å ikke stemme, uten at det er snakk om en bevisst intervensjon fra høyere makter. Man trodde det var over 80 døde på Utøya etter en feiltelling. Senere fikk man vite at tallet var 69. Nå vet jeg ikke hva dere tenker om det, men for min del er det svært enkelt å tenke at i en så kaotisk situasjon er det lett å gjøre en slik feil, å telle noen flere ganger. På samme måte er det lett å anta til å begynne med at det var broren som sto bak massakren pga. gjerningsmannen hadde hans ID på seg. Slike feilantagelser vil som regel bli utrettet. Det er så absolutt ikke argumenter for en større konspirasjon.

Lenke til kommentar

Ok, jeg konkluderer med at du er ute av stand til å svare på spørsmålet som har blitt stilt flere ganger av flere personer i denne diskusjonen. Det er derfor meningsløst å diskutere mer med deg. Jeg melder meg herved ut av debatten og ønsker deg lykke til videre.

PS: Se opp for alien-jøder som kommer for å plante mikrochip i hjernen din.

Good riddance.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke påstått at foreldre og pårørende er skuespillere, det jeg sa var at myndighetene bruker skuespillere til å spille foreldre og pårørende.

At jeg insinuerte at de drepte egentlig er kidnappede barn som ikke er fra lokalområdet, er helt riktig.

Hei

Jeg har fulgt tråden en stund, og håper at du kan hjelpe meg å klare opp litt. Skolen hadde mellom 456 og 575 elever, i følge forskjellige kilder (http://www.newtown.k...=3295&mid=39347 og http://www.schoolmap...mentary-School/ ). Med 38 lærere gir dette rundt 15 elever per lærer, og det er naturlig å anta at klassene er på enten ca 15 elever eller ca 30. Hvis 25 barn plutselig dukker opp på en slik skole, for så å bli drept (eventuelt blitt drept på forhond), skulle man tro at dette ble reagert på.

Så, jeg lurer på hvordan du ser for deg at dette har hendt. Jeg har prøvd å tenke ut noen scenario:

1: Barna har alle flyttet til Newton sammen med (skuespiller-)familiene sine, enten nylig eller i løpet av en lengre periode for å bli kjent i nabolaget og ikke vekke mistanke. Dette virker for meg som den enkleste løsningen, men den utelukker at barna på forhånd har blitt drept av myndighetene og ofret til Lucifer.

2: Barna blir plassert på skolen dagen skytingen skal ha skjedd. De kan ha blitt plassert levende for så å bli drept på stedet, de kan ha blitt drept på forhånd, ofret, her er alle muligheter åpne. Hovedproblemet med dette scenarioet er at man har 25 fremmede barn, samt familie, på en skole med rundt 500 elever. Man kan anta at alle kjenner alle på en slik skole, eller i det minste vet om hverandre, så hvordan vil lokalsamfunnet reagere på at de ikke kjenner noen av de avdøde?

3: Hele skolen er full av skuespillere. Dette eliminerer en del av problemene i scenario 2), men i en by med under 30 000 innbyggere, er det mulig å skjule at 1 av 4 barneskoler egentlig er en bløff?

4: Hele området rundt skolen er bebodd av skuespillere. Alle elever, foreldre, lærere, beboere, etc. Alt er en bløff. Dette fjerner omtrent alle problemer nevnt ovenfor, men nå er plutselig konspirasjonen veldig stor. For stor?

Er det noe jeg har oversett? Hvilket scenario er mest troverdig, eller finnes det kanskje flere jeg ikke har tenkt på?

• Liker 2
Lenke til kommentar

En annen ting: Slike hendelser blir som regel gjennomgått og etterforsket av flere grupper mennesker, og i de aller fleste tilfeller konvergerer alle mot den samme konklusjonen. Dette er sammenlignbart med den vitenskapelige metode og naturvitenskap generelt. Man følger et nokså enkelt sett med regler, der man så objektivt som mulig søker sannheten. Da konvergerer historiene og det meste stammer overens. Man har også minst mulig tomme hull eller problemer med konklusjonene/teoriene.

Det motsatte gjelder for alle religioner, og tilfeldigvis konspirasjonsteorier. Jo lengre tid det går, jo mer spriker de forskjellige forklaringene i de forskjellige grupperingene. Det finnes mange tusen grener av bare kristendom, hvor de fleste mener at det kun er de som har rett. Ikke alle konspirasjonsteoretikere har de samme konklusjonene, eller tror på de samme kreftene, og man finner rake motsetninger i detaljene. Forklaringene er også svært hullete.

De alternative forklaringene er, som religioner, bygget på subjektive oppfatninger av personer som mangler faglig kunnskap. De har ikke troverdighet av de åpenbare grunnene som kommer frem i tråden her. Enorme umuligheter og svært usannsynlige scenarioer, dere står bastant fast på kompliserte historier og påstander som at det er en "glipp" fra personene bak, når de har latt gjerningsvåpenet bli igjen i bilen, at det sannsynligvis ikke er ofre, og et følelsesladet vitne som egentlig er en dårlig skuespiller, når det finnes svært mye enklere og mer troverdige forklaringer uten de store logiske bristene.

Lenke til kommentar

Good riddance.

Endret av Coffey
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare for å gjøre det klart. Våpenet må ikke nødvendigvis ha burst. Burst finnes ikke på særlig mange våpen, og ikke på Bushmaster, eller M4-lignende modeller. Likevel, beskrivelsen "Burst" i massemedier kan like godt beskrive grupper av sludd, som 5-6 raske enkeltskudd om gangen, før han bytter mål eller lignende.

Modell, med eller uten burst?

Greitt, dere har ikke svar. Politiet vet svaret her, de har bare ikke fortalt det enda. Vi får vente.

En annen ting: Slike hendelser blir som regel gjennomgått og etterforsket av flere grupper mennesker, og i de aller fleste tilfeller konvergerer alle mot den samme konklusjonen. Dette er sammenlignbart med den vitenskapelige metode og naturvitenskap generelt. Man følger et nokså enkelt sett med regler, der man så objektivt som mulig søker sannheten. Da konvergerer historiene og det meste stammer overens. Man har også minst mulig tomme hull eller problemer med konklusjonene/teoriene.

Tviler ikke på det. Det beste er om alt henger sammen etterhvert. Helst at noe kan bevises.

Jeg vil så gjerne at noe er beviselig slik at vi kan se hva som ikke er beviselig :) Da blir alt så mye enklere.

Adam Lanza, takket være sin kjærlige mor, får drive på med hva han liker best, data. Han har ingenting uoppgjort med barn - i alle fall ikke tilfeldige barn. Han har ikke problemer, og moren støtter han på alle måter. De som ikke elsker sin mor er ikke mange - alternativet for Adam Lanza er gata, gatekjøkken og ingen data. For å oppleve "15 minutters fame" maskerer han seg slik at ingen ser hvem han er, og tar livet av seg selv før TV får anledning til å vise han fram. Han vil ende livet sitt og bruker skuddvest (?) (hvor kom den fra?), og han prøver å skyte flest mulig men skyter seg selv før politiet har dukker opp. Lite logikk her :(

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...