svestor Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 Trenger hjelp til tilkobling av pc til projektor. Har en gammel projektor (ca 10år) som bare har inngang for vga, s-video og en gul kontakt jeg ikke har noen erfaring med. Saken er at vi har fått ny pc i hus som bare har hdmi-tilkobling, så lurer jeg på om det finnes noen måte å overføre signalet fra pc-en, via hdmi til projektoren. Var på Elkjøp forleden og de foreslo at jeg kunne prøve hdmi-kontakt med hdmi-DVI-adapter og DVI-VGA-adapter i projektoren. Har prøvd nå, men projektoren viser "No signal". Hva kan gjøres? Er det noe håp for at vi kan se netflix osv på projektoren via den nye pc-en? Er det noe med innstillingene på PC-en (har prøvd å endre skjerminnstillingene)? Håper på raskt svar så vi kan se på netflix snart igjen! Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 (endret) Var på Elkjøp forleden og de foreslo at jeg kunne prøve hdmi-kontakt med hdmi-DVI-adapter og DVI-VGA-adapter i projektoren. Har prøvd nå, men projektoren viser "No signal". HDMI er fullstendig digital. DVI er en stor plugg som kan overføre både digitale og analoge signaler. VGA er fullstendig analog. Du kan derfor ikke bruke disse kontaktene til å omforme et digitalt signal til å bli analogt. Det finnes omformere fra HDMI til analoge signaler, men da er det ikke bare snakk om en billig overgang. De inneholder elektronikk, og bruker strøm. Signalet må jo konverteres, det er ikke nok å ha en kontakt som passer. Om fremviseren din er 10 år gammel, vil du sikkert ha glede av en ny med HD og klarere farger. Den vil du også kunne se på Blu-Ray med, om den har HDMI. Endret 14. desember 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå