Efreet88 Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 (endret) Hei Har ein NextGenTel Thompson TG789IVN ruter. Og så har eg telefonuttaket på ein dustete plass i leilegheiten. Og den stasjonære PCen min har ikkje trådlaust nettverkskort. Greia er den at den tidlegare leigebuaren hadde innstalert ein vanleg nettverkskabel frå støpselet som går bort til det eine hjørnet av leilegheita. Effektivt sett forlenging av denne kontakten, trur eg. Men eg veit ikkje kva eg gjer derifrå. Bør eg skaffa meg ein overgong frå nettverkskabel til telefonkabel for så å kopla det inn i bredbåndsruteren? Vil det fungera? Finnes det ein måte å berre bruka nettverkskabelen uten ein overgong? Eg vil gjerne ha bredbåndsruteren nært den stasjonære PCen og det andre pga stereoannlegg og andre greier som treng kablet nett, og då slepp eg å kjøpa enda ein router. Eg prøvde WAN-porten på bredbåndsruteren men det virka ikkje. Finnes det noko anna eg kan prøva, vil det fungera med ein overgong eller bør eg finna meg i å måtta kjøpa enda ein router? Eg veit ikkje kva den førre leigebuaren har nytta seg av. Takkar for alle svar Endret 14. desember 2012 av Efreet88 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 Du må plugge kable fra telefonnettet i "DSL" på routermodemet. Der er modemet som gir deg internett. Du kan ikke plugge en telefonlinje rett i WAN (router). 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 telefonlinja inn på den grå, lan ut på de gule Men slik jeg skjønner kd er vegguttaket for telefonettet i et annet rom, og deretter er det vanlig ethernet inntak på siden som går til stua, eller der kd ønsker rutermodem grunnet WLAN. Man kan slik jeg ser det løse dette med å bare koble en kabel mellom uttakene ved første rom, om man bruker RJ45 eller RJ11 bør ikke ha noen betydning da man bare trenger to av kablene i stua kan man da koble seg i veggutaket med multimodemet. PS: Ja, dette ble rotete, men spør om du ikke skjønte det, men jeg må si spørsmålet også var noe uklart Lenke til kommentar
Efreet88 Skrevet 14. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2012 Eg satt og gravde på nett. Ruteren min er modemet mitt. Så veggstøpslet har ein utgong i nettverkskabel/telefonkontakt. Kort fortalt, eg gjekk på Clas Ohlson og kjøpte meg ein ruter. Vil ha dette i orden før eg familien kjem heim på sundag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå