Daqueh Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 Hei. Når jeg starter opp pcen min går alt veldig tregt, ting "hakker" eller lagger som de fleste sier. Det kommer en meny opp som sier: Jmicron Technology Corp. PCI Express to SATA1 HOST Controller ROM v1.02 Copyright © 2005-2010. Jmicron Technology Corp. Detecting drives; Done ; No drives found. -- Har prøvd det meste men finner ingen løsninger til dette problemet, hvis det er noen som vet noe om dette eller kan hjelpe meg, vennligst kommenter hva jeg skal gjøre. Takk! * Når jeg kommer meg inn på skrivebordet er alt raskt, og jeg har ingen problemer der.. Hva kan det være? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 Plugg disken ut fra SATA1 og stapp den inn i en annen port, SATA2 eller SATA3/4 osv. Lenke til kommentar
Daqueh Skrevet 14. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2012 Okei. For å gjøre dette må jeg klikke DEL på startup slik at jeg får opp menyen med alle de derre BIOS etc... jeg får prøve, håper det virker! Lenke til kommentar
Lami Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 Jeg tenkte heller på at du flytter kontakten fra harddisken til en annen SATA-port på hovedkortet. Det virker som det er en med samme problemet ditt HER. Lenke til kommentar
Daqueh Skrevet 14. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2012 Okei fant SATA inni pcen =) Skal jeg plugge den nederste ledningen som du ser på bildet her, i noen av de to oppafor? Eller hva? =) Og hva skal instillingene for SATA være inne på menyen som kommer opp når jeg klikker DEL ved oppstart, og skal pcen være av eller på når jeg skifter ledninger? =) Takk! Lenke til kommentar
Lami Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 (endret) Hehe, neinei Det du har bilde av der er strømforsyningen. SATA-kontaktene er disse på hovedkortet: (på noen hovedkort er disse kontaktene røde) Her vil du sannsynligvis se at det står koblet til en rød ledning som leder til harddisken din. Flytt den kontakten som er koblet i hovedkortet (som du ser på bildet over) til den kontakten som er ved siden av. PCen skal være av. Når du trykker DEL får du vel opp boot listen hvis jeg husker rett. Her velger du harddisken som operativsystemer ditt er installert på. Endret 14. desember 2012 av Lami Lenke til kommentar
Daqueh Skrevet 14. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2012 Hei, jeg har ingen anelse hva hovedkortet er... Haha, jeg er ganske ny =p Her er et bilde av innsiden, hva er hovedkortet? Også, fant ikke noen slike SATA_1 etc... Beklager! =) Lenke til kommentar
Lami Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 Hovedkortet er det du ser der. Det er kortet hvor alt er festet. Skjermkortet som du har to av der, viften som er midt på bildet der. Så sata-kontaktene skal ligge like under det nederste skjermkortet der, nede til høyre Der vil det være en rød kabel koblet til som leder til harddisken. Flytt så denne i en av sata-kontaktene ved siden av. Lenke til kommentar
Daqueh Skrevet 14. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2012 Hei, slik ser det ut der, finner fortsatt ikke noe rød ledning Lenke til kommentar
Lami Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 Din lednig ser ut til å være svart. Den er rett der ved bildet. Bare finn ut hvilken av de ledningene som går til harddisken så flytter du kontakten til en av de ved siden av. Lenke til kommentar
Daqueh Skrevet 15. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2012 Jeg gjetter at hard disken er den hvite dingsen oppe i høyre hjørne. Men det er en ledning som går inn til den som jeg ser, skal jeg flytte den SATA ned ett hakk? Hva skjer hvis jeg gjør feil? Lenke til kommentar
Daqueh Skrevet 15. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2012 Har ikke gjort noe enda, men skal jeg endre noe her? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 (endret) Det er CD-ROM'en du har der Du vil se etter en slik som skal være plassert under CD-ROMen du har der: Så følger du kabelen til SATA porten på hovedkortet, flytter den i noen av portene ved siden av, pass på at du flytter den til en grå SATA port. Når det gjelder bildet ditt der, prøv å enable hot plug først, før du flytter SATA porten som jeg skrev over. Endret 15. desember 2012 av Lami Lenke til kommentar
Daqueh Skrevet 15. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2012 System Manufacturer/Model Number ASUSTeK Computer INC / Maximus IV Extreme-Z OS Windows 7 64bit CPU Intel Core i7 2700k @ 3.50 GHz Motherboard ASUSTeK Computer INC / Maximus IV Extreme-Z Memory 12GB Corsair Dominator 1600Mhz Graphics Card 2 x Asus Radeon HD 6990 2GB Crossfire Sound Card On board Monitor(s) Displays 24" Samsung SyncMaster S24B300 LCD Screen Resolution 1920X1080 Keyboard Gaming Keyboard G110 Mouse Logitech® MX™518 Optical Gaming Mouse PSU Corsair HX 1050W Case Corsair 650D Midi Tower Hard Drives 160 GB Corsair Force 3 SSD + 500GB 7200Rpm Internet Speed 9 Download / 1 Upload It's a Desktop PC. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Du ser bildet ditt du postet av BIOS sant over der sant? Så går du Back og ser om Marvell Storage Controller er enable og JMB Controller er enable. Det skal stå der under Advance en plass. Lenke til kommentar
Daqueh Skrevet 15. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2012 JMB Controller = Enabled Marvell Storage Controller = AMCI Mode eller noe, Det var valg imellom Disabled RAID-Mode Og noe til som jeg ikke husker men det sto ikke enabled? Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Prøv å disable JMB Controller Lenke til kommentar
Daqueh Skrevet 15. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2012 Hei gjorde det, ingenting skjedde =/ Alt er like tregt som før... Hva kan dette være Lenke til kommentar
Lami Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Disable Marvell også. Lenke til kommentar
Daqueh Skrevet 15. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2012 Det hjalp ikke noe det heller... hmm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå