Gå til innhold

- Derfor endret vi design

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Elgen:

Men da åpner du den opp, trykker på programmet og er ferdig med det. Hvordan skiller det seg fra W7?

Poenget var at dette skulle være frivillig å bruke den, at man kunne starte alle programmene som lå der som snarveier uten å bruke denne menyen. det kan man ikke i Windows 7 og heller ikke i Windows 8.

Lenke til kommentar

På samme måte som i startmenyen i W7 så er det mange som har snarveien til de fleste programmene nettop i denne menyen ( inkludert Windows 8) . Da må man nesten leve i sin egen verden hvis man mener at man ikke har bruke for den ( når det skal være frivillig å bruke den ) .

Problemet er som det alltid er sagt alt for tungvind å veksle mellom mus og tastatur i ett sett , eller ha en hand på tastaturet og en på musen. ingen av delene er direkte behagelig å jobbe etter

Det er da langt enklere å få en stor skjerm opp med programmene dine som du enkelt kan tilpasse sånn at det du bruker oftest av snarveiene dine faktisk er sortert først og sammen, enn ørten klikk inni en startmeny før du finner det du skulle ha?

Jeg trenger jo seff startskjermen når jeg en sjelden gang skal starte programmer jeg ikke har på skrivebordslinjen, men det går jo raskere enn før.

Poenget var at dette skulle være frivillig å bruke den, at man kunne starte alle programmene som lå der som snarveier uten å bruke denne menyen. det kan man ikke i Windows 7 og heller ikke i Windows 8.

Det er jo akkurat like "tvang" å bruke startmenyen i Win7 som startskjermen i Win8. Og programmene ligger jo enda mer tilgjengelig på startskjermen til Win8 og ikke nede i mapper og undermapper som på startmenyen.

Jeg ser ikke hva du mener her, argumentet ditt gir ingen mening, kan du prøve å forklare bedre? :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, enklere og enklere, startmenyen kan også tilpasses, og i motsetning til metrojallen, så lukkes den igjen når man trykker på startknappen igjen, i motsetning til å insisterer på å være i veien etter bruk....

Hva mener du her? To trykk på win / nede i venstre hjørne vil åpne opp og lukke igjen "metrojallen". Den er også borte etter bruk når jeg starter et program e.l.

Lenke til kommentar

"...over lengre tid hører vi ikke de klagene lenger..." For noe piss. Valgfrihet er jo noe av det som er bra med W7, men neida, selvfølgelig skal det fjernes. Det trenger ikke være slik at du MÅ velge, men at du kan velge ved å f. eks. grave i kontrollpanelet eller noe.

Dessuten så driter vel jeg i om været vises uten at jeg trenger å sjekke det selv.

Lenke til kommentar

Det er da langt enklere å få en stor skjerm opp med programmene dine som du enkelt kan tilpasse sånn at det du bruker oftest av snarveiene dine faktisk er sortert først og sammen, enn ørten klikk inni en startmeny før du finner det du skulle ha?

Jeg trenger jo seff startskjermen når jeg en sjelden gang skal starte programmer jeg ikke har på skrivebordslinjen, men det går jo raskere enn før.

Det er jo akkurat like "tvang" å bruke startmenyen i Win7 som startskjermen i Win8. Og programmene ligger jo enda mer tilgjengelig på startskjermen til Win8 og ikke nede i mapper og undermapper som på startmenyen.

Jeg ser ikke hva du mener her, argumentet ditt gir ingen mening, kan du prøve å forklare bedre? :)

jeg ville bare poengtere hvor "frivillig" startmenyen eller startskjermen egentlig er etter at det er kommet påstander om at den er helt frivillig

jeg ser at du også innser at man kan ikke plassere alle snarveiene på skrivebordet

Det jeg synes som er lit besynderlig her er at når man før kunne gruppere programmene i grupper så trengte ikke denne gruppen å ta så mye plass på skjermen

Nå er det slik at disse flesene tar litt vel mye plass uten at de gir nevneverdig mere informasjon

Selv om det nå også er i grupper så tar de mere plass uten at man nødvendigvis har flere valg pr gruppe

Da ser jeg ikke helt poenget med flisene

Lenke til kommentar

Tja, enklere og enklere, startmenyen kan også tilpasses, og i motsetning til metrojallen, så lukkes den igjen når man trykker på startknappen igjen, i motsetning til å insisterer på å være i veien etter bruk....

AtW

Startskjermen lukkes og åpnes ved å trykke nede i venstre hjørne. Akkurat som startmenyen. Alternativt kan du gå opp i venstre hjørne for å få opp siste programmer. Eller alttabbe. Eller trykke på desktopknappen som ligger lettere til. Eller Win+D. Og i det hele tatt.

Men du mener den er i veien etter bruk, hva tenker du på da? Etter hva slags bruk? (Jeg kan ha gått glipp av noe her som funker teit, let me know :))

Lenke til kommentar

Dessuten så driter vel jeg i om været vises uten at jeg trenger å sjekke det selv.

Så slett flisen? Og la det kun være de mest brukte programmene dine der? Er da ikke vanskelig å -tilpasse valgfritt-.

Forutsetter at du faktisk ikke er innom ett metroprogram i mellomtiden.

AtW

Da kan du gå opp i øvre venstre hjørne og velge desktop derifra :). Evt Win+D såklart.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Har brukt alle Windows utgavene siden 3.11 og frem til 7.Installerte Windows 8 med et åpent sinn. Prøvde en beta versjon tidligere på en ren hardisk tidligere uten å bli skremt. Prøvde meg nå på en oppdatering, men det ble en katastrofe. Alle programmene ble borte. Kan ikke starte Office, Photoshop etc. Og brukersnittet. Helt håpløst. Finner ingenting lenger. Sikkert greit for dem som kun skal lese surfe og bare bruker IE, Bing, Microsoft kart og Hotmail. PC kan ikke slås av/restartes. Gikk inn på mail, men det var jo nesten umulig å komme ut igjen. Bare en ting å si: DRITTPROGRAM. Føler meg svindlet og skulle gjerne hatt pengene tilbake. Hadde heldigvis en sikkerhetskopi og har gått tilbake til 7. Kanskje jeg skal gå over til Linux!
Fant du ikke desktopknappen stakkar? :)

Svært så kjepphøy du er da. Du har tydeligvis ikke peiling på hva du snakker om! Jeg fant selvsagt desktopknappen, men programmene var fortsatt borte. Jeg har en PC med egen SSD systemdisk og alle andre programmer på 2 vanlige disker. Tydeligvis klarte ikke Win 8 å få med annet enn det som lå på SSD disken. Så programmene funker ikke. WIn 8 "funker" ikke og jeg er tydeligvis ikke den eneste som synes det etter stemmingen her forumet og tester gjort i utlandet. Er like imponert over Win 8 som jeg var over Windows mobile 6.1. Katastrofe den gang og nå!

Lenke til kommentar
Har brukt alle Windows utgavene siden 3.11 og frem til 7.Installerte Windows 8 med et åpent sinn. Prøvde en beta versjon tidligere på en ren hardisk tidligere uten å bli skremt. Prøvde meg nå på en oppdatering, men det ble en katastrofe. Alle programmene ble borte. Kan ikke starte Office, Photoshop etc. Og brukersnittet. Helt håpløst. Finner ingenting lenger. Sikkert greit for dem som kun skal lese surfe og bare bruker IE, Bing, Microsoft kart og Hotmail. PC kan ikke slås av/restartes. Gikk inn på mail, men det var jo nesten umulig å komme ut igjen. Bare en ting å si: DRITTPROGRAM. Føler meg svindlet og skulle gjerne hatt pengene tilbake. Hadde heldigvis en sikkerhetskopi og har gått tilbake til 7. Kanskje jeg skal gå over til Linux!
Fant du ikke desktopknappen stakkar? :)
Svært så kjepphøy du er da. Du har tydeligvis ikke peiling på hva du snakker om! Jeg fant selvsagt desktopknappen, men programmene var fortsatt borte. Jeg har en PC med egen SSD systemdisk og alle andre programmer på 2 vanlige disker. Tydeligvis klarte ikke Win 8 å få med annet enn det som lå på SSD disken. Så programmene funker ikke. WIn 8 "funker" ikke og jeg er tydeligvis ikke den eneste som synes det etter stemmingen her forumet og tester gjort i utlandet. Er like imponert over Win 8 som jeg var over Windows mobile 6.1. Katastrofe den gang og nå!

Har du noen gang spurt deg om det er problemet eksisterer i mellom tastaturet og skjermen?

Bare gå over til Linux med det samme, du vil nok helt sikkert ikke oppleve noe problemer der, endelig et feilfritt os.

Lenke til kommentar

Et fantastisk system, ikke noe mer å si om det. Den perfekte matchen er jo selvsagt Windows 8, Windows Phone 8, XBox og Skydrive. Om man bruker denne matchen, har man det man trenger av tekniske hjelpemidler og underholdning i massevis, enkelt og greit.

Skremt over alle kommentarene her som sier hvor lite interessert de er i nytenkning, men det har vel kanskje noe å gjøre med at systemet kommer fra Microsoft og ikke Google/Apple.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Et siste innspill om noen fra MS ser dette.. Dere har tapt en god kunde som også kommer til å foreslå at firmaet skifter over til annet system ved neste oppgradering.. Håper dere ser idiotien Microdass

Da blir nok alt bra skal du se. Innovasjon er noe dritt.

Rart at en liten ting som at startmenyen er flyttet til hele skjermen, skal få enkelte til å bli så forbannet. Strengt tatt kan man jo bare trykke på en flisen desktop/skrivebord (på startskjermen) og man har en forbedret versjon av Windows 7, som kan brukes akkurat som Windows 7.

Lenke til kommentar

Et fantastisk system, ikke noe mer å si om det. Den perfekte matchen er jo selvsagt Windows 8, Windows Phone 8, XBox og Skydrive. Om man bruker denne matchen, har man det man trenger av tekniske hjelpemidler og underholdning i massevis, enkelt og greit.

Skremt over alle kommentarene her som sier hvor lite interessert de er i nytenkning, men det har vel kanskje noe å gjøre med at systemet kommer fra Microsoft og ikke Google/Apple.

nå er du vel subjektiv her .

Siden folk er forskjellig så er det nå bare slik at det som er helt perfekt for none er rene tvangstrøyen for andre.

Det holer heller ikke å si at du må gjøre det slik og slik i stedet.

eller at man skal bruke tastaturet i stedet

Det var en gang snakk om at man skulle tilpasse Windows ( med ekstra hjelpemidler ) slik at det også kunne brukes av svaksynte og blinde ( windows7 har noe av dette innebygget) .

Hvordan er dette i windows8 ?

Lenke til kommentar

At folk ikke liker metro betyr ikke at "de er lite interessert i nytenking", jeg tror du er tjent med å ikke anta de som mener noe annet enn deg er idioter.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Enig :). Samtidig skjønner jeg ikke helt hva som folk fyrer seg opp for om det. Er jo svært mye med Win8 som er jævlig greit, om man ser forbi startskjermen som man kanskje ikke liker. Og da mener jeg ikke apper og fullscreenopplegg. Men hurtigtaster, hastighet, informasjon i oppgavebehandling osv.

Lenke til kommentar

Man kan kanskje sette av et par minutter for å lese kvalifisert kritikk* av Win8 før en tyr til forenklinger. Det er en ganske viktig egenskap det å kunne sette seg inn i andres ståsted (empati).

* denne er en god sammenfatning: http://www.nngroup.c...nd-power-users/

Man kan også sette av et par minutter for å lese såkalt kvalifisert kritikk og se at mye av det kvalifiserer til ren BS. Ikke rart folk her inne skriver som de gjør om de leser slikt piss og ikke tenker seg om.

One of the worst aspects of Windows 8 for power users is that the product's very name has become a misnomer. "Windows" no longer supports multiple windows on the screen.

Har disse folkene en gang brukt W8? Jeg tørr påstå at det ikke er tilfellet, eller så er de ute etter bias, selv om forfatteren bedyrer det motsatte på slutten der.

Faktum er, til tross for denne kvalifiserte kritikken din, at W8 kan gjøre det samme som W7. Denne artikkelen nevner i en liten setning at det finnes en desktop, for så å definere W8 basert på "Metro".

For all del, link gjerne til artikler, W8 er på ingen måte perfekt, jeg har ramset opp en god del ankepunkter på disse forumene selv.

Men kanskje du skulle sette av et par minutter på å lese deg opp før du tyr til forenklinger selv, kanskje du skulle sette deg inn i andres ståsted? Mitt ståsted er at jeg jobber med IKT Drift. Jeg har brukt W8 i produksjon og hjemme siden midten av august. Vi ruller i neste uke ut W8 til flere desktopbrukere for test. Signert med mitt navn. Tror du jeg gjør dette om W8 er et idiot OS som ikke kan vise flere vinduer på en gang?

Drar vi denne videre og ser litt på trender, du kan kanskje sette av noen minutter til det også, så ser vi ganske enkelt at stadig flere ikke ønsker store arbeidsstasjoner. De ønsker ikke en stor svart boks på kontoret.Trendene er mobilitet. Derfor har mange i tillegg til kontormaskinen en bærbar og eller en pad for å lese mail på, for ikke å snakke om tidsfordriv på flyet. I tillegg er det trendy med design.

MS kan med en x86 touch bærbar eller nettbrett erstatte alle disse tre enhetene. Kjør litt Direct Access på dem så har du et nettbrett der du kan spille angrybirds for så å switche rett inn på et dokument lagret på bedriftens interne nettverk, fra hvor som helst i verden. Der kommer et touchgrensesnitt til sin rett. På kontoret slenger du den i en dock og jobber i desktop modus på en 27" skjerm.

Jeg forenkler ingen ting, jeg sier hvordan jeg oppfatter W8 i bruk, ganske enkelt, men altså ikke forenklet.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...