jtsorensen Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Lurer på om det er et bra program for c++ programmerere som kan brukes i KDE i Linux? Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 KDevelop, noen? : ) Lenke til kommentar
jtsorensen Skrevet 11. september 2003 Forfatter Del Skrevet 11. september 2003 KDevelop, hvor kan jeg finne det? Lenke til kommentar
daysleper Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 :o ..... Ok, slik: <alt-d> www.google.com <enter> kdevelop <enter> tid: 0.5 sek! Bytt ut <alt-d> med det som funker for din browser. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Bytt ut <alt-d> med det som funker for din browser. [F2] noen? Lenke til kommentar
jtsorensen Skrevet 12. september 2003 Forfatter Del Skrevet 12. september 2003 Fant faktisk KDevelop, ikke noe supervanskeligt det nei Men så skulle jeg compilere osv en cpp fil... men neida... så ikke ut til at det skulle funke... fikk ikke lov å trykke på knappen. Er det bare meg, eller er det en eller annen update jeg må ha? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Kwrite duger fint, synes jeg. ... Men så har jeg ikke laget noen enorme greier heller, da. Lenke til kommentar
Dino_ Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Lurer på om det er et bra program for c++ programmerere som kan brukes i KDE i Linux? Jeg har akkurat begynt å like Anjuta DevStudio , har aldri fått helt dreisen på KDevelop. :o ..men det kan godt være bare meg... Lenke til kommentar
jtsorensen Skrevet 22. september 2003 Forfatter Del Skrevet 22. september 2003 Jeg har akkurat begynt å like Anjuta DevStudio Jeg lastet det ned, pakket det ut, og der stoppet det. Får ikke startet noen av filene... får en feilmelding (har ikke linux tilgjengelig nå, så husker ikke hva som stod i feilmeld) Lurer rett og slett på om noen vet hva startfilen er, eller om jeg må installere... noen forslag? Lenke til kommentar
Dino_ Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Anjutas eksekverbare fil i mitt system er plassert i: "/opt/gnome/bin/" og heter "anjuta". Jeg kjører SuSE 8.1, og installerte via Yast, som er en av grunnene til at jeg liker nettop den distroen, bøttevis med software følger med på cd/dvd, og Yast holder orden på dependenciene.. hvertfall for alt som følger med distroen, som jo Anjuta gjør... Om du ikke er veldig bevandret innen Linux, så kan jeg anbefale deg å skaffe deg SuSE 8.x Professional, har ALT (tror ikke det er noen distroer som kan måle seg i pakkeutvalg..),sånn omtrent, er stabilt og laget for å være brukervennlig. Nb, nå beskylder jeg ikke deg for å være fersk og dum eller noe sånt, det var mere som et tips for sjeler som ikke har fulgt med i linux siden Kernel v0.x , og som en liten, litt på siden av topic, egen preferanse. Lenke til kommentar
jtsorensen Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 Dino_ , problemet mitt er at jeg skal bruke det på skolen, og har tildet bare 50 mg plass. Så jeg tror ikke det holder for å kjøre programmet. Uansett, jeg har fått sett litt på KDevelop, men det er jo litt uoversiktlig, iallfall for meg som bare skal lage småprogrammer. Det jeg leter etter er et enkelt program som er litt bedre enn texteditorene(emacs og nedit). Finnes dette eller? Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 SciTE kanskje, www.scintilla.org. Ellers er vel ikke emacs så ille med litt ekstrastæsj, som speedbar. Vim med diverse plugins går an, men er et lite mareritt for begynnere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå