herdon Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 Jeg har tenkt til at brukerne av mitt nettsted skal kunne kopiere en spesifikk tekststreng der jeg skal bruke en del av den et annet sted også, derfor lurer jeg på hvilken/hvilke funksjoner som er best til å dele en variabel i tre: første del av inputen, det som skal brukes, og siste del av orginalvariabelen. Lengden på variabelen kan variere, så det jeg tenker er at den skal finne en spesifikk del der den kutter etter den spesifikke delen den skal finne, også finner den en ny spesifikk del der den kutter før denne spesifikke delen, delen imellom disse to spesifikke delene skal brukes. Jeg vil vite hvilke funksoner som er best å bruke til denne oppgaven. Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 Vi må nesten se noen eksempler på hvordan du har tenkt til å gjøre dette. For å dele strenger kan du bruker explode eller substr. 1 Lenke til kommentar
etse Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Enten regulære utrykk eller som nevnt over: explode. Avhengig av hvordan strengene er bygget opp. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå