iamColette Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 Jeg har et relativt enkelt spørsmål til den som har peiling... Jeg bor i et relativt nytt hus med CD kabel tv og ditto bredbånd. Jeg har 5 multimediakontakter fordelt på to etasjer. Per i dag har jeg kabelmodemet koblet og router stående i 2. etg. iom at det er mest praktisk plasseringsmessig. Har multimediakontakter i første, men er ikke så keen på å ha modem og router stående i stue/kjøkken da det må stå vel fremme. Problemet er at det er fryktig dårlig wifi mottak i 1. etg. Dette trolig kommer av at jeg har fjernvarme i alle gulv til oppvarming, betong etasjeskillere eller hvem vet hva. Selv om jeg har to trådløse extendere i 1. etg. er hastigheten i 1. etg. forferdelig. Så kommer spørsmålet: I teknisk rom i 1. etg. fordeles kabelsignalene til kabeluttak/mulitmediakontakter i begge etasjer (se bilde). Kan jeg koble av en av coax kablene her (har ikke tv i alle rom uansett) og koble kabelmodemet med en kort coax kabel direkte på splitteren? Da vil jeg kunne ha modem og router i teknisk rom, noe som vil være en perfekt løsning. Dette vil sikre bra signal i første etg. Jeg vil sikkert få litt dårligere wifi i 2. etg. men det gjør ikke så mye. Mulig at dette er et helt idiotisk spørsmål, men må bare sjekke... Takk for hjelp! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 Det skulle være helt uproblematisk. Bare pass på at du ikke skrur av den som gir signalet INN til splitteren Lenke til kommentar
iamColette Skrevet 16. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2012 Takker Zanta! Da er det gjort. Funker som en drøm. Endelig supert signal og modem og router ute av synet! Fantastisk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå