Gå til innhold

[Løst] headset vs hodetelefoner


jacoobholm

Anbefalte innlegg

Jeg har sett litt på G930 og Corsair vengeance 2000, men mange steder sier folk at headset er overpriset og generelt dårligere lyd enn hodetelefoner i samme prisklasse. Så jeg tenkte at det kanskje var ide å satse på hodetelefoner og en dedikert mikrofon, for eks desktop eller clip-on mikrofon. Jeg kommer bruke det mest til spilling, men er jo ikke dumt å kunne bruke det på toget etc.

 

Hva har folk av erfaringer? Er lydforskjellen så stor at det er verdt å vurdere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes gode både headset og headphones til en fornuftig pris.

 

Spørsmålet er ønsket bruk, budsjett og "funksjoner".

 

De 2 du har linket til er begge tråløse, som ofte er med på å senke lydkvaliteten i forhold til mer musikkrettede headphones.

Du lurer også på å kunne ta med deg ting på toget, som da ganske fort fjerner muligheten til å bruke de to du linket.

 

Så da er egentlig mitt spørsmål, hva er du egentlig ute etter?

 

Ja du kan få et veldig fint oppsett med vanlige headphones og f.eks usb mikrofon ifra Logitech.

Men det er ikke alle som vil trives med dekstop mic, og heller går for mic du fester på en av klokkene, som igjen er noe og vurdere.

Det vil da bli 2 kabler som går ifra hodetelefonene, men det er flere som benytter seg av denne løsningen for å kunne få lyden ifra headphones og bevegeligheten og klarheten på opptaket ifra headset.

 

Så fort du nevner å bruke dem på toget, er du også over på det med at du ønsker lukkede hodetelefoner, da disse både sperrer ute lyd og sperrer din lyd inne.

 

Hvilket budsjett er du på? Dette er vel hva som vil påvirke hva du kan få mest.

 

Men for å legge til et alternativ for portabel bruk, Shure SRH840

http://www.prisjakt....ct.php?p=459639

 

Også har du Sennheiser PC360 om du vil ha headset som gir deg suveren lyd ved pcen.

http://www.prisjakt....ct.php?p=587879

 

Verdt å legge merke til angående sennheiser, så er ikke disse lukkede, dermed vil det komme inn lyd, og lekke lyd om du sitter i et miljø dette er et problem.

 

Min anbefaling er å kjøpe et headset til pc bruk, og f.eks Creative Aurvana Live til buss/tog bruk om budsjettet er litt stramt. http://www.prisjakt....ct.php?p=214635

Lenke til kommentar

Det vil bli brukt mest til spill, men også litt til musikk. Det er nok best dersom de er "lukket", vil jeg ha lyd utenfra kan jeg til nøds bruke mikrofonen. Trådløs er å foretrekke, men så vet jeg ikke hvor mye det går ut over lyden (som kanskje vil si at jeg ikke vil legge videre merke til det). Og så finnes problemet med å bruke det til andre enheter som du sier.

 

Det finnes altså mikrofoner som festes rett på den ene klokken, jeg må ikke slakte et annet headset?

 

Mulig at beste løsning er å kjøpe dedikerte til hvert sitt bruksområde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...