Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

En systemvifte er rebelsk - vil kun gå i fullt tempo. Windows 7

Anbefalte innlegg

Hei!

En av kabinettviftene mine vil nå kun gå på full hastighet. Innimellom går den på normal, lav hastighet, det er ganske tilfeldig. Det hender at den booter med lav hastighet, og da holder den seg der. Som regel booter maskinen med vifta på full hastighet, og holder seg der, men det hender at den faller til normal hastighet etter noe tid (ett minutt til noen timer), men dette er helt tilfeldig. Da går den i tilfelle ikke opp igjen i full hastighet før eventuelt ny boot.

Win7-installasjonen min er et halvt år gammel, og jeg hadde ikke gjort noen endringer på systemet før dette oppstod. Vifta vil ikke høre på Asus FanXpert slik som tidligere, og den vil heller ikke høre på SpeedFan. Å justere vifteinnstillingene i BIOS hjelper heller ikke. Jeg har også prøvd å oppdatere BIOS, men det hjalp ikke. SpeedFan og Asus FanXpert rapporterer om at en av kabinettviftene mine, svinger opp og ned mellom 1100 og 2300 RPM hele tiden, mens en identisk vifte er stabil på 1400 RPM. De rapporterer også at Power-viften går på 2000RPM, men kan ikke huske om dette er normalt eller ikke, eller om det faktisk er powerviften.

Har et Asus P8P67 Pro Rev 3.1 hovedkort, Corsair TX850M 850W PSU med i5 2500K CPU og 2xAMD 4890 skjermkort.

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å fikse problemet?

post-50769-0-91017000-1355487956_thumb.png

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...