Gå til innhold

BK: Sydenpostkort.

Orjanp

Anbefalte innlegg

Hei!

Her kommer mitt andre innlegg i denne delen av forumet. Denne gangen ble bildet tatt med manuelle innstillinger og ikke på auto som sist. :)

Motivet kan vel sies å være et rimelig standard sydenpostkort. Ble tatt i Brasil i midten av november.

Hva kan gjøres bedre, annet enn å få horisonten vannrett?

Sony NEX-7, 18-55(3,5-5,6)

Shutter Speed: 1/200s

Aperture: f/5

ISO: 100

Focal length: 52mm

post-9922-0-90532300-1355481572_thumb.jpg

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tilbakemeldingene. :)

Kortere lukkertid og høyere iso er notert. Kunne båten med fordel vært nærmere midten slik at solen hadde kommet mer mot venstre og man hadde fått mer luft til høyre for båten?

Skjev horisont er blitt mitt varemerke dessverre. Har tatt fram vatervisningen på skjermen for å unngå det.

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Jeg synes en ganske massiv beskjæring på venstre side må til her. Her er det MYE tomrom sok ikke gir noe som helst.

Lukkertiden på 1/200 og ISO 100 synes jeg ikke var så galt, og de aller fleste klarer og ta bilder med denne hastigheten uten bevegelsesuskarphet, selv ved 52mm.

Derimot har jeg ganske dårlig erfaring med NEX-5N og samme objektivet med tanke på skarphet. Jeg synes rett og slett ikke noen av bildene mine ble skarpe nok og de fleste krevde en massiv oppskarping for å se bra ut... ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...