Orjanp Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 (endret) Hei! Her kommer mitt andre innlegg i denne delen av forumet. Denne gangen ble bildet tatt med manuelle innstillinger og ikke på auto som sist. Motivet kan vel sies å være et rimelig standard sydenpostkort. Ble tatt i Brasil i midten av november. Hva kan gjøres bedre, annet enn å få horisonten vannrett? Sony NEX-7, 18-55(3,5-5,6) Shutter Speed: 1/200s Aperture: f/5 ISO: 100 Focal length: 52mm Endret 14. desember 2012 av Orjanp Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Utsnittet er bra, men jeg ville nok hatt noe noe høyere iso, og raskere lukkertid, slik at bildet hadde blitt skarpere, og samtidig noe mer lys. Kanskje ikke så aktuelt å reise tilbake for å gjøre det, men er jo muligheter for å eksperimentere litt i norske farvann også Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 (endret) Synes ikke utsnittet fungerer i det hele tatt. Alt er i ferd med å falle utfor kanten på høyre side. Den skjeve horisonten er med på å forsterke denne følelsen. Fargene er ok. Lukkertiden kunne som sagt tidligere vært kortere. Ellers god stemning i bildet. Endret 21. desember 2012 av Kenneth Solfjeld Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 21. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2012 (endret) Takk for tilbakemeldingene. Kortere lukkertid og høyere iso er notert. Kunne båten med fordel vært nærmere midten slik at solen hadde kommet mer mot venstre og man hadde fått mer luft til høyre for båten? Skjev horisont er blitt mitt varemerke dessverre. Har tatt fram vatervisningen på skjermen for å unngå det. Endret 21. desember 2012 av Orjanp Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 Skeiv horisont kan du jo svært enkelt rette opp i f.eks lightroom, da. Ellers er jeg enig i at det blir litt for kjedelig og intetsigende. Alt faller ned mot høyre, på en måte. Hvis du hadde zoomet litt inn, og flyttet utsnittet mot høyre hadde det blitt mye bedre. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 21. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2012 Ja, la først ut et bilde der horisonten er justert, men ombestemte meg og byttet det ut med et uredigert bilde. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 23. desember 2012 Del Skrevet 23. desember 2012 Jeg synes en ganske massiv beskjæring på venstre side må til her. Her er det MYE tomrom sok ikke gir noe som helst. Lukkertiden på 1/200 og ISO 100 synes jeg ikke var så galt, og de aller fleste klarer og ta bilder med denne hastigheten uten bevegelsesuskarphet, selv ved 52mm. Derimot har jeg ganske dårlig erfaring med NEX-5N og samme objektivet med tanke på skarphet. Jeg synes rett og slett ikke noen av bildene mine ble skarpe nok og de fleste krevde en massiv oppskarping for å se bra ut... ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå