Gå til innhold

3DS vs VITA

Psykake

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sånne idiotkommentarer gidder jeg ikke kaste bort tid på engang. Lar heller 3DSen snakke for seg.

Oh my ser ut til at du ikke har testet PS Vita enda, dette var jo møkk, kanskje bedre og vise et annet spill :p

Kanskje ikke veldig snill kommentar, men videoen din var faktisk veldig dårlig, trur 3ds er litt bedre en det der.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Den videoen er ganske representativ for hva 3DS er i stand til. Den ligger på samme nivå som den 6. konsollgenerasjonen(nærmere PS2 enn Xbox). Sammenlignet med Vita, som nærmer seg 360- og PS3-grafikk, så er den ikke særlig sterk.

Når det er sagt så betyr ikke det at alle spill til 3DS trenger å se stygge ut. Super Mario 3D Land og Resident Evil Revelations ser f. eks ikke så verst ut.

Lenke til kommentar

Nintendo ligger så langt etter grafisk og ytelsesmessig. Jeg mener, først nå har Nintendo kommmet med noe som kanskje kan konkurrere med PS3 og XBOX, men som fortsatt har en forferdelig prosessor. Det tar jo nærmere 20 sekunder å komme seg ut av et spill!

Og om ryktene stemmer, kommer Orbis/Durango til å bli annonsert på E3 neste år. Det burde bli slutten på Nintendos ufortjente troneplass.

Sånne idiotkommentarer gidder jeg ikke kaste bort tid på engang. Lar heller 3DSen snakke for seg.

Skal det se bra ut? For ti år siden hadde dette imponert (om det hadde hatt litt høyere oppløsning)! Du har tydelighvis ikke sett Vitaen enda?
Lenke til kommentar

Dette er en idiotisk diskusjon, selvsagt har Vita bedre grafikk enn 3DS.

Og om ryktene stemmer, kommer Orbis/Durango til å bli annonsert på E3 neste år. Det burde bli slutten på Nintendos ufortjente troneplass.

Hver sin smak. Personlig er jeg glad markedet heller belønner kreativitet og nytenkning fremfor bare flere polygoner.

Lenke til kommentar

En av de kraftigste spillene til PS Vita, her er det GTA style blandet med Wind Waker grafikk.

Du har en 3 byer , null loading , dette er en revolusjon for håndholdte spill. i tilleg er spillet sjarmerende og morsomt.

For ikke og snakke om at det er GRATIS

Gratis, hvis du har PS Plus. Gravity Rush er fantastisk morsomt, koser meg med det akkurat nå!

Om grafikk er viktigst så er jo iPad overlegen hva både PSV og 3DS er i stand til og det i en oppløsning på 2048*1536

Mens 3DS sin øverste skjerm klarer 800*240 og den nederste 320*240

PSV klarer 960*544

Du har misforstått betydningen av ordet "grafikk". Du skjønner, grafikk er en ting, OPPLØSNING er en annen. iPad har bra oppløsning, men ellers forferdelig grafikk på spillene sine. Grafikk består av flere områder: polygoner, artistisk stil, detaljnivå, teksturer, modeller, animasjon og estetikk. Oppløsning er en annen ting.

Og man skal ikke bare gå etter grafikk og oppløsning heller. Du skjønner, når man skal spille, handler det først og fremst om moro. Og jeg hater de simple touch-spillene på iPad så mye at jeg nesten kaster opp. De er morsomt i ti minutter, men så skrur jeg av. iPad er definitivt ikke en spillkonsoll.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Du har misforstått betydningen av ordet "grafikk". Du skjønner, grafikk er en ting, OPPLØSNING er en annen. iPad har bra oppløsning, men ellers forferdelig grafikk på spillene sine. Grafikk består av flere områder: polygoner, artistisk stil, detaljnivå, teksturer, modeller, animasjon og estetikk. Oppløsning er en annen ting.

Og man skal ikke bare gå etter grafikk og oppløsning heller. Du skjønner, når man skal spille, handler det først og fremst om moro. Og jeg hater de simple touch-spillene på iPad så mye at jeg nesten kaster opp. De er morsomt i ti minutter, men så skrur jeg av. iPad er definitivt ikke en spillkonsoll.

Vet godt hva betydningen av ordet grafikk. Og oppløsning er en viktig faktor i å få grafikk til å se bedre ut. Når det er skrevet så vil ikke pong se bedre ut i høyere oppløsning men det skjønner du jo.

Og for å nevne noen av punktene dine:

Polygoner,textures,detaljnivå,og animasjon er punkter som hardwaren i maskinen setter begrensinger på.

Artistisk stil og estetikk derimot er totalt uavhengig av hardware. Her er det kun fantasien som setter grenser.

En spiller for å ha det moro som du skriver, greit nok DU er ikke i stand til å ha det gøy med touch baserte spill. Men det er millioner som gjør det, mange fler millioner en det finnes PSV maskiner for å si det slik.

Du har full rett til å synes det er noe dritt å spille på. Men at maskinen leverer og jeg siterer "forferdelig grafikk" og "iPad er definitivt ikke en spillkonsoll." så føler jeg som spill glad at jeg må nesten sette deg litt på plass.

Følgende er spill som kjører i en oppløsning som er høyere en hva folk sine pc'r og tver er i stand til å vise. (med unntak av spesielle pc skjermer vel å merke) Så det en ser på klippene er vesentlig lavere oppløsning en hva det vil se ut hands on.

<BR><BR><BR><BR><BR>

Dette er bare en liten knipe av hva som er av spill som ser bra ut til iPad, har ingen problem med ditt syn på touch basert spilling. Men påstandene dine om dårligere grafikk på iPad er feil, den er faktisk bedre.

Påstanden om at iPad ikke er en spillkonsoll, vel den er mer en hva en konsoll er. Men den leverer bedre grafikk en hva en 3DS og PSV klarer.

Den diskusjonen er herved død.

Men at det er mer behagelig å spille med fysiske knapper er ikke til å komme unna i dem fleste spill. Men mangel på fysiske knapper stopper ikke haugevis av ekstremt vakre og kreative spill å bli laget.

Endret av _LarZen_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet godt hva betydningen av ordet grafikk. Og oppløsning er en viktig faktor i å få grafikk til å se bedre ut. Når det er skrevet så vil ikke pong se bedre ut i høyere oppløsning men det skjønner du jo.

Og for å nevne noen av punktene dine:

Polygoner,textures,detaljnivå,og animasjon er punkter som hardwaren i maskinen setter begrensinger på.

Artistisk stil og estetikk derimot er totalt uavhengig av hardware. Her er det kun fantasien som setter grenser.

En spiller for å ha det moro som du skriver, greit nok DU er ikke i stand til å ha det gøy med touch baserte spill. Men det er millioner som gjør det, mange fler millioner en det finnes PSV maskiner for å si det slik.

Du har full rett til å synes det er noe dritt å spille på. Men at maskinen leverer og jeg siterer "forferdelig grafikk" og "iPad er definitivt ikke en spillkonsoll." så føler jeg som spill glad at jeg må nesten sette deg litt på plass.

Følgende er spill som kjører i en oppløsning som er høyere en hva folk sine pc'r og tver er i stand til å vise. (med unntak av spesielle pc skjermer vel å merke) Så det en ser på klippene er vesentlig lavere oppløsning en hva det vil se ut hands on.

<BR><BR><BR><BR><BR>

Dette er bare en liten knipe av hva som er av spill som ser bra ut til iPad, har ingen problem med ditt syn på touch basert spilling. Men påstandene dine om dårligere grafikk på iPad er feil, den er faktisk bedre.

Påstanden om at iPad ikke er en spillkonsoll, vel den er mer en hva en konsoll er. Men den leverer bedre grafikk en hva en 3DS og PSV klarer.

Den diskusjonen er herved død.

Men at det er mer behagelig å spille med fysiske knapper er ikke til å komme unna i dem fleste spill. Men mangel på fysiske knapper stopper ikke haugevis av ekstremt vakre og kreative spill å bli laget.

Men diskusjonen var ikke død, for jeg er fast bestemt på at PSV har langt bedre grafikk.

Skal vi se om de spillene ikke kan slå dine eksempler da. Og ja, oppløsning teller definitivt, men 720p på en OLED skjerm skulle holde. Og forresten, en ulempe med unødvendig høy oppløsning er jo batterilevetiden.

Endret av Muffinrex5
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men diskusjonen var ikke død, for jeg er fast bestemt på at PSV har langt bedre grafikk.

Skal vi se om de spillene ikke kan slå dine eksempler da. Og ja, oppløsning teller definitivt, men 720p på en OLED skjerm skulle holde. Og forresten, en ulempe med unødvendig høy oppløsning er jo batterilevetiden.

Har spilt dem fleste av dem PSV spillene og synes ikke dem er grafisk bedre en det en kan spille på en iPad. Ang batteritid så klarer vel PSV rundt 3 timer? Husker ikke helt i farten, iPad klarer mellom 8-10 timer.

Et PSV spill koster 399,- + og et iPad spill får du til under femtilappen.

Men men, vi kan vel diskutere til vi får krampe :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har spilt dem fleste av dem PSV spillene og synes ikke dem er grafisk bedre en det en kan spille på en iPad. Ang batteritid så klarer vel PSV rundt 3 timer? Husker ikke helt i farten, iPad klarer mellom 8-10 timer.

Et PSV spill koster 399,- + og et iPad spill får du til under femtilappen.

Men men, vi kan vel diskutere til vi får krampe :)

Har du noen gang spillet 8 timer strekk med en Ipad?

Kom tilbake etter du har gjort det og fortell meg hvor lenge det varte XP haha

(som regel må man ta vekk noen få timer fra hva som står på esken til Apple produkt)

Det er en grunn til at spillene koster så lite, det er fordi de er ikke verdt mere.

Mens Vita satser på nye spill og mye innhold satser Ipad på mindre spill og gamle re realese.

Og si at Ipad er bedre Håndholdt er bare helt latterlig. Visst du har lyst på 30 timer pluss games kjøper du Vita.

Visst du vil ha browser baserte spill som varer like lenge som pausen på jobben så er Iphone/Ipad et godt valg. For og ikke snakke om alle dritt selskapene som lager spill til Apple store, det er som Youtube hver eneste idiot kan lage spill til Iphone,

husker jeg brukte opp til 100 kr på spill fra Gameloft og lignende selskaper, visste seg og vere gørkjedelige spill klunkete og sjel løst,

Ingen passion der bare selskaper som leter etter quick cash

Endret av Realzi
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Har du noen gang spillet 8 timer strekk med en Ipad?

Kom tilbake etter du har gjort det og fortell meg hvor lenge det varte XP haha

(som regel må man ta vekk noen få timer fra hva som står på esken til Apple produkt)

Det er en grunn til at spillene koster så lite, det er fordi de er ikke verdt mere.

Mens Vita satser på nye spill og mye innhold satser Ipad på mindre spill og gamle re realese.

Og si at Ipad er bedre Håndholdt er bare helt latterlig. Visst du har lyst på 30 timer pluss games kjøper du Vita.

Visst du vil ha browser baserte spill som varer like lenge som pausen på jobben så er Iphone/Ipad et godt valg. For og ikke snakke om alle drit selskapene som lager spill til Apple store, det er som Youtube hver eneste idiot kan lage spill til Iphone,

husker jeg brukte opp til 100 kr på spill fra Gameloft og lignende selskaper, visste seg og vere gørkjedelige spill klunkete og sjel løst,

Ingen passion der bare selskaper som leter etter quick cash

Ganske så klart at du også har lite peiling rundt dette. Men meningene dine skal du få ha, selv om dem er aldri så feil.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ganske så klart at du også har lite peiling rundt dette. Men meningene dine skal du få ha, selv om dem er aldri så feil.

Jeg tror det er åpenbart hvem som ikke har peiling her, det gjenstår bare at du innser det selv :)

Jeg kan spille på min Vita 5 timer i strekk før batteriet må lades, men det er verdt det. Ingen har noen gang giddet å spille på iPaden sin så lenge at de har testet det. Og jeg tviler på stort mer enn 5 timer.

Fun fact: Vita kan spille musikk i 9 timer uten å slokne.

• Liker 1
Lenke til kommentar

I en alder av 34år så har jeg spilt i 27år av dem så føler jeg at jeg har passe peiling.

Men det viktigste er at det finnes forskjellige maskiner og spill til alle som er glad i spill. Så får vi vel legge diskusjonen død om hva vi mener er bedre osv osv.

For vi blir nok ikke enige :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

I en alder av 34år så har jeg spilt i 27år av dem så føler jeg at jeg har passe peiling.

Men det viktigste er at det finnes forskjellige maskiner og spill til alle som er glad i spill. Så får vi vel legge diskusjonen død om hva vi mener er bedre osv osv.

For vi blir nok ikke enige :p

Haha jeg skulle akkurat skrive det samme.

Legg merke til at alle som skriver her har respekt for hver maskin men tilslutt legger vi til (men jeg liker den maskinen best fordi den gjør det) (hemmelig Tekst om at vi sier at vår maskin er best )

Derfor jeg elsker Diskusjon .No vi kan skrive alt i verden. Free speach ! :D:D:D:D

GOD JUL ALLE SAMMEN! :D

Endret av Realzi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...