Vidar HP Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 (endret) Kan nokon gi meg peikepinnar på korleis eg kan starta/avslutta denne oppgåva? "Hva forstår du med god klasseånd, og hvordan kan den enkelte eleven være med å bygge den opp eller bryte den ned?" Da skal vera ein artikkel. Eg sit heilt fast Takk på forhånd Endret 14. desember 2012 av Vidar HP Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Om du ikke har kommet noe videre så er mitt forslag følgende: God klasseånd = god arbeidsmoral i klassen, det vil si at de i klassen liker å jobbe, og gjerne samarbeide om å f.eks løse oppgaver. Og enkeltelever kan jo lett bygge denne opp ved å være deltakende, eller bryte den ned ved å ikke være det, eller fremstå som et uromoment. Ikke sikkert at dette er fasiten, men det er hva jeg tenker om saken Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 En lærer sa en gang til oss at det ikke var lurt av elevene å baksnakke læreren. Det var utrolig hvor negativt dette virket, og så videre. Hvis du tar med noe om dette, vil læreren elske deg! Og lydighet og respekt for læreren er faktisk ganske viktig for å få lært noe. Hvis hele klassen skulle bestemme seg for å gjøre opprør mot læreren, må elevene sørge for å ha en veldig dyktig elev som vikarlærer, hvis de skal ha sjanse til å lære noe. Baksnakking vil generelt også virke uheldig på hele miljøet i klassen. Kan kanskje ta med noe om mobbing her? Hvis elevene samler seg i ulike gjenger som sender stygge meldinger til hverandre på fritida, kan man neppe si det er et godt klassemiljø. Du kan også ta opp noe om å være inkluderende overfor minoritetsgrupper. Dette vil læreren også sette enorm pris på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå