goloeilmanz Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 Hei, Jordfeilbryter i huset går når jeg kobler inn stikkontakt til pc, hva er galt? Er det noen måte å måle seg frem til dette? Lukter ikke svidd, er heller ikke noe røyk Skiftet PSU til til PC, alt fungerer greit, etter noen timer....BANG, samme skjer, jordfeilbryter går og mørklegger huset. Mine google skills mener det er distanseskruene til HK som kan forutsake en kortsltning....hmmm, alle skruer er montert ihht monterings anvisning. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 Det er i alle fall ikke distanseskruene på HK. Det er umulig å lage jordfeil fra utsiden av PSU. PS: Den andre tråden er slettet. Retningslinjene: Det holder med én tråd om ditt emne, ikke opprett flere identiske tråder i forskjellige områder av forumet. Lenke til kommentar
goloeilmanz Skrevet 14. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2012 Det er i alle fall ikke distanseskruene på HK. Det er umulig å lage jordfeil fra utsiden av PSU. PS: Den andre tråden er slettet. Retningslinjene: Det holder med én tråd om ditt emne, ikke opprett flere identiske tråder i forskjellige områder av forumet. Beklager, var litt usikker på hvor jeg skulle poste innlegg. Men ja, tviler på det er på utsiden av PSU, alt tyder vel at det er på sekundær siden? Lenke til kommentar
pcnissen Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 har du noe ujordet utstyr koblet til pc? tv etc etc Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 En jordfeil kan aldri skje på sekundærsiden. Er PC koblet i jordet kontakt? (det skal ikke ha noe å si, dog). Er vel også en mulighet for at det er noe galt med jordfeilbryteren. Lenke til kommentar
goloeilmanz Skrevet 14. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2012 Nei, ikke noe annet en mobil lader etc. Men PC er tilkoblet jordet stikk ja (har kun jordet i hele huset). Blackout skjer kun nå PSU er tilkoblet (tviler på det er noe feil med jfb i sikrings skapet...) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 Jordfeil i PSU er sjeldent. Og når du da har byttet PSU så er det veldig rart. Kan det være kabel? Man kan spekulere i om det er "støy" på nettet hos deg, men her har jeg ikke nok kunnskap til å si noe sikkert. Det jeg kan si er at det sitter et nettfilter i PSU som slipper litt strøm til jord. Dette er det mange som reagerer på når de kobler PC til ujordet stikk, da får man noen ganger støt av å ta i kabinettet (ufarlig, men ubehagelig). Det kan også bli problemer ved å koble kabel til f.eks TV. Jeg ser da for meg at dette filteret kan slippe gjennom støypulser og påvirke jordfeilbryter, men det blir noe spekulativt. Jordfeilbryter som kobler ut alt er litt "gammeldags", de brukes ikke lenger. Muligens fordi det ble for mye feilutkobling? Du kan jo prøve å koble PC til en skjøteledning uten jord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå