Jorgur Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Jeg har tenkt å kjøpe ny innmat til stasjonær pc, og vil aller helst ha støtte for Windows XP (dual boot, antageligvis). Grunnen til det er at jeg vil kunne kjøre eldre applikasjoner og spill, som ikke alltid fungerer 100% på Windows 7. Hovedsaken er at ting virker, ikke nødvendigvis at det virker med full ytelse. Her fant jeg litt informasjon når det gjelder skjermkort: http://support.amd.c...sxpsupport.aspx Betyr dette at det er umulig å bruke Windows XP uten et gammelt skermkort, eller vil det virke med begrenset ytelse? Hvis jeg kjøper et nytt hovedkort, vil det oppstå problemer med andre komponenter, f.eks. driver til lydkort? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 Det artikkelen sier er at CrossfireX- (flere skjermkort,) Eyefinity- (flere skjermer behandlet som en stor skjerm,) og OpenCL-støtte (akselerasjon av programmer med grafikkprosessoren) på HD 7000-kort er begrenset til Windows Vista og nyere. Tror Windows XP har problemer med UEFI? Lenke til kommentar
Jorgur Skrevet 14. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2012 Vil det si at det skal fungere, dvs. at driveren fortsatt virker med de nye kortene på Windows XP? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 Ja, så lenge du ikke er interessert i noe av det arni skrev over, så er det så vidt meg bekjent at Catalyst driverne til HD7000-serien, støtter XP. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå