BJØLSENSKOLE Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Hei! jeg forstår ikke hvordan jeg kan løse slike oppgaver.. Bestem a slik at firkanten ABCD blir et trapes. A= (-2,1) B=(1,-3) C=(4,2) D=(a,5) Det jeg tenker at 2 sider på være parallelle.. men hvilke? hvordan kan jeg løse den? takker veldig! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 AB og CD eller BC og DA må vere parallelle. Du har fått oppgitt alle verdiar unntatt andrekoordinat til D. Du kan velje kva sider du vil sjølv. Om du teiknar opp punkta i eit diagram vil du sjå at det fungerer med alle 4 sider. Bruk formelen for parallelle linjer og løys for a. Lenke til kommentar
BJØLSENSKOLE Skrevet 13. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2012 AB og CD eller BC og DA må vere parallelle. Du har fått oppgitt alle verdiar unntatt andrekoordinat til D. Du kan velje kva sider du vil sjølv. Om du teiknar opp punkta i eit diagram vil du sjå at det fungerer med alle 4 sider. Bruk formelen for parallelle linjer og løys for a. ojjjaaa! takker veldig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå