Hrodebert Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Hei. Kjøpte meg et trådløst Turtle Beach X32 hodesett for å bruke sammen med Xbox, har koblet mottager til Xbox gjennom USB og parret hodesettet. Har gått igjennom ledninger og sjekket at alt er koblet riktig. Men ingen lyd er å oppdrive. Har prøvd å feilsøke og lese på nett uten særlig hjelp. Det kommer fortsatt ikke lyd. Jeg tror problemet er relatert til at jeg bruker HDMI kabel og at Xbox derfor sender lyd gjennom denne og ikke til hodesettet. Hvordan kan jeg deaktivere dette evnt. velge en annen lydkilde. Kan jeg gjøre dette ved hjelp av innstillinger på enheten eller trenger jeg ytterligere kabler? Eller annet? For sikkerhetsskyld har jeg sjekket hodesettet på PC og der fungerer det. Hjelp mottas med stor takk. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 Lyden skal vel komme fra tv`n din og til headsettet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 Hvor henter du lydsignalet ifra? X360 sender ikke lyd gjennom usb, den blir kun brukt som stømkilde i dette tilfellet. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 15. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2012 @cossiemk1 Dette gjelder en PC-skjerm uten høyttalere. @Camrot Ja, det stemmer. Så jeg skjønte etter en stund hvor feilen lå. Løsningen ble å kjøpe en 3,5mm tilkobling på Clas Ohlson og koble denne mellom Turtle Beach- mottageren og skjerm. Nå fungerer den trådløse mottageren korrekt og sender lyd til hodesettet. Litt knotete, men det fungerer bra. Har aldri brukt et trådløst hodesett til konsoll før, det ble derfor en noe bratt læringskurve. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå