bigggan Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 (endret) Hei, jeg prøver å finne en funksjon som velger et navn fra en liste tilfeldig, men jeg får det ikke til. Jeg har prøvd denne etter et google søk: =INDEX($A:$A,RANDBETWEEN(1,COUNTA($A:$A)),1) Men får den heller ikke til å funke Endret 13. desember 2012 av bigggan Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Den fungerer fint her, hva skjer/hva skjer ikke? Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 13. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2012 (endret) Den fungerer fint her, hva skjer/hva skjer ikke? Får opp meldingen: The formula you typed contains an error.*For information about fixing common f... blah blah blah *To get assistance in entering a function, click Function Wizard....BlahBlahblah *If you are not trying to enter a formula, avoid using (=) sign....Blahblahblah Med en gang jeg trykker enter etter å ha laget den. Endret 13. desember 2012 av bigggan Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 13. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2012 Finnes det en annen måte å gjøre det på? Som finner et navn som den valgte tilfeldigt? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 prøvd å fjerne $ forran A`ene? Det er den eneste forskjellen jeg gjorde, bortsett fra at jeg oversatte den til norsk. Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 (endret) Prøv =INDEX($A:$A;RANDBETWEEN(1;COUNTA($A:$A));1) ; istedetfor , Endret 13. desember 2012 av helsten2 Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 14. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2012 (endret) Prøv =INDEX($A:$A;RANDBETWEEN(1;COUNTA($A:$A));1) ; istedetfor , Ahh takk så mye! var ikke så mye feil der Endret 14. desember 2012 av bigggan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå